Een controller maken om het volume van mijn telefoon te veranderen

Beste forumleden,

Ik wil een bluetooth controller maken die ik aan kan sluiten op de accu van mijn brommer waarmee ik de muziek die ik op mijn telefoon afspeel harder en zachter kan zetten.

Nou ben ik hier helemaal niet mee bekend maar met de juiste kennis lijkt het mij niet onmogelijk om het zelf te maken.

Nu wil ik graag weten welke onderdelen ik hiervoor nodig heb. Een development board? Drukknopschakelaartjes? enz

Ook wil ik weten hoe ik het kan programmeren en hoe ik het kan verbinden met mijn telefoon.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Vin

Je wilt dus iets als hier maken
https://nl.aliexpress.com/item/4001345353494.html?spm=a2g0o.productlis…
https://audinc.nl/wp-content/uploads/2020/11/bluetooth-knop.png

Zelf maken kan en is veel leuker maar als beginner lijkt mij dat wat te hoog gegrepen.

Ja dat wil ik maken, de reden dat ik er niet gewoon zo een wilde kopen is omdat ik het graag wilde verwerken in knopjes op mn dashboard die nu geen functie hebben. Is het dan wat om een apparaatje als dat uit elkaar te halen en dan met kabeltjes de knopjes te verplaatsen?

fred101

Golden Member

Nou ben ik hier helemaal niet mee bekend maar met de juiste kennis lijkt het mij niet onmogelijk om het zelf te maken.

Met de juiste kennis kun je een space-station bouwen. Hoeveel tijd wilde je uittrekken om die kennis te leren ;-)

Ik denk dat de makkelijkste weg een Arduino met bluetooth shield is. Maar er zijn meer platforms.

Arduino is een C++ dialect en er zijn veel tutorials om het programmeren te leren.

Zo'n apparaatje ombouwen zou wel eens tegen kunnen vallen maar dat weet je pas als je de binnenkant ziet en weet wat voor schakelaars er in zitten en of er ruimte is voor draden erop solderen

Daarnaast zul je waarschijnlijk serieuze protectie moeten toevoegen om de boel heel te houden.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs