Hey mensen.
Ik weet dat er al veel stroboscoop dingen en dergelijken gevraagd en geplaatst zijn, maar niet met precies de dingen die ik wil gebruiken.
Zou iemand mij op de allermakkelijkste manier kunnen helpen door een schematje te maken waardoor ik 2 witte leds (3mm, 7500K, 10.000 mcd:D) van 20mA, 3,2 V kan laten knipperen op een oplaadbare 8,6 V batterij?
De snelheid hoeft niet te regelen zijn omdat er een schakelaartje in de schakeling komt.
De leds moeten samen gewoon tegelijkertijd aan en uit gaan, en serie geschakeld worden.
De snelheid moet behoorlijk hoog zijn.
Alvast bedankt mensen.
GrtZzZ AlienXXL met weinig ervaring op het schakelingengebied.

deze en dan 1 van de leds weglaten, de ander vervangen door een witte led en dan nog een witte led paralel met een eigen weerstand. weerstanden wel opnieuw uitrekenen.

wat is de spanning van die witte led's?

weerstand=spanning die van ne555 komt-spanning van led's : stroom door leds (in A, dus 0,02)

stel dat er 2 volt voor die led's nodig is, ik dacht dat de ne555 5 volt leverde. dan word het:
5-2=3
3:0,02=150

velleman is best duur, wel simpel en leuk!

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

Op 16 mei 2005 17:16:58 schreef Lucky luke:

velleman is best duur, wel simpel en leuk!

duur kan, maar manuel staat erbij, dus schema is vrijgegeven dus kan je zelf nabouwen

Op 16 mei 2005 17:18:33 schreef Blanckaert Tim:
[...]
duur kan, maar manuel staat erbij, dus schema is vrijgegeven dus kan je zelf nabouwen

mijn bericht is gewijzigt, hopelijk kan alienxxl er wat mee (en hopelijk klopt die 150 ohm)

neem anders een wat hogere waarde voor de zekerheid

* Lucky Luke gooit er wel eens en nul teveel bij, of een te weinig, zo komt ie wel eens op pakken sap van 200 liter uit ed.

Op 16 mei 2005 17:23:18 schreef Lucky luke:
* Lucky luke gooit er wel eens en nul teveel bij, of een te weinig, zo komt ie wel eens op pakken sap van 200 liter uit ed.

PMPO-sap? :-D

Conrad heeft ook zo'n module, in de gebruiksaanwijzing staat een schema, die gebruiksaanwijzing is te downloaden op www.conrad.nl onder artikelnummer 192724 en dan rechtsonderaan.

Op 16 mei 2005 18:32:41 schreef KT88:
[...]
PMPO-sap? :-D

nee, sinasappel geloof ik, leuk voor de mensen die een heel pak achter elkaar wegdrinken! >:) ns kijken of die dat dan nog kunnen :)

Volgens mij begrijpt Lucky luke het grapje niet...:D

Op 17 mei 2005 18:24:55 schreef Thomas:
Volgens mij begrijpt Lucky luke het grapje niet...:D

PMPO was toch meer watt's door rare berekening/ de boel n beetje oplichten ofzo?