Gazelle X2 motor Reparatie

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met de reparatie van een elektrische fiets, gazelle orange innergy. De X2 motor hiervan is defect gegaan, waterschade. Na het openmaken heb ik 2 mosfets gevonden die kortgesloten waren, deze alvast vervangen en toen verder gekeken. Bij het zetten van spanning op de printplaat werd 1 component erg warm op de thermocamera. Ik heb hem er af gehaald maar meet zo snel geen sluiting over de pinnen, maar natuurlijk wil ik hem vervangen. Er kan ook kortsluiting zitten na dit IC maar zo lang ik de pinout niet weet is het lastig verder zoeken. Ik kan alleen niet vinden wat het is

Het IC heeft van boven naar onder de volgende marking:
LCHM
N161
133

Het is een 8 pin SMD package met een warmtevlak aan de onderkant, 3x3mm. Ik vond alleen de LT3014B die wat betreft marking en package overeen komt, maar volgens mij komt dit met de pinout niet overeen?

Hier de footprint en pinout. Pin 1 zit volgens mij links onder.

[Bericht gewijzigd door Mahsjong op vrijdag 26 februari 2021 10:53:05 (40%)

Kan je de maten van de footprint bepalen (een beetje spelen met een schuifmaat) en wat foto's kunnen maken van de hele print? Het IC'tje dat je ziet komt in twee behuizingen (instinker!), de behuizing op pagina 14 zou die van jou kunnen zijn.

De afmetingen van het IC komen precies overeen met de package, beiden 3mmx3mm, het zou deze dus wat betreft marking en package kunnen zijn. Alleen de pinout komt volgens mij dus niet overeen, pin 6 en 7 zitten bijvoorbeeld aan elkaar en gaan ergens heen, maar niet aan pin 5.

Geen idee wat voor ic
heb hier ook zo print daar zit die ic niet eens op
Hier zit sluiting in een diode naar de ata6661 ic
lin uitgang hoe dit kan ontstaan is mijn een raadsel
accu zelf is nog heel

Hallo allemaal,

In mijn X2 Motor Gazelle innergy is een klein onderdeel stuk gegaan, dit kan niet meer geleverd worden door gazelle.
Ik ben daarom opzoek naar een oude motor die dit onderdeel waarschijnlijk nog wel bevat.
Is er iemand die nog beschikt over een oude X2 motor?

Alvast Dank
Ron

Het lijkt me handig als je even vertelt wat er stuk is, want gazelle maakt de electronische onderdelen uiteraard niet zelf.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken