Condenspomp AEG wasdroger vreemde spanning

Wie kan er mij helpen ik heb een warmtepompdroger AEG T65470AH1 Type TC12H6DHP. Heb vlotter en pompje proper gemaakt, bij het starten van een programma pompt het pompje 10 seconden lang water naar het reservoir, bij het inschakelen gaat de spanning kortstondig naar 160V hierna blijft ze 230V en na 10 seconden valt de spanning terug van 230V naar 80V AC, als ik het programma pauzeer en terug start gebeurt er niets dan gaat de spanning enkel kortstondig naar 160V en valt terug naar 80V. Indien ik programma knop terug op stop zet een nieuw programma selecteer en start gaat hij zoals boven beschreven weer 10seconden naar 230V. Iemand een idee waar dit aan kan liggen pompje is niks mis mee vlotter lijkt ook te werken want als ik hem start zonder water gaat hij niet naar 230V. Afvoer slang en overloop slang zijn volledig vrij.

Neen pomp was afgekoppeld, maakt dit verschil?

maartenbakker

Golden Member

Maar wat is het probleem precies, behalve een foutieve meting (zal wel een triac zijn dus moet belast gemeten worden)?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

condenswater wordt niet afgevoerd naar het groot reservoir waardoor condensor helemaal vol blijft staan

Idd fabrice. Onbelast krijg je zweefspanningen.

Bodemplaat waar pomp in zit vol pap? Gebeurt meestal. Gans uiteen dan.
Pomp getest? Hoe? Welk resultaat?
Pompdarm of inspuiting bovenaan vertopt?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Pomp ohms doormeten
Spanning meten op de aangesloten pomp

Op 17 september 2021 14:31:43 schreef EricN:
Idd fabrice. Onbelast krijg je zweefspanningen.

Bodemplaat waar pomp in zit vol pap? Gebeurt meestal. Gans uiteen dan.
Pomp getest? Hoe? Welk resultaat?
Pompdarm of inspuiting bovenaan vertopt?

Zie eerste post pomp draait 10 seconden goed en pompt water in de bak beneden is alles proper gemaakt en darmen zijn vrij het lijkt mij in de aansturing te zitten.

Dit lijkt me niet abnormaal. Het is een initialisatie. Na een paar minuten (10 of langer) Gaat hij nogmaals pompen maar dan langer. Wat doet hij dan? Mijn eerste suggestie blijft. Omschrijf "alles"? Ik vermoed dat je de pompruimte bedoelt. Ik bedoel de ruimte onder de verdamper/condenser, alles dus.

Meet belast. Hang er desnoods een lampje aan. De pomp draait maar af en toe. Heb je lang genoeg geobserveerd? Een elektronische probleem kan ook maar is zeldzamer en gezien je uitleg ben ik niet overtuigd hiervan.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Is zie verder geen probleem, als Pompje Ohms OK is, is dit vrij normaal.. Wat is je echte probleem dan??. Is lastig meten, als je twijfelt hang je er een 15W gloeilampje overheen.. Een tryac snijd de fase aan, dus er treed een lichte gelijkricht werking op