Op 28 december 2021 23:52:07 schreef Thevel:
[...]Vreemd, dat staat bij mij altijd uit en toch nooit problemen gehad.

edit/
[bijlage]Even getest bij JLCPCB, ik krijg ook dezelfde melding.
Ik negeer die melding gewoon, de board outline werkt gewoon...

Ik kan dan niet verder klikken.

Als je de juiste opties gekozen hebt kun je hem in de winkelwagen plaatsen.
Bij mij werkt dat wel.

Op 29 december 2021 01:01:05 schreef Thevel:
Als je de juiste opties gekozen hebt kun je hem in de winkelwagen plaatsen.
Bij mij werkt dat wel.

Kan ik die melding dan negeren?

Ik heb vandaag een bestelling geplaatst bij JLCPCB, met de standaard instellingen van KiCAD 6 plot en drill files, en die is goedgekeurd. In eerste instantie was de PCB 100x100mm, en kreeg ik goede previews, maar sinds ik er 2 hoekjes vanaf gehaald heb kreeg ik geen preview meer, maar ik heb geen andere melding gekregen. Eurocircuits interpreteerde de files goed en gaf wel een correcte preview.

Zo te zien gebruik je wel een Linux/Mac versie ?. Ik weet niet of je je ontwerp (prive evt) wil delen anders wil ik wel een poging wagen.

Ik had gisteravond nog een mail gestuurd, vanmorgen al antwoord:

Hi sir:

Thank you so much for your feedback.

Sometimes our online viewer could not work well and display incorrectly, our IT department still dealing with the problem, really sorry about the inconvenience.

Actually we will depend on your design to fabricate the boards and the online viewer just for rough reference, so don't worry about it.

If you still worry about it, you also could send us the order number after submit the order and let us send you the screenshot of your design that we saw in our side for your confirmation.Or choose “ confirm the production list” button next time , so that you can doubt check the file before put into production .

Sorry for this confusion.

Best regards,

Dus we gaan het vandaag maar weer eens proberen.

Dus het komt er zo te zien op neer dat het niet meer is dan een weergave-issue. Dat scheelt, dan hoef je de data zelf niet aan te passen, maar moet je gewoon wat beter kijken naar de Gerber viewer om te dubbel-checken dat alles goed is.

Ik test mijn ontwerpen ook wel op de site van Eurocircuits, hun importmechanisme is redelijk robuust en de weergave is best aardig. Zelfs al bestel je er niet is het een handige Gerber checker. Het enige waar je tegen aan kan lopen is discontinue lijnen in de outline. Dat kan je op die site ook aanpassen, al mag gezegd worden dat dit eigenlijk in de basisdata moet worden gecorrigeerd.

Zojuist nog even een print ge-upload (Kicad 6) die zonder problemen door de JLCPCB check komt.
Het is de DC Dummy load van Bram (Blackdog) waar ik snel een printje voor getekend heb in een vormfactor (dat is tenminste de bedoeling) dat hij op een standaard koelblok past.

Deze instellingen :