Het grote interessante aanbiedingen topic deel 7

Hubie

Special Member

Op maandag 15 januari 2024 17:57:16 schreef revado:
[...]

O ja, prachtige dingen.
Met het gewichtje op de wijzer (hoger lager) kon het tempo aangegeven worden.
Nu is het een app op de telefoon :)

[bijlage]

Hier staat er een van meer dan 100 jaar oud. :)

revado

Honourable Member

Op woensdag 17 januari 2024 23:29:42 schreef Hubie:
[...]

Hier staat er een van meer dan 100 jaar oud. :)

Prachtig!
Die gaat nog makkelijk 100 jaar mee :)

Hubie

Special Member

Ja idd,en hij werkt nog perfect ook.Echt zeldzaam zijn ze niet want ze zijn in gruwelijke grote aantallen gemaakt.Deze metronoom is tussen 1912 en 1917 gemaakt volgens het serienummer.

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Ja, nu wel :-) Dat gaat hard, de laatste minuten voor de sluiting van de veiling. Telkens €50 erbij.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 1 februari 2024 21:10:37 (14%)

Op maandag 15 januari 2024 14:14:16 schreef Kruimel:
[...]Toch moet ik zeggen dat ik neer kijk op apparaten die 1,5V nodig hebben, dat geeft meestal aan dat ze ook van een alkaline batterij erg weinig capaciteit kunnen gebruiken.

Zo stopte ik ooit twee nieuwe Duracel AAA's in een ruithamer voor in de auto (met ingebouwd zaklampje). Poef zij het gloeilampje... Had ik daar maar juist NiMH's geprobeerd...

Hamer hebben we >15 jaar later nog steeds (nooit gebruikt gelukkig) maar irriteert me nog steeds dat het lampje erin stuk is.

Op maandag 15 januari 2024 19:24:26 schreef ohm pi:
[...]Dan is ie toch juist goed!
Hij geeft keurig aan dat de bloeddruk te laag is, dus hij meet wel.
Dan wordt je woedend omdat je vindt dat hij niet meet en daar stijgt je bloeddruk weer van. ;)

|:( :+

[Bericht gewijzigd door r-p op zaterdag 3 februari 2024 14:34:38 (21%)

Tidak Ada

Golden Member

Op maandag 15 januari 2024 12:13:21 schreef Kruimel:
Een tijdje geleden heb ik ook een relatief goedkope (€20) bloeddrukmeter gekocht bij Kruidvat. Die werkt vrij aardig, maar die heeft ook weleens last met de meting (ondanks het feit dat mijn bloeddruk juist hoog was) en ik moet de band redelijk nauwkeurig op een ader aanbrengen. Ik ben net als bprosman van mening dat als het apparaat geen meting kan doen dat hij dan aangeeft dat er iets mis is in plaats van onjuiste waarden geeft. Mijn dokter heeft op handmatige wijze ook last om mijn bloeddruk te meten, dus er lijken ook fysiologische eigenschappen in het spel.[...]

Ik heb er een bij een Lidl aanbieding gekocht en die doet het wonderwel goed. Hij detecteert ook arythmiën.

Dat je de cuff van een tensiemeter goed moet positioneren is logisch hij detecteert de pulsen met een microfoontje, dus net zoals Herr Dokter dat voeger met de stethoscoop deed.
Dat microfoontje moet niet op een ader liggen, maar op en slagader! Ook dat is logisch, want de pulsen worden door het perifere vaatstelsel (capilairen) volledig uitgedempt, waardoor de meting niet werkt.

Een goede meting bestaat overigens uit het gemiddelde van 3 metingen. Veel elektronische tensiemeteres bieden die mogelijkheid dan ook aan.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op maandag 15 januari 2024 13:54:25 schreef RAAF12:
Zo, je hebt een arendsblik, dat is mij geheel ontgaan!

Een klassiek model gitaar, voor €85 op hetzelfde adres te koop.
De overzichtfoto was al gepost. Deze heeft stalen snaren, een opneemelement en een volume/equalizer.

Aliexpress junk: https://nl.aliexpress.com/item/1005002310906941.html?gatewayAdapt=glo2…

Op zaterdag 3 februari 2024 23:19:03 schreef Tidak Ada:
Een goede meting bestaat overigens uit het gemiddelde van 3 metingen. Veel elektronische tensiemeteres bieden die mogelijkheid dan ook aan.

Mijn vader (arts!) adviseert: LAAGSTE van drie (goede!) metingen. (redenering: Er zijn 1000 en 1 redenen waarom de bloeddruk even hoger kan zijn, maar nooit lager. Die laagste meting is dus de "normale toestand" als er niet een zuster net aan je arm gezeten heeft o.i.d. ) .

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fred101

Golden Member

Op zaterdag 3 februari 2024 23:21:54 schreef Hoeben:
[...]
Aliexpress junk: https://nl.aliexpress.com/item/1005002310906941.html?gatewayAdapt=glo2…

Daar zou ik nooit een gitaar kopen. De beste manier om snel met gitaarspelen te stoppen is een ultra low budget gitaar.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
RAAF12

Golden Member

De goedkoopste 12 string ever :-)

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 4 februari 2024 13:11:59 (78%)

Tidak Ada

Golden Member

Op zondag 4 februari 2024 09:34:39 schreef rew:
[...]Mijn vader (arts!) adviseert: LAAGSTE van drie (goede!) metingen. (redenering: Er zijn 1000 en 1 redenen waarom de bloeddruk even hoger kan zijn, maar nooit lager. Die laagste meting is dus de "normale toestand" als er niet een zuster net aan je arm gezeten heeft o.i.d. ) .

Hangt sterk af van de zuster in kwestie >:)

Overigens is mij op de colleges fysiologie en interne aangeleerd gewoon het gemiddelde te nemen. Immers, in geval van een aritmie en extra-systoles krijg je meer afwijkingen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Kruimel

Golden Member

Voor de behuizing, het ding zelf is €17. ;)

Dat is een klassiek AliExpress trucje, het verbaast me dat je dit niet eerder hebt gezien.

marcob

Golden Member

Als we het toch over Ali hebben, ik zag laatst wel wat interessants voor de beginners onder ons. Een leuke onderdelen set om mee te beginnen als starter.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005417688851.html

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Thevel

Golden Member

Kruimel

Golden Member

Ja, dat is ook een AliExpress ding: als je niet inlogt dan zie je de €1 prijs "voor nieuwe klanten", en als je dan niet een nieuw account hebt krijg je de prijs voor mensen die al binnengehengeld zijn. Welcome to the 21st century... :(

Op maandag 12 februari 2024 13:43:26 schreef Kruimel:
Dat is een klassiek AliExpress trucje, het verbaast me dat je dit niet eerder hebt gezien.

Zo ooit 4 multimeters besteld voor 3€ per stuk geloof ik. destijds maakte ik van elke aankoop ook een screenshot, zou ik nog steeds moeten doen...
Ik kreeg dus 4 multimetertjes die op de hele pagina niet te zien waren en ook een ander typenummer hadden dan de bestelde meters.

Geklaagd en volledig geld terug gehad. Wel weer aparte batterijtjes (12V en half zo groot als een mini penlight) moeten bestellen voor die krengen omdat ze (1) snel leegwaren en (2) ze vaak perongeluk aangaan... maar ik heb in een paar jassen er eentje zitten (met een stukje tape op de knop zodat ie niet aangaat).

Op maandag 12 februari 2024 13:40:44 schreef RAAF12:
Scope voor €1 :-) Foutje?

Op maandag 12 februari 2024 14:21:13 schreef marcob:
Als we het toch over Ali hebben, ....

Op maandag 12 februari 2024 16:05:58 schreef r-p:
[...]

Zo ooit 4 multimeters besteld voor 3€ per stuk geloof ik.

Rommel!
Al deze artikelen horen geplaatst te worden in "Het grote niet-interessante aanbiedingen topic"

Op maandag 12 februari 2024 18:14:27 schreef ohm pi:
[...][...][...]Rommel!
Al deze artikelen horen geplaatst te worden in "Het grote niet-interessante aanbiedingen topic"

je hebt gelijk, niet bij stil gestaan. Had bij Chinese shops beter gepast (spreek alleen voor mezelf)
Op het gevaar af weer de discussie over rommelgereedschap te krijgen: deze aanbieding van 7€ (14 december 2023) is nu 5€ (t/m 13-02-2023). Misschien iets te groot ingekocht?

Op donderdag 14 december 2023 17:32:27 schreef Arco:
Bij Action hebben ze een heel handige 4mm bitset. https://www.action.com/nl-nl/p/3015056/werckmann-precisie-schroevendra…

Op donderdag 14 december 2023 17:47:51 schreef r-p:
Ik heb deze set destijds (dec. 2019) voor 12 euro uit China laten komen en vandaag nog gebruikt (2,3mm driehoek bit), dus imho is 7€ een koopje!