Op 7 augustus 2022 10:28:47 schreef Lambiek:
Heeft dat ding ook een stoelschakelaar soms? Dat hebben ze niet allemaal overigens, ik heb het een keer gehad met zo'n soort karretje.
Ja, en is doorverbonden (al heel lang overigens)
Heb ik overigens ook gecontroleerd (de doorverbinding)
Ook op de accubakken (72V) zitten switches die inmiddels zijn doorverbonden.
Op 7 augustus 2022 11:43:56 schreef maartenbakker:
Maar er zit dus geen microswitch ergens in de buurt van de mechanische gangwissel die stuk is of een onderbroken draadje heeft?
Nope, alleen op de noodstop en die heb ik inmiddels vervangen.
Op 7 augustus 2022 10:29:17 schreef EricP:
Je zou - als dat een beetje te doen is - de complete switch eens kunnen wisselen. Hall-sensoren kunnen stuk (al zijn ze best betrouwbaar in de praktijk). Open deur: er zit niet ergens een magneet in de buurt?
Niet dat ik die gevonden heb.
En het is te wisselen, er staan er nog een paar die niet meer willen
Voor de volgende keer, hoewel ik dat niet kan rijmen met de foutmelding
[offtopic]Een klant van mij heeft ooit eens wat rondjes gevaren om een kompas te compenseren. Ze zijn klaar. Magneetjes op hun plek. Stuurtabel gemaakt. En dan gaat de telefoon. Die bleek uit de borstzak gevallen en onder het kompas geland te zijn. 'Back to the drawing board' ofzo [/offtopic]
Ja, dat is een klassieke..
Op een kustertje waar moeders een blikken snoeptrommel onder het kompas had gezet.
En maar gek vinden dat de koers niet klopte met de metingen..
Fijn, al die (niet zo) verschillende draadkleuren. Ik weet niet hoe makkelijk zo'n doos open kan,
niet
maar soms word je nog iets wijzer van wat er op de PCB staat. De enige juiste oplossing zou natuurlijk zijn om in een soort van diagnostics mode botweg de status van de sensoren en alles wat doet alsof te kunnen zien. Dan pik je er gelijk uit wat niet blij is. Maar dat zal wel te simpel zijn
Heb ik nog niet kunnen vinden op het scherm..
Er hangt een USB uit voor diagnose denk ik, maar daar moet je weer software voor hebben en die heeft geen mens in de omgeving
Nog een andere: bij meerdere 'rare' dingen aan de input tegelijkertijd, wil dat ook nog wel eens op een vorm van massa-probleem duiden. In zoverre dat relevant is voor jouw situatie (ik gok erop dat het meeste wel 'massa vrij' is).
Voor wat betreft de 72V meten: ik kan me zo voorstellen dat de electronica op de door jou genoemde 12V draait en met een spanningsdeler de 72V naar 5V (ofzo) voor een ADC terug brengt. Dan moet die 72V er wel zijn (en dan doel ik op een draadbreuk ergens).
Er zijn 2 sources voor de spanning, accubank op 72 volt en aparte accu op 12 volt voor de sturing en dergelijke
Van de 72 volt wordt dmv een converter 3fase draaistroom gemaakt voor de motor en wordt de kachel opgestookt.
Overigens is fout 47 - volgens het boek - niet zo spannend - het zou gewoon moeten rijden. Als het boek klopt...
Anyway... succes. Je hebt een mooi zoekplaatje gevonden. Met een beetje pech wordt het een economisch total-loss verhaal door een draadbreuk ofzo.
Ik denk dat ie dat al is....
Anyways, bedankt.