Laadpaal voor elektrische voertuigen

Dit topic is gesloten

Ik heb onlangs het GUI-ontwerp voor mijn EV-laadpaalproject voltooid, en mijn volgende stap is na te denken over hoe ik dit laadproces moet simuleren. Heb ik een rij accupacks nodig? Of heeft iemand een andere betere oplossing?

Wat is een charging pile?

Waarvoor heb je accu's nodig?

Een laadpaal kan heel simpel. Een weerstandje en een goede stekker is genoeg.

Zoals gezegd, weerstandje en een diode en je kan alle statussen van een auto simuleren om te zien of de paal zich netjes gedraagd.

http://www.analogevse.xyz/AnalogEVSE-en.html

http://www.analogevse.xyz/EV-sim.png

SW1 EV connected
SW2 EV charging (with SW1 closed)
SW3 CP short circuit

https://github.com/OpenEVSE/OpenEVSE_EV_Simulator

Maar ook commercieel te koop.

Overigens: Wat zou je met een accupak willen doen?
Ik neem aan dat je een GUI gaat ontwerpen als je weet wat je nodig hebt en wat de basis is.
Gezien jouw foto lijkt het een normale AC lader. Wat wil je dan met een accupack doen?

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op maandag 6 september 2021 16:28:01 (27%)

Ehm, ik weet niet hoor, maar een laadpaal is toch wel meer dan alleen maar een stopcontact? Volgens mij regelt ie ook vermogen terug en zo. (?)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

een laadpaal geeft alleen voeding naar de auto door. de print in de laadpaal meet de opgenomen stroom en of de wagen vol is, of aan het laden is, maar dat is het wel. het intellect van de lader zit in de wagen zelf.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 6 september 2021 19:11:41 schreef flipflop:
Ehm, ik weet niet hoor, maar een laadpaal is toch wel meer dan alleen maar een stopcontact? Volgens mij regelt ie ook vermogen terug en zo. (?)

Er zijn palen die de hoofdzekering bewaken en via internet zaken in rekening brengen bij je bedrijf. werkgever of de bezoeker met zijn auto.
Er zijn ook palen die je vast instelt op een vermogen en dat is het dan.

Ik was in de war met de EV status melding, voor het laadvermogen moet de paal een 1kHz signaal aanbieden, 25% duty cycle is dan 15A laden, 10% is 6A. Die electronica zit ook in dat blok dat in de standaard wcd kabels zi tten (granny charger) zit.

Op 6 september 2021 16:16:04 schreef K7Jz:
Wat is een charging pile?

Waarvoor heb je accu's nodig?

Een laadpaal kan heel simpel. Een weerstandje en een goede stekker is genoeg.

Ik wil de functies implementeren die zijn opgenomen in de GUI die ik heb ontworpen, zoals het vegen van een kaart om een elektrische auto op te laden, dus ik wil weten hoe ik het oplaadproces moet implementeren? Heb ik een extra voedingscircuit nodig? Of gebruik ik relais om de controle van het laden en ontladen van de batterij te simuleren, en detecteer ik de spanning of het laadbedrag door een module of mcu.

Op 6 september 2021 16:26:32 schreef DJSmiley:
Zoals gezegd, weerstandje en een diode en je kan alle statussen van een auto simuleren om te zien of de paal zich netjes gedraagd.

http://www.analogevse.xyz/AnalogEVSE-en.html

[afbeelding]

SW1 EV connected
SW2 EV charging (with SW1 closed)
SW3 CP short circuit

https://github.com/OpenEVSE/OpenEVSE_EV_Simulator

Maar ook commercieel te koop.

Overigens: Wat zou je met een accupak willen doen?
Ik neem aan dat je een GUI gaat ontwerpen als je weet wat je nodig hebt en wat de basis is.
Gezien jouw foto lijkt het een normale AC lader. Wat wil je dan met een accupack doen?

Hartelijk dank voor uw antwoord! De link was verhelderend voor mij.
Ik wil het laadproces in hardware implementeren, net zoals ik een motor gebruik om de versnelling of vertraging van een auto te simuleren.

Op 6 september 2021 18:41:13 schreef Zonnepaneeltje:
Schoolvraag?

Het was geen schoolopdracht, het was mijn eigen project, maar ik wist er niet veel van.

Op 6 september 2021 19:11:41 schreef flipflop:
Ehm, ik weet niet hoor, maar een laadpaal is toch wel meer dan alleen maar een stopcontact? Volgens mij regelt ie ook vermogen terug en zo. (?)

Ja, je hebt gelijk. Misschien moet ik een compleet voedingscircuit ontwerpen?

Op 6 september 2021 20:01:13 schreef testman:
een laadpaal geeft alleen voeding naar de auto door. de print in de laadpaal meet de opgenomen stroom en of de wagen vol is, of aan het laden is, maar dat is het wel. het intellect van de lader zit in de wagen zelf.

Klinkt logisch, heb je een soortgelijk voorbeeld?

Op 15 september 2021 07:04:03 schreef levi111:
[...]

Klinkt logisch, heb je een soortgelijk voorbeeld?

vermogen terug regelen doet de laadpaal niet, die geeft alleen op de communicatielijn met de auto door dat de laadstroom omlaag gaat. de lader in de auto regelt daarop het vermogen terug. je start zo'n laadpaal met een pasje of rfid tag zodat het verbruik op jouw rekening komt, maar hoe dan ook komt er direct de voeding van de laadpaal ook uit de stekker. zit wel een relais tussen, anders kan iedereen laden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
KGE

Golden Member

In de meest eenvoudige uitvoering meet de laadpaal zelf geen stroom, de stroom wordt geregeld door de lader in de auto op basis van de communicatie met de laadpaal.

De laadpaal geeft standaard na een 'handshake protocol' met de auto alleen maar door 'je mag maximaal zoveel ampere laden' en schakelt de netspanning op de aansluiting met een relais, geeft de auto aan dat het laden voltooid is (of trek je de stekker er uit) dan valt het relais weer af.

De slimme(re) laadpalen kunnen aan de hand van een externe stroommeting op je binnenkomende netaansluiting aan de auto doorgeven dat hij minder hard moet laden. Sommige gebruiken daarvoor de data uitgang op je slimme meter.

Bekijk dit eens:

https://www.openevse.com/

en

https://www.smartevse.nl/

Bedankt KGE, dat is een goede manier om te gaan!

Dit topic is gesloten