Hi,

Ik zou graag een logo laten zien tijdens het opstarten van mijn Teensy-4 gestuurde multi NTC meter waar ik mee bezig ben.

Na wat zoeken ben ik nog niet echt verder gekomen hoe het goed aan te pakken.
Ik wil het logo 1 a 2 seconde in beeld hebben.
Het mooiste zou de mogelijkheid zijn een kleurenplaatje te laten zien, op het 240x240 of 240x320 pixel TFT display.
Mijn gebruikte display heeft geen SD card, maar ik heb deze SD card modules wel liggen.

Kan iemand mij in de goede richting schoppen met wat simpele voorbeelden?

Dank vast,
Bram

De SD card optie lijkt toch het beste. Bij het starten het logo ophalen. x tijd pauze, scherm wissen en verder in de setup.

Hi buckfast_beekeeper, :-)

Wat je zegt wist ik natuurlijk al, ik wil weten hoe je het doet, met wat voorbeelden.

Bram

Heb je geen plek meer in flash?
Is al iets eenvoudiger, denk ik én je weet zeker dat je logo altijd bereikbaar is.

Hi,

Heeft niet iemand een voorbeeld van de code, alleen om het plaatje te lagen zien.

Teensy heeft redelijk wat ruimte, maar het sd kaartje mag ook.
Het gaat er om dat ik zoveel voor mij rommelige voorbeelden heb gezien, plaatje omzetten naar code enz.

Dus een simpel voorbeeld helpt mij echt dit voor elkaar te krijgen en later voor andere functies te gebruiken.

Dank,
Bram

Op 2 juli 2023 00:04:54 schreef blackdog:
Hi buckfast_beekeeper, :-)

Wat je zegt wist ik natuurlijk al, ik wil weten hoe je het doet, met wat voorbeelden.

Bram

Het was al wat later en geen zin meer in verdere opzoekingen. De Teensy heeft een ARM Cortex aan boord. STM32 eveneens. Met Arduino IDE of Platformio kan je TFT_eSPI van Bodmer gebruiken. Bekijk dan ook zijn JPEGDecoder. Daar kan dit voorbeeld je misschien wat verder helpen. <

Hier kan je dan weer vinden hoe hij werkt met bitmap

Voor smooth fonts kan je bij takkaO terecht.

Het probleem met alle voorbeelden is dat er telkens 1 of 2 basis zaken worden aangehaald. Je moet dan wat gaan samenrapen.

Ik gebruik regelmatig deze displays.