ehl
45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.
Ik heb een veldsterkte meter van audionics uit Borne marsstraat 7
Maar ik kan het adres niet achterhalen voor mijn vraag
Ik wil graag weten of deze aangesloten moet worden met 2 9V batterijen in serie het is een schakeling met ma meters een oude schakeling K9108
Iemand bekend met deze schakeling, ringleiding meter
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Is het niet toevallig deze Audionics?
https://www.linkedin.com/company/audionics/about/
..die zit niet in Borne, of all places.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lijkt een magneetveld indicator voor audio ringleidingen. Maar dat met die batterijen moet toch duidelijk zijn bij de aansluitingen. Een foto van het batterijvak ......
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 20 november 2021 16:33:42 schreef Arco:
Link is zo inderdaad niet erg nuttig...
Hoe bedoel je "zo"? Wat is er zo raar aan die link?
Als je een LinkedIn account hebt kun je dat zien, misschien ook wel zonder, geen idee. Kans lijkt me best aanwezig dat de TS zo'n account heeft, ik ken maar weinig zonder (afgezien van gepensioneerden en zo).
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Veel mensen hebben geen Linkedin account (zoals ik) omdat ze de meerwaarde er niet van in zien...
Link die iedereen kan inzien is nuttiger...
[Bericht gewijzigd door Arco op (19%)]
Bapaktus
Special Member
@Flipflop
Als je een LinkedIn account hebt kun je dat zien, misschien ook wel zonder, geen idee. Kans lijkt me best aanwezig dat de TS zo'n account heeft, ik ken maar weinig zonder (afgezien van gepensioneerden en zo).

ruud
flipflop
Op 20 november 2021 18:07:10 schreef Arco:
..Link die iedereen kan inzien is nuttiger...
Die heb ik niet, dit is wat ik tegenkwam. Take it or leave it.
@Bapaktus? Ruud ken ik niet, dus die bedoelde ik zeker niet.
[Bericht gewijzigd door flipflop op (14%)]
Op 20 november 2021 15:59:19 schreef ehl:
Ik heb een veldsterkte meter van audionics uit Borne marsstraat 7
Dit is een adres in een woonwijk, wie of wat is audionics?
Goede informatie scheelt een heleboel onnodige linkjes 
Arco
Special Member
Blijkbaar worden alle gepensioneerden gezien/neergezet als digibeten...
Ik heb geen LinkedIn omdat ik het nut er van niet inzie. (ik ben geen kuddedier wat blindelings iets doet omdat een ander het ook doet...)
Als je van al die troep lid moet worden kun je er waarschijnlijk wel 100+ vinden... 
hobby luke
Honourable Member
Op 20 november 2021 18:33:51 schreef Arco:
Blijkbaar worden alle gepensioneerden gezien/neergezet als digibeten...
Ik heb geen LinkedIn omdat ik het nut er van niet inzie. (ik ben geen kuddedier wat blindelings iets doet omdat een ander het ook doet...)Als je van al die troep lid moet worden kun je er waarschijnlijk wel 100+ vinden...
+1
Er zijn zelfs niet gepensioneerden die niet blindelings iets doen omdat een ander het ook doet
.
benleentje
Golden Member
Precies ik zou ook niet weten waarom je LinkedIn moet hebben, dat maar iets minder gelinkt. Ik vind het wel overdreven om het troep te noemen dat is gewoon kinderachtig.
ik ken maar weinig zonder
Ik ken er maar heel weinig met
. Maar over het algemeen zijn het maar een groep van mensen in de techniek (technici en techneuten enz)voor zover ik weet maar gewone doorsnee arbeiders zoals velen hebben geen enkele interesse in LinkedIn in. Dus net zoals circuitsonline maar ook heel specifiek elektronica is zie ik LinkedIn ook als een niche product.
Maar goed TS zou er goed aan doen om eens een foto van het batterijen vak te maken.
electron920
Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Ha Henry S.,
AUDIONICS Ringleidingtechnologie was / is een leverancier van ringleiding systemen.
De versterkers spanning of stroom gestuurd, de leidingen enz enz.
Voor thuis maar ook vroeger bejaardencentrums....
Die tester die @TS laat zien meet de Magnetische veldsterkte in mA / m vroeger in Oersted (1 Oe ≈ 80 A/m).
Er zit een opnemer intern of misschien een lolly extern 
Wat er met de batterijen is mij ook niet duidelijk kan er meestal maar op een manier in ( zonder hamer ) 
Groet,
Henk.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi,
Ik heb zeker vier verschillende ringleiding meters in mijn handen gehad, alleen dit model niet.
Wel handig dat deze meter een 50Hz filter heeft.
Het is mij niet duidelijk wat de topicstarter wil met dit meetinstrument?
De opbouw is simpel, er zit een spoeltje in met een "open kern" met een frequentiegebied voor audio.
Dan komt een versterkertrapje dat de hoofdtelefoon aanstuurt voor monitoring en een gelijkrichter schakeling die dan het metertje aanstuurt dat gekalibreerd is in mA/M.
Gemiddeld hou je 100mA/M aan veldsterkte aan.
Wat de topicstarter wil met de twee batterijen is mij niet duidelijk, heeft dit meetinstrument standaard twee 9V batterijen, ik weet het niet omdat ik er nooit mee gemeten heb.
Voor de gene die er interesse in hebben, het gaat niet alleen om de 100mA/M te halen, maar ook dat de hoge tonen zijn echt van belang, of eigenlijk het midden hoog gebied.
Boven de 10KHz is niet interessant maar een beetje vlak tussen 3 en 8KHZ helpt goed bij de verstaanbaarheid voor de mensen die dit systeem nodig hebben.
Veel ijzer binnen het domain van de aangelegde ringleiding kan hele vreemde effecten geven, draaiingen van velden plotseling dof worden op een bepaald punt in het veld.
Waar worden ringleidingen gebruikt, kerken, uitvaartcentra, raadzalen, Theaters enz, en vele ringleidingen zijn slecht van kwaliteit.
Dat kan komen door de technicus die het inregelt, te veel staal binnen het domain van de ringleiding, verkeerd ringleiding lus en een vel gemaakte fout, een te kleine versterker met dan ook nog een mis aanpassing.
Ik hoop dat ehl uitlegt wat hij precies wil. 
Groet,
Bram
flipflop
GVD, wat een gedram over die LinkedIn link
Correct lezen is er ook al niet meer bij tegenwoordig. Zoek het lekker uit verder.
Arco
Special Member
Meh, het vreemdste is dat mensen namens/voor de TS gaan lopen zeiken over dat ze moeten inloggen op linkedin.
De persoon die de vraag stelt kan prima zélf aangeven als zij geen linkedin hebben, en of iemand met account dan misschien een stukje informatie kan kopiëren en plakken. Natuurlijk is publiekelijk toegankelijke informatie het best, maar wat als dat er niet is? Hell, soms is het niet eens duidelijk of bepaalde informatie te zien is zonder in te loggen, als je zelf ingelogd bent.
Arco
Special Member
't Gaat er ook meer over dat mensen zonder linkedin worden neergezet als wereldvreemde zonderlingen...
(daar heb ik iets tegen)
ehl
45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.
Beste mensen ,
het probleem is opgelost 2 maal 9V batterijen in serie geeft 18V en het werkt
Zaten batterij klemmen in die afgebroken bedrading hadden deze vervangen
Op 20 november 2021 23:31:58 schreef Arco:
't Gaat er ook meer over dat mensen zonder linkedin worden neergezet als wereldvreemde zonderlingen...(daar heb ik iets tegen)
Ik heb WEL Linkedin en ik voel me echt een zonderling...