Yamaha versterker A-S700 start niet op

Hallo, Ik heb hier weeral een herstelling waar ik zo direct geen raad mee weet .
Het gaat om een mooie vrij recente Yamaha A-S700 versterker.
Dit is een vrij complex ding waar meer de besturing microprocessor gestuurd is.
Deze versterker is zo dood als een pier, deze doet absoluut niets meer, de zekeringen zijn uiteraard nagekeken en zijn ok. De hoofdtransformator krijgt momenteel geen spanning omdat zijn stuurrelais niet is aangestuurd.
Normaal gesproken zou de aansturing van deze relais moeten gebeuren via een kleine hulpspanning nadat er geen fouten zijn gevonden in bijvoorbeeld de eindtrappen.
Ik vermoed dat de fout bij deze versterker te zoeken is in deze hulpspanning aangezien deze werkelijk niets doet, zelfs geen standby ledje .
Ik heb voor alle zekerheid de eindtransistoren losgekoppeld en nagemeten, deze meten ok.
Ik snap wel niet hoe deze hulpspanning wordt opgewekt, via een diodebrug wordt de binnenkomende wisselspanning gelijkricht die dan door een powertransitor gekapt wordt (aangestuurd door een ic 252 ).
Ik snap oa niet wat de functie is van die kleine transfo T251 die in serie staat met de voedingskant naar de gelijkrichterbrug.

Kortom, je merkt het wel, ik snap de samenhang niet van hoe deze voeding werkt en bijgevolg ook niet wat ik vervolgens moet nakijken.
Kan er iemand wat uitleg geven over de voeding en wat tips geven wat er eventueel fout kan zijn.

Zie hier de link naar het schema http://elektrotanya.com/yamaha_a-s700_sm.pdf/download.html

http://elektrotanya.com/yamaha_a-s700_sm.pdf/download.html

in bijlage het detail van het voedingsgedeelte

Hartelijk dank...

Groetjes...Dirk

vergeten

Golden Member

Ik zou je er verder mee kunnen helpen.
Ben je er nog mee bezig of heb je het maar opgegeven?

[Bericht gewijzigd door vergeten op maandag 26 september 2022 22:52:59 (44%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Goedendag,

Kijk naar pagina 19, daar staat uitgelegd omtrent de protectie mode.
Knippert het standby ledje niet aan de voorkant ? Zodra je de power knop indruk moet deze na 3 a 5 seconden beginnen te knipperen.