schooltaak

Op 21 maart 2023 15:03:19 schreef Martin V:
[...]
Ja dat is correct en als de spanning over de emitter en massa bekend is dan kun je de emitterweerstand berekenen.
Oh, correctie die is 560 ohm, nu kun je stroom door de totale serieschakeling uitrekenen door alle weerstanden bij elkaar op te tellen.

bedankt :) dat is mijn startpunt dus

Er zijn meerdere manieren om dit uit te rekenen.
Maar inderdaad hoeft de collector emitterspanning niet gelijk te zijn aan de spanningsval over de collectorweerstand.
Nu de emitterweerstand en de spanningsval over de emitterweerstand bekend kun je de emitterstroom berekenen.
De collectorweerstand was al bekend op 4k7, dus dan is de rest makkelijk te berekenen als de voedingspanning bekend is.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Op 21 maart 2023 15:32:35 schreef Martin V:
Er zijn meerdere manieren om dit uit te rekenen.
Maar inderdaad hoeft de collector emitterspanning niet gelijk te zijn aan de spanningsval over de collectorweerstand.
Nu de emitterweerstand en de spanningsval over de emitterweerstand bekend kun je de emitterstroom berekenen.
De collectorweerstand was al bekend op 4k7, dus dan is de rest makkelijk te berekenen als de voedingspanning bekend is.

bedankt voor je hulp :) nu kan ik mijn weerstanden berekenen . al staat RE 560 Ω nog niet vast. deze moet ik ook nog berekenen . want RC was eerst ook 1K

Houd ons verder op de hoogte, aub?
En nog steeds verneem ik graag

In welk jaar van welke studierichting is dit?

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op dinsdag 21 maart 2023 21:21:28 (58%)

Ik begrijp dat ze zes maanden geleden begonnen is. Dat is het eerste jaar.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/