Op 16 mei 2023 15:26:39 schreef Hensz:
[...]
En anders middels een eenvoudig tekstbestandje. Format mag je zelf bedenken, maar als het maar een handvol variabelen zijn zou ik er één per regel doen. Je hebt dan nooit gedoe met escape-characters. Tenzij: er returns in je variabelen kunnen voorkomen, lijkt me sterk, maar je zult nét zien dat...
HEb ik ook aan zitten denken, maar het lijkt me leuk om het via de computer aanstuurbaar te maken, vooral omdat het voor de toekomst ook makkelijk is om te kunnen. Maar het verschil tussen .txt en .csv is niet heel groot toch?
EDIT: let op, op pagina 1 heb ik ook nog een nieuwe bericht geplaatst
Laatste toevoeging:
Deze Uart converter heb ik nog liggen en wil ik om die reden gebruiken.
https://nl.farnell.com/ftdi/umft201xb-01/ft201xq-usb-to-i2c-breakout-b…
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op 30 mei 2023 15:41:51 schreef Arco:
Da's als gezegd een USB -> I2C converter, geen UART...
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
ik gebruik:
excel met een paar acro's
hyperterminal
FTDI-kabel
om een tabel van 80 bytes naar een pic 16F628 te schrijven.
de excel bevat het invulformulier voor de parameters
de macro maakt er een x.txt file van
en met hyperterminal schrijf ik dat naar de pic.
in de pic moet op dat moment het ontvangstgedeelte vd software wel actief zijn. dat doe ik door de pic te voeden uit de FTDI-kabel en op een vd pootjes naar een aanwezige spanning laten zoeken.
Op 30 mei 2023 17:19:44 schreef Arco:
Da's een UMFT230, jij hebt een UMFT201... (volgens je link)
Excuus! Idd de UMFT230 heb ik. Foutje.
Op 31 mei 2023 21:29:39 schreef anne2:
ik gebruik:
excel met een paar acro's
hyperterminal
FTDI-kabel
Dat klinkt opzich relatief eenvoudig. Ik heb nog ergens een terminal programma wat ik overgehouden heb van een stage. Ik ga eens kieken.
MGP
LDmicro user.
Op 1 juni 2023 08:02:12 schreef Christiaan371:
[...]Dat klinkt opzich relatief eenvoudig...
Dat klinkt misschien zo
maar om het voor iedereen zonder achtergrond werkbaar te maken zoals je in uw openingspost vermeldde zal het niet zo eenvoudig meer zijn.
Best is met een toetsenbordje de parameters ingeven zoals er al enkelen hebben aangegeven.
Misschien kun je met hardware, drukknoppen, potmeters..een groot deel oplossen.
Of met vooraf gemaakte parameterlijsten in de pic zodat je maar 1 nummer moet ingeven.
https://support.microsoft.com/en-us/office/start-streaming-real-time-d…
en dan even doorscrollen naar:
Data Out
The Data Out worksheet is where data is sent back to the microcontroller board. This data can represent program control variables, numbers, or text. Common uses of the Data Out worksheet are to reset a program, set the number of a variable, and more. New data will be sent only if there is a change in the highlighted data table.
het schijnt te kunnen maar heb dit zelf nooit (nog niet) geprobeerd.