Het grote interessante aanbiedingen topic deel 7

bprosman

Golden Member

Op 2 februari 2023 09:27:19 schreef bprosman:
[...]
Ik vraag het me af, maar we zullen het zien. Het word vanuit Mouser verstuurd dus hoeft niet per se vanuit de US.
Invoerrechten lijkt me niet voor $12.
Er kwam in totaal 7.35 Euro bij. 2.35 Euro BTW en 5 Euro (FedEx) handlings kosten.

Er kwam in totaal 7.35 Euro bij. 2.35 Euro BTW en 5 Euro (FedEx) handlings kosten.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
GJ_

Moderator

Invoerrechten is pas vanaf 150 euro. BTW moet altijd betaald worden.

fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
RAAF12

Golden Member

Goedkope IPA, maar als het ergens anders goedkoper is graag melden
https://roveq.nl/product/5-liter-isopropanol-isopropyl-alcohol-ipa-99-… (in Zwolle gratis afhalen)

*.*
revado

Honourable Member

Mooie prijs inderdaad!

Zelf gebruik ik spuitbussen.
Makkelijk menemen en de alcohol verdampt niet als de fles open staat.
Die zijn bij Farnell weer goedkoop, 400 ml voor 2,12 ex btw.

Ik kocht "laatst" 6L van dat spul bij Hofer Chemie. 22.24 in mei 2021. (en minder dan een euro duurder in '14 en '17).

ik betaal geen BTW bij die gasten, dus voor particuleren moet je rekenen met EUR 26.91 voor 6 liter.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

Bodycam bij de Action voor €9.99 Doet 720p en HD 1080p, max 32GB sdcard, nightvision. Foto maken kan ook. Leuk!

*.*
revado

Honourable Member

Op 13 april 2023 17:46:29 schreef RAAF12:
Bodycam bij de Action voor €9.99 Doet 720p en HD 1080p, max 32GB sdcard, nightvision. Foto maken kan ook. Leuk!

[bijlage]

Leuk en zeer betaalbaar speeltje.
Goede tip @RAAF12 !

joopv

Special Member

Ik heb de indruk dat er door Action restpartijen opgekocht en voor erg lage prijzen in de winkels gedumpt worden.
Restpartijen waar iets aan de kwaliteit aan mankeert, of verouderd is en waar je geen support meer op kan krijgen.

Ik zou in ieder geval het bonnetje bewaren.
Action rekent er gewoon op dat:
- zoveel % van de klanten niet teruggaat met een defect product maar het gewoon dumpt
- zoveel % van de klanten niet de moeite neemt om bonnetjes te bewaren

Sine

Moderator

Overstock en restpartijen, ja.

Maar geen afkeur.

Toch wel !
Onlangs een partij led disco verlichting (op batterijen) moeten testen en opnieuw verpakken, dit omdat zo? 60% niet werkte.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
joopv

Special Member

Dat klopt met mijn ervaring. Onlangs een kleuren LED strip bij de Action gelocht voor op de muur van een vd kinderkamers. 2 LED strips van 5 meter met een controller, voeding en een afstandsbediening. 25 euro.

Na installatie alles OK, maar na 1 dag werkte een van de strips al niet meer fatsoenlijk. Teruggegaan naar de Action, kreeg zonder veel problemen een andere set mee.

De defecte strip vervangen, maar daar is ook weer een probleem mee, een kleursegmentje blijft zachtjes oplichten.

Ik laat het maar zo. En - besef ik zelf ook - op dat gedrag rekent de Action.

flash2b

Golden Member

Onlangs een RGB Led hoeklamp bij Action gekocht. Na een maand gebruik, deed alleen het onderste deel het nog, de 2 delen erboven niet. Het was een bouwpakket met drie delen en een voet. Netjes mijn geld terug gekregen dat wel, maar was al niet meer aanwezig in de winkel.

RAAF12

Golden Member

Op 14 april 2023 11:12:32 schreef joopv:
Ik heb de indruk dat er door Action restpartijen opgekocht en voor erg lage prijzen in de winkels gedumpt worden.
Restpartijen waar iets aan de kwaliteit aan mankeert, of verouderd is en waar je geen support meer op kan krijgen.

Ik zou in ieder geval het bonnetje bewaren.
Action rekent er gewoon op dat:
- zoveel % van de klanten niet teruggaat met een defect product maar het gewoon dumpt
- zoveel % van de klanten niet de moeite neemt om bonnetjes te bewaren

Het meisje vrouwelijk persoon bij de kassa van Action vroeg gisteren of ik het bonnetje wil hebben. Blijkbaar zijn ze geinstrueerd om dat te vragen. En hopen dat mensen een miskoop niet zullen terugbrengen en zonder bon geen geld.
Die camera, mét geluid werkt goed. Het beeld is zoals verwacht voor die prijs niet 100%. Ik ga nu testen hoelang het werkt op een volle Li-ion lading. Volgens de specs moet dat een uur zijn. Het ding maakt opnames van 5 minuten en gaat door tot de kaart vol is en overschrijft dan de oude beelden. Er zit ook nightvision IR LED's en een bewegingsensor op. Alles bedienbaar met 2 mini knopjes bovenop.

*.*
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Werken met Merken heeft een aanbieding, 12 flessen ipa voor €59,95.

https://www.werkenmetmerken.nl/nl/isopropanol_99_9_zuiver/p/8980

bprosman

Golden Member

Blijkbaar zijn ze geinstrueerd om dat te vragen. En hopen dat mensen een miskoop niet zullen terugbrengen en zonder bon geen geld.

Je bent iets te achterdochtig.
Dit is ingegeven met in het achterhoofd het millieu.
Als je geen kassabon nodig hebt (ga jij een handdoek terugbrengen ?) hoef je hem ook niet te printen. Spaart behoorlijk papier als je alle onnodig geprinte bonnen gaat optellen.

Op het moment dat het elektrisch/elektronisch/garantie gevoelig is heb je inderdaad wel graag een bon. Maar het is niet aan de kassajuffrouw om dat te beslissen.
Sommige wat meer ervaren "kassapersonen" waarschuwen nog wel netjes voor de beperkte houdbaarheid van een Thermisch geprint bonnetje.

Sommige bedrijven (Gamma, IKEA) sturen een elektronische bon naar je email adres, als je dat wil, kan die ook niet vervagen (Thermisch papier).
Maar goed , ik zie/hoor de privacy adepten hier alweer steigeren :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
High met Henk

Special Member

Staatslot kopen:

"Wilt u het bonnetje meneer?"

- "Ja graag, als ik niets win kom ik het lot terug brengen"

Zwaar hilarisch dat ik daarop een hele uitleg kreeg hoe een loterij werkt :+

Ik had voor een surprise balonnen nodig:

"Wilt u het bonnetje meneer?"

- "Ja graag, als er 1 klapt kom ik mijn geld terughalen"

Zwaar verbaasd gezicht achter de kassa op dat moment....

* High met Henk houd wel van een beetje humor

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
bprosman

Golden Member

Op 20 april 2023 11:23:20 schreef High met Henk:
Staatslot kopen:

[...]

Zwaar hilarisch dat ik daarop een hele uitleg kreeg hoe een loterij werkt :+

Ik had voor een surprise balonnen nodig:

[...]

Zwaar verbaasd gezicht achter de kassa op dat moment....

* High met Henk houd wel van een beetje humor

Ooit 10 bussen transparante lak gekocht, cassiere keek me aan en trok ook een vreemd gezicht toen ik zei : "Kan ik weer graffiti spuiten" :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Turbokeu

Golden Member

Op 14 april 2023 11:12:32 schreef joopv:
Ik heb de indruk dat er door Action restpartijen opgekocht en voor erg lage prijzen in de winkels gedumpt worden.
Restpartijen waar iets aan de kwaliteit aan mankeert, of verouderd is en waar je geen support meer op kan krijgen.

Ik zou in ieder geval het bonnetje bewaren.
Action rekent er gewoon op dat:
- zoveel % van de klanten niet teruggaat met een defect product maar het gewoon dumpt
- zoveel % van de klanten niet de moeite neemt om bonnetjes te bewaren

Die indruk heb ik ook.

Op 20 april 2023 10:39:08 schreef bprosman:
[...]
Je bent iets te achterdochtig.
Dit is ingegeven met in het achterhoofd het millieu.

Daar heb ik zware twijfels over...

Als je geen kassabon nodig hebt (ga jij een handdoek terugbrengen ?) hoef je hem ook niet te printen. Spaart behoorlijk papier als je alle onnodig geprinte bonnen gaat optellen.

Die bon wordt hier altijd (automatisch) uitgeprint, na de vraag of je hem wenst wordt hij desnoods gewoon in de vuilbak onder de kassa gegooid.

Ik wil altijd het bonnetje, indien nodig gooi ik hem thuis zelf wel bij het oud papier.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Op 20 april 2023 16:11:06 schreef Turbokeu:

[...]Die bon wordt hier altijd (automatisch) uitgeprint, na de vraag of je hem wenst wordt hij desnoods gewoon in de vuilbak onder de kassa gegooid.

Ik wil altijd het bonnetje, indien nodig gooi ik hem thuis zelf wel bij het oud papier.

In Nederland al een tijd niet meer, ook niet bij supermarkten ,Ikea, daar word ook altijd gevraagd of de bon geprint moet worden. Dat concept zullen ze in Belgie over een paar jaar ook wel ontdekken :+
Sommige bouwmarkten nog wel (Praxis).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fred101

Golden Member

Ook leuk, toen ik nog cash op zak had, als het bv 10,15 was gaf ik een tientje en zei laat de rest maar zitten. 9 van de tien zeggen dan bedankt 8)7

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Turbokeu

Golden Member

Haha... Ook al een paar keer toegepast.
Niet te geloven dat het werkt...

Laatste interessante aanbieding:
Twee weken geleden in een lokale bouwmarkt een nieuwe parasol (diameter 3.50m) in promotie voor 89€ i.p.v. 95€ gekocht voor boven de tafel op het terras, samen met een beschermhoes en een paar bloembakken.

Thuis gekomen volgens het kassaticket geconstateerd dat ik de volle 95€ betaald heb.

Zaterdag laatstleden teruggekeerd om te klagen bij de gerant: I.p.v. 6€ heb ik 15€ teruggekregen...

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Er is hier een tiental jaren geleden in de buurt een gebouw afgebroken en een supermarkt+woonflat voor in de plaats gezet. De eerste maanden was het altijd dat zeg 5-10% van de artikelen een hogere prijs hadden bij de kassa dan op het schap. Krijg je netjes je geld terug, maar volgende keer, zelfde product, gewoon weer!

Een keer over geklaagd bij de bedrijfleider en... binnen een paar dagen was het over. Hmmm...

Tijdje terug lijkt het management veranderd te zijn. Nu een iets lager percentage, maar naar mijn idee toch nog te vaak dat ze dingen die in de aanbieding zijn "perongeluk" voor de normale prijs aanslaan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat was 2 weken terug nog in het journaal, dat winkelketens, met name de supermarkten te veel afrekenen.
Er zijn ook weinig mensen meer die de bon (als je die al krijgt) controleren op dit soort fouten

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/