Het grote interessante aanbiedingen topic deel 7

joopv

Golden Member

Dat klopt met mijn ervaring. Onlangs een kleuren LED strip bij de Action gelocht voor op de muur van een vd kinderkamers. 2 LED strips van 5 meter met een controller, voeding en een afstandsbediening. 25 euro.

Na installatie alles OK, maar na 1 dag werkte een van de strips al niet meer fatsoenlijk. Teruggegaan naar de Action, kreeg zonder veel problemen een andere set mee.

De defecte strip vervangen, maar daar is ook weer een probleem mee, een kleursegmentje blijft zachtjes oplichten.

Ik laat het maar zo. En - besef ik zelf ook - op dat gedrag rekent de Action.

flash2b

Special Member

Onlangs een RGB Led hoeklamp bij Action gekocht. Na een maand gebruik, deed alleen het onderste deel het nog, de 2 delen erboven niet. Het was een bouwpakket met drie delen en een voet. Netjes mijn geld terug gekregen dat wel, maar was al niet meer aanwezig in de winkel.

RAAF12

Golden Member

Op 14 april 2023 11:12:32 schreef joopv:
Ik heb de indruk dat er door Action restpartijen opgekocht en voor erg lage prijzen in de winkels gedumpt worden.
Restpartijen waar iets aan de kwaliteit aan mankeert, of verouderd is en waar je geen support meer op kan krijgen.

Ik zou in ieder geval het bonnetje bewaren.
Action rekent er gewoon op dat:
- zoveel % van de klanten niet teruggaat met een defect product maar het gewoon dumpt
- zoveel % van de klanten niet de moeite neemt om bonnetjes te bewaren

Het meisje vrouwelijk persoon bij de kassa van Action vroeg gisteren of ik het bonnetje wil hebben. Blijkbaar zijn ze geinstrueerd om dat te vragen. En hopen dat mensen een miskoop niet zullen terugbrengen en zonder bon geen geld.
Die camera, mét geluid werkt goed. Het beeld is zoals verwacht voor die prijs niet 100%. Ik ga nu testen hoelang het werkt op een volle Li-ion lading. Volgens de specs moet dat een uur zijn. Het ding maakt opnames van 5 minuten en gaat door tot de kaart vol is en overschrijft dan de oude beelden. Er zit ook nightvision IR LED's en een bewegingsensor op. Alles bedienbaar met 2 mini knopjes bovenop.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Werken met Merken heeft een aanbieding, 12 flessen ipa voor €59,95.

https://www.werkenmetmerken.nl/nl/isopropanol_99_9_zuiver/p/8980

bprosman

Golden Member

Blijkbaar zijn ze geinstrueerd om dat te vragen. En hopen dat mensen een miskoop niet zullen terugbrengen en zonder bon geen geld.

Je bent iets te achterdochtig.
Dit is ingegeven met in het achterhoofd het millieu.
Als je geen kassabon nodig hebt (ga jij een handdoek terugbrengen ?) hoef je hem ook niet te printen. Spaart behoorlijk papier als je alle onnodig geprinte bonnen gaat optellen.

Op het moment dat het elektrisch/elektronisch/garantie gevoelig is heb je inderdaad wel graag een bon. Maar het is niet aan de kassajuffrouw om dat te beslissen.
Sommige wat meer ervaren "kassapersonen" waarschuwen nog wel netjes voor de beperkte houdbaarheid van een Thermisch geprint bonnetje.

Sommige bedrijven (Gamma, IKEA) sturen een elektronische bon naar je email adres, als je dat wil, kan die ook niet vervagen (Thermisch papier).
Maar goed , ik zie/hoor de privacy adepten hier alweer steigeren :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

Staatslot kopen:

"Wilt u het bonnetje meneer?"

- "Ja graag, als ik niets win kom ik het lot terug brengen"

Zwaar hilarisch dat ik daarop een hele uitleg kreeg hoe een loterij werkt :+

Ik had voor een surprise balonnen nodig:

"Wilt u het bonnetje meneer?"

- "Ja graag, als er 1 klapt kom ik mijn geld terughalen"

Zwaar verbaasd gezicht achter de kassa op dat moment....

* High met Henk houd wel van een beetje humor

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
bprosman

Golden Member

Op 20 april 2023 11:23:20 schreef High met Henk:
Staatslot kopen:

[...]

Zwaar hilarisch dat ik daarop een hele uitleg kreeg hoe een loterij werkt :+

Ik had voor een surprise balonnen nodig:

[...]

Zwaar verbaasd gezicht achter de kassa op dat moment....

* High met Henk houd wel van een beetje humor

Ooit 10 bussen transparante lak gekocht, cassiere keek me aan en trok ook een vreemd gezicht toen ik zei : "Kan ik weer graffiti spuiten" :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Turbokeu

Golden Member

Op 14 april 2023 11:12:32 schreef joopv:
Ik heb de indruk dat er door Action restpartijen opgekocht en voor erg lage prijzen in de winkels gedumpt worden.
Restpartijen waar iets aan de kwaliteit aan mankeert, of verouderd is en waar je geen support meer op kan krijgen.

Ik zou in ieder geval het bonnetje bewaren.
Action rekent er gewoon op dat:
- zoveel % van de klanten niet teruggaat met een defect product maar het gewoon dumpt
- zoveel % van de klanten niet de moeite neemt om bonnetjes te bewaren

Die indruk heb ik ook.

Op 20 april 2023 10:39:08 schreef bprosman:
[...]
Je bent iets te achterdochtig.
Dit is ingegeven met in het achterhoofd het millieu.

Daar heb ik zware twijfels over...

Als je geen kassabon nodig hebt (ga jij een handdoek terugbrengen ?) hoef je hem ook niet te printen. Spaart behoorlijk papier als je alle onnodig geprinte bonnen gaat optellen.

Die bon wordt hier altijd (automatisch) uitgeprint, na de vraag of je hem wenst wordt hij desnoods gewoon in de vuilbak onder de kassa gegooid.

Ik wil altijd het bonnetje, indien nodig gooi ik hem thuis zelf wel bij het oud papier.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Op 20 april 2023 16:11:06 schreef Turbokeu:

[...]Die bon wordt hier altijd (automatisch) uitgeprint, na de vraag of je hem wenst wordt hij desnoods gewoon in de vuilbak onder de kassa gegooid.

Ik wil altijd het bonnetje, indien nodig gooi ik hem thuis zelf wel bij het oud papier.

In Nederland al een tijd niet meer, ook niet bij supermarkten ,Ikea, daar word ook altijd gevraagd of de bon geprint moet worden. Dat concept zullen ze in Belgie over een paar jaar ook wel ontdekken :+
Sommige bouwmarkten nog wel (Praxis).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fred101

Golden Member

Ook leuk, toen ik nog cash op zak had, als het bv 10,15 was gaf ik een tientje en zei laat de rest maar zitten. 9 van de tien zeggen dan bedankt 8)7

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Turbokeu

Golden Member

Haha... Ook al een paar keer toegepast.
Niet te geloven dat het werkt...

Laatste interessante aanbieding:
Twee weken geleden in een lokale bouwmarkt een nieuwe parasol (diameter 3.50m) in promotie voor 89€ i.p.v. 95€ gekocht voor boven de tafel op het terras, samen met een beschermhoes en een paar bloembakken.

Thuis gekomen volgens het kassaticket geconstateerd dat ik de volle 95€ betaald heb.

Zaterdag laatstleden teruggekeerd om te klagen bij de gerant: I.p.v. 6€ heb ik 15€ teruggekregen...

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Er is hier een tiental jaren geleden in de buurt een gebouw afgebroken en een supermarkt+woonflat voor in de plaats gezet. De eerste maanden was het altijd dat zeg 5-10% van de artikelen een hogere prijs hadden bij de kassa dan op het schap. Krijg je netjes je geld terug, maar volgende keer, zelfde product, gewoon weer!

Een keer over geklaagd bij de bedrijfleider en... binnen een paar dagen was het over. Hmmm...

Tijdje terug lijkt het management veranderd te zijn. Nu een iets lager percentage, maar naar mijn idee toch nog te vaak dat ze dingen die in de aanbieding zijn "perongeluk" voor de normale prijs aanslaan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat was 2 weken terug nog in het journaal, dat winkelketens, met name de supermarkten te veel afrekenen.
Er zijn ook weinig mensen meer die de bon (als je die al krijgt) controleren op dit soort fouten

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
pa3gws

Golden Member

Niet heel interessant ze zijn allemaal zonder accu en zonder lader het wordt uiteindelijk een duur machientje.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
GJ_

Moderator

En 12V, beetje vorige eeuw.

Op 7 juni 2023 19:23:21 schreef GJ_:
En 12V, beetje vorige eeuw.

Ik heb ooit een stuk of 5 van die 4Ah 12V accu's gekocht (destijds 9,99€!). bedoelt om de cellen uit te halen, maar inmiddels heb ik al een boormachine* en een decoupeerzaag** op 12V erbijgekocht... Dus de accu's sloop ik nog maar niet.

Alleen nog steeds geen lader (dus altijd aan de imax B6 cloon).

Schoonpapa had oude 12V Lidl boormachines maar die is niet compatibel (boormachine draait verkeerde kant op en lader is dus sowieso niet te gebruiken), moet nog steeds één van de accu's ombouwen want zijn accu's zijn defect.

(* boormachine heeft afneembare kop zodat bitjes rechtstreeks passen, was ook 9,99 (zonder accu en lader) tweede teruggebracht vanwege onacceptabele slingering in de kop, ** decoupeerzaag was 15€)

RAAF12

Golden Member

Een hele mooie Rietschle Thomas 607cd32-421 vacuumpomp gezien in de electrokast van de Recycle Boulevard in Leeuwarden. Ziet er uit als nieuw.

Kruimel

Golden Member

Kijk, dat vind ik een stuk betere aanbieding dan de Lidl-folder. :)

RAAF12

Golden Member

Dat ben ik geheel met je eens! Ik vraag me af hoe het gekoppeld wordt. Buis? slang?

Kruimel

Golden Member

Zal wel een standaard systeem zijn, ik zie het bij compressoren ook wel. Het apparaat is voornamelijk geschikt als compressor als ik de datasheet zo bekijk. Het gespecificeerde vacuüm is niet bijzonder diep (-0,884bar), hij is dus niet 'top of the range', maar zo te zien wel een commerciële kwaliteit, wat me wel aanspreekt.

Ik denk dat het een NOS is, want de datasheet is uit 1997, en hij is gemaakt voor 220V. Op zich geen drama, maar het ding zal waarschijnlijk erg lang op een plank hebben gelegen (of hij is de hele tijd in een stofarm/-vrij laboratorium gebruikt, hoeft bij een goed apparaat niet uit te maken).

[Bericht gewijzigd door Kruimel op woensdag 7 juni 2023 23:06:50 (10%)

RAAF12

Golden Member

Het snoer en aders zagen er ook als nieuw uit en er worden daar vaker dingen uit de USA aangeboden. Het zou me niet verbazen als het overstock van de vliegbasis is.

Kruimel

Golden Member

Zo op de foto's lijkt het inderdaad een splinternieuw item, en het zou inderdaad een militair doel kunnen hebben gehad. Die producten neigen nog wel lang in productie te blijven vanwege alle certificeringen die in die wereld nodig zijn voor alternatieve onderdelen. Zou ook de 220V rating verklaren.

PS Crap, nu wil ik hem echt hebben, al heb ik er geen toepassing voor. :9~

@RAAF12: Je hebt mail.

@RAAF12: Wat geluid betreft sta ik niet te kijken, dit is zo ver ik kan zien niet anders dan een ééncilindercompressor, en zo klinken die...

[Bericht gewijzigd door Kruimel op donderdag 8 juni 2023 15:54:41 (15%)

RAAF12

Golden Member

Ik kan wel even naar de winkel rijden en hem voor je kopen (als die niet weg is) het vorige item wat hier werd geroeptoeterd een mooie Honda benzine aangedreven pomp was heel snel weg.....I'm on my way....... heb hem en mag binnen 7 dagen retour!

https://www.instagram.com/reel/CtObcD4u6cp/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ== de pomp in werking die zuigt en blaast goed. Maakt wel wat lawaai

Kruimel in het heetst van de strijd ga ik je mail nu lezen!