onderdelen voor Philips scoop

mel

Golden Member

Zijn . naar jullie weten,nog onderdelen te koop voor Philips scoops?Het gaat dan om de schakelaars die nogal gammel zijn/dan wel vuil of versleten. Voor mijn analoge scoop ,PM3212 wil ik deze vervangen.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
fred101

Golden Member

Ik verwacht niet dat je die nog kunt kopen maar misschien kun je er andere ook in kwijt (met misschien een ander beugeltje.

Als je ze er toch uit wilt halen dan zou ik eerst proberen om ze te reinigen. Versleten zullen ze niet zijn. Ik heb ze meestal schoon en goed gekregen zonder uit elkaar halen mbv K61. Maar ik heb ook af en toe diverse soorten schakelaars (en potmeters) uit elkaar gehaald, gereinigd en/of gerepareerd. Soms kun je onderdelen uit andere schakelaars gebruiken en ik heb ook wel onderdeeltjes uit schakelaars nagemaakt .

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
mel

Golden Member

Dank voor de tip,Fred. Misschien is dat de enige mogelijkheid..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 31 augustus 2021 15:27:55 schreef mel:
Zijn . naar jullie weten,nog onderdelen te koop voor Philips scoops?Het gaat dan om de schakelaars die nogal gammel zijn/dan wel vuil of versleten. Voor mijn analoge scoop ,PM3212 wil ik deze vervangen.

De scope is 20 a 30 jaar oud.
Als je de verzwakkerschakelaars beldoelt, dan is voorzichtig schoonmaken een optie. Als je ze uit elkaar haalt krijg je het nooit meer 100%. De vezwakkers zijn frequentieafhankelijk en gecorrigeerd.

Op 31 augustus 2021 17:51:26 schreef buzzy:
[...]De scope is 20 a 30 jaar oud.
Als je de verzwakkerschakelaars beldoelt, dan is voorzichtig schoonmaken een optie. Als je ze uit elkaar haalt krijg je het nooit meer 100%. De vezwakkers zijn frequentieafhankelijk en gecorrigeerd.

20 a 30 jaar? maak daar maar 40 a 50 jaar van.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mel,

Ik heb hier een PM3240x staan die ik een jaar of twee geleden heb vervangen omdat een kanaal problemen had. Gezien de leeftijd heb ik geen pogingen ondernomen tot reparatie.

Hij staat hier te wachten op kannibalisatie.

Ik ga zo'n lomp gevaarte niet per post versturen. Dus als het jou een autorit waard is kun je hem komen ophalen.

Ik woon in de omgeving van Den Bosch.

Vroeger was ik Schizofreen, maar... nu gaat het goed met ons
mel

Golden Member

@jwb :helaas is mn auto nu niet in staat om te rijden :) maar evengoed bedankt

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..