LG 32LE4500

Dit topic is gesloten

Hallo,ik heb deze 2 jaar geleden hersteld,en gebruik die nu al heel den tijd als computerscherm,maar er komt altijd iets irritant op,en weet niet direct hoe je dit weg krijgt.

een kader met functie is momenteel niet beschikbaar.

fred101

Golden Member

Op 17 september 2022 23:43:40 schreef JimA:
er komt altijd iets irritant op,en weet niet direct hoe je dit weg krijgt.

Met je muis naar de meest rechterbovenhoek gaan en dan op het kruisje klikken.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 17 september 2022 23:43:40 schreef JimA:

een kader met functie is momenteel niet beschikbaar.

Je internet aansluiting is niet afbetaald...

Op 18 september 2022 00:01:35 schreef fred101:
[...]
Met je muis naar de meest rechterbovenhoek gaan en dan op het kruisje klikken.

_/-\o_ En wachten tot er close of sluiten verschijnt...

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zondag 18 september 2022 00:17:56 (29%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Dat heb ik allemaal geprobeerd,maar gaat even weg,maar komt altijd terug,heb het probleem nog steeds.

Lijkt alsof de televisie een commando van de afstandsbediening denkt te ontvangen. Of een knop die in de computermonitor-modus geen functie heeft, wordt bediend.

Als je de televisie toch enkel als computerscherm gebruikt, heb je waarschijnlijk genoeg aan de fysieke knoppen op de televisie zelf. Plak de infraroodontvanger eens af, om te zien of dat het probleem oplost?

Hallo Boet,heb het afgeplakt,maar nog steeds het probleem.

Misschien een hele domme vraag. Maar heb je de handleiding al eens doorgespit? Staat daar niks over in?

Zou het niet een van de drukknopjes wezen die "soms"even contact maakt??

Hallo Smd ik ga dit is controleren,op google vind ik ook iets van dit probleem,ga het uitzoeken.

knoppenpaneeltje volledig afkoppelen en kijk of probleem dan wegblijft

ja smd dat gaan we proberen,op googel met dit probleem zeiden ze ook iets van elcos,we zullen zien.

Heb tv opengehaald,wat mij direct opviel 2 bolle elcos in de voeding,namelijk c211 en c212
1500 microfarad 6.3v

Eerst TV openmaken, diagnose stellen en bij hulp dan pas topic starten.. jij doet het andersom.

fred101

Golden Member

Je zou denken dat hij na het starten van bijna 500 topics in 18 jaar over reparaties, dit toch wel zou weten. |:(
Ik was dan ook redelijk verbaasd te lezen dat hij het ding nog niet had open gemaakt.

Er zijn twee scholen qua reparatie. De ene doet eerst een google en youtube onderzoek, voert dan zonder verder nadenken uit wat hij daar gezien heeft. Lost dit het probleem niet op dan gaan sommige het aventuur aan dmv random vervanging van onderdelen.

De tweede school maakt de patient eerst open, doet een visuele inspectie, daarna als mogelijk, de voeding controleren (spanning en rimpel) en dan pas doen wat er verder nodig is om dmv meten en analyse het probleem te vinden.

Ik zou verwachten dat Jim na zoveel jaar toch wel tot de 2e school zou behoren ;)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

ja idd,maar ik was al aant denken,mischien nog ander probleem,maar ja nu weten we het.

Dus voortaan eerst zelf meer doen voordat je hier wat plaatst...

Ok smd zal ik doen,dus 2 bolle elcos,en tv geeft rare kuuren,bedankt iedereen voor het meedenken.Heb dezelfde capaciteit geplaatst maar hoger voltage,omdat ik de juiste niet meer liggen had,maar dat was geen probleem dacht ik.

Nog altijd goede werking,en dienst als computerscherm.

Sine

Moderator

Top,

Probleem uit de wereld, jaarlijkse updates lijken me verder niet nodig.

Dit topic is gesloten