kiep aanhangwagen draadloos maken

beste,
graag had ik hulp gehad bij mijn aansluitingen om mijn elektrische kipaanhanger draadloos te kunnen bedienen.

is het gekozen relais ok?

ik woon in maasmechelen

met vr groeten

Sine

Moderator

Je hebt waarschijnlijk geen extra relais nodig, het is een kwestie van de huidige schakelaar vervangen voor de afstandsbediening.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Nog mooier ware het als de huidige schakelaar kon blijven, met de schakelcontacten van de afstandsbediening parallel eraan. Dan kan er ook nog gekieperd worden als het batterijtje van de afstandsbediening leeg is, meneer Murphy weet daar altijd goede momenten voor te regelen :+

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op zaterdag 28 mei 2022 17:13:49 (39%)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

omhoog moet het dikke relais op de motor bediend worden, omlaag alleen de klep op de hydrauliekbak. is vrij simpel dit, ontvanger heeft 12V nodig en 2 schakeluitgangen die wrs een plus uitsturen. de blauwe draad is wrs de antenne.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

het zou inderdaad fijn zijn om zowel de kabel als reserve te houden, en ook de draadloze bediening te kunnen gebruiken

hier het aansluitschema, rood is plus 12V en zwart is min 12V. uit je huidige AB komen meerdere draden, maak daar eens een scherpe foto van, 2 draden uit de ontvanger ab komen met die draden samen te zitten. ik mis overigens een zekering voor de stuurstroom, direct op een accu deze dunne draad aansluiten is niet heel verstandig.. de blauwe draad die van de dikke bout op het motorrelais komt van een zwevende zekering voorzien, daar ook de rode draad van de draadloze ontvanger bijzetten.

https://m.media-amazon.com/images/S/aplus-media/sc/26fba6c3-8d65-451c-906e-b3e05eaada15.__CR0,0,970,600_PT0_SX970_V1___.jpg

vergeet ook niet dat bij weinig gebruik de ontvanger de accu langzaam leegtrekt, deze heeft een stby stroom. dat heeft de huidige bedrade bediening niet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Uit de afstand bediening komt blauw + zwart - en aarde en een kabel die naar het relais op de motor gaat

De enige zekering die ik zag zit in de vaste ab 10 a

Op 28 mei 2022 16:58:54 schreef Sine:
Je hebt waarschijnlijk geen extra relais nodig, het is een kwestie van de huidige schakelaar vervangen voor de afstandsbediening.

Ik heb het eerst zonder extra relais geprobeerd.
Toen ging die alleen omhoog maar kon niet zakken

Op 28 mei 2022 18:56:02 schreef testman:
hier het aansluitschema, rood is plus 12V en zwart is min 12V. uit je huidige AB komen meerdere draden, maak daar eens een scherpe foto van, 2 draden uit de ontvanger ab komen met die draden samen te zitten. ik mis overigens een zekering voor de stuurstroom, direct op een accu deze dunne draad aansluiten is niet heel verstandig.. de blauwe draad die van de dikke bout op het motorrelais komt van een zwevende zekering voorzien, daar ook de rode draad van de draadloze ontvanger bijzetten.

[afbeelding]

vergeet ook niet dat bij weinig gebruik de ontvanger de accu langzaam leegtrekt, deze heeft een stby stroom. dat heeft de huidige bedrade bediening niet.

Uit de ab komen blauw zwart en aarde
Ook gaan er draadjes naar een relais die op de motor zitten

om te zakken heb je de klep nodig die net boven de motor zit, check eens waar die kabel heen gaat? doorgaans is klep openen, gewicht zorgt dat de bak dan vanzelf zakt. bij liften, heftrucks enz is dat ook zo. de gele/groene draad schakelt de motor in, wrs is er nog een draad vanuit de ab, er gaat ook plus en min 12V heen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 28 mei 2022 21:09:14 schreef testman:
om te zakken heb je de klep nodig die net boven de motor zit, check eens waar die kabel heen gaat? doorgaans is klep openen, gewicht zorgt dat de bak dan vanzelf zakt. bij liften, heftrucks enz is dat ook zo. de gele/groene draad schakelt de motor in, wrs is er nog een draad vanuit de ab, er gaat ook plus en min 12V heen.

ja dat was het.
probleem opgelost.
ik was op zoek naar de draad die de bak liet zakken.

bedankt voor het meedenken

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Bedankt om ons op de hoogte te houden!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord