Kenwood smartradio doet niets meer

Voor ik iets aansluit aan een adapter, kijk ik altijd eerst naar het voltage of merk, dan ben ik zeker. En ik controleer ook het apparaat zelf. Nu doe ik dat niet meer, ik heb gekleurde stickertjes op apparaat en oplader geplakt. Nu weet je precies welke adapter bij welk apparaat past, gebruik dus gewoon je verstand. ;)

En voor TS, meten is nu nog de enige manier om te weten of dit kan gerepareerd worden. Je kan eventueel een regelbare voeding aansluiten en kijken wat er heet wordt op de print, dan weet je precies wat er kapot is. Je hebt wel een voeding nodig die van 3A niet in protectie gaat, en waar je spanning en stroom kan regelen.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 5 maart 2022 18:40:48 schreef CrossFireX:
dat niet meer, ik heb gekleurde stickertjes op apparaat en oplader geplakt. Nu weet je precies welke adapter bij welk apparaat past, gebruik dus gewoon je verstand. ;)

.

op de meeste adapters die een bijbehorend apparaat voedden heb ik een stukje witte tape erop geplakt met de naam van dat apparaat erop. zoekt een stuk fijner.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat kan ik eventueel nog op de stickertjes schrijven, dit systeem met stickertjes is in ieder geval foolproof... Of het moet zijn dat je kleurenblind bent en niet kan lezen. ;)

@TS; Als je eenmaal weet wat er stuk is en kan hersteld worden, zou ik meteen alle elco in de buurt van de adapter aansluiting vervangen.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Kan je ook eens wat foto posten van de andere delen van de printplaat? Je post alleen maar foto van dichtbij adapter aansluiting, daarvan hebben we er nu wel genoeg. :)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Blijf het ook vreemd vinden dat er geen standaard is in de maten van de jackbarrels en hoogte van de spanning.
Zie met regelmaat 5v, 12, en 24v met exact dezelfde stekkers.
Voor velen is dit een "no brainer"om eerst de spanning te controleren, maar het overgrote gedeelte van de gebruikers hebben 0 kennis, met name ouderen en kinderen.