Op 18 mei 2005 17:17:45 schreef The Force:
Lijkt mij een top idee! ik zal eens kijken op IA.net of er wat leuks te halen valt!

Jammergenoeg wil technokiddy niks meer erbij doen (begrijpelijk hoor). Als er iemand zich geroepen voelt nog een IA te doen met deze transistors, roep dan even dan wacht ik nog even met die bij de electroboer halen. Ook zenerdiodes is misschien interressant. We hebben laatste tijd als weerstanden, condensators en diodes bij ia.net gehad dus die heb ik al helemaal op voorraad, maar als ik zie hoeveel er bij die acties werd gekocht zijn er wel meer mensen (zoals oa The force) die hun voorraad aan het aanvullen zijn.

Ik ga die bc547 en bc557 nu maar al kopen, 3 euro voor 100 is natuurlijk geen geld. 200 van elk moet genoeg zijn voor de komende tijd.

Zitten die transistors trouwens op zo'n tape of gewoon los? Ik heb bij die weerstanden al 9300 weerstanden van tape moeten halen en dat is toch best veel werk.

Weet iemand waar ik goedkoop 5,1Volt zenerdiodes kan halen. er is helaas geen IA lopende die ze aanbiedt.

Op 19 mei 2005 12:28:49 schreef Roel:
Weet iemand waar ik goedkoop 5,1Volt zenerdiodes kan halen. er is helaas geen IA lopende die ze aanbiedt.

Futurlec;
1+ $0.10
25+ $0.08
100+ $0.06

En ik meen dat 1 dollar zo'n 80 a 85 euro cent was?

kun je led's laten faden met een ne555?

of hoe anders?

Op 19 mei 2005 19:49:07 schreef MvS:
ja, dat kan...

in de datasheet staat wel een schema voor pwm, is dat t?

dat krijg ik niet werkend (in crocodile clips)

google:

fading leds 555

[quote]Op 19 mei 2005 13:36:59 schreef ripkip:
[...]

Futurlec;
1+ $0.10
25+ $0.08
100+ $0.06

En ik meen dat 1 dollar zo'n 80 a 85 euro cent was?[/quote]

Ik heb geen creditcard. iemand nog wat bij futuerlec nodig? (kunnen we samen bestellen?)

@ Roel,

mail maar even wat je nodig hebt en wanneer ongeveer ;)

[Bericht gewijzigd door Tedde op ]

Op 19 mei 2005 12:04:33 schreef Bliksem:
[...]

Jammergenoeg wil technokiddy niks meer erbij doen (begrijpelijk hoor). Als er iemand zich geroepen voelt nog een IA te doen met deze transistors, roep dan even dan wacht ik nog even met die bij de electroboer halen. Ook zenerdiodes is misschien interressant. We hebben laatste tijd als weerstanden, condensators en diodes bij ia.net gehad dus die heb ik al helemaal op voorraad, maar als ik zie hoeveel er bij die acties werd gekocht zijn er wel meer mensen (zoals oa The force) die hun voorraad aan het aanvullen zijn.

Hoe raad je het zo?! :P

Zitten die transistors trouwens op zo'n tape of gewoon los? Ik heb bij die weerstanden al 9300 weerstanden van tape moeten halen en dat is toch best veel werk.

Inderdaad ja die tape zuigt... (ik dacht dat 8500 al veel was...)

Op 20 mei 2005 16:27:13 schreef Lucky luke:
[...]
in de datasheet staat wel een schema voor pwm, is dat t?

dat krijg ik niet werkend (in crocodile clips)

Ja. Daar moet het mee lukken...

Op 20 mei 2005 18:12:36 schreef MvS:
[...]

Ja. Daar moet het mee lukken...

het lukt mij tnt. niet.

(ik weet niet of tnt een juiste afkorting is voor tot nu toe, maar zo bedoel ik m nu wel (verdorie dit is langer :P ))

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

Op 21 mei 2005 11:54:37 schreef ripkip:
het kan nog goedkoper ;)
http://www.etnshops.com/supermoduul/listings/77.html

gaat de prijs bij de ia nu ook omlaag?

(kan ik nog meer bestellen)

Op 21 mei 2005 15:03:56 schreef Lucky luke:
[...]
gaat de prijs bij de ia nu ook omlaag?

(kan ik nog meer bestellen)

Ik heb een andere leverancier dus ik weet nog niet of de prijs ook omlaag zal gaan maar misschien zal de prijs nog dalen maar denk eraan dat de verzendkosten totaal een stuk lager zijn :)

Op 21 mei 2005 15:27:30 schreef Technokiddy:
[...]

Ik heb een andere leverancier dus ik weet nog niet of de prijs ook omlaag zal gaan maar misschien zal de prijs nog dalen maar denk eraan dat de verzendkosten totaal een stuk lager zijn :)

das waar. maar ze zullen toch niet hun producten betalen uit de verzendkosten?

Wees daar maar niet zo zeker van want reichelt doet het ook zo een beetje op dezelfde manier :P

Op 21 mei 2005 15:51:27 schreef Technokiddy:
Wees daar maar niet zo zeker van want reichelt doet het ook zo een beetje op dezelfde manier :P

ah, dat verklaard ook wat over conrad.