Beste allemaal, misschien wat laat om te reageren maar met al die mogelijkheden aangedragen door ervaring deskundigen, heb ik nog geen item gezien in de vorm van SDI. van HDMI naar SDI kan bij full HD tot wel 300 meter, Een 6o ohm dubbel afgeschermde coaxkabel met een van HDMI naar SDI kastje van b.v. black Magic en aan de andere kant van SDI weer naar HDMI geeft een uitstekend beeld. De kastjes worden wel door een externe voeding gevoed.
Op zich niet zo´n hele dure oplossing.

Ja zou ook kunnen en hebben wij in het verleden getest, maar moet echt een goede coax wezen want een beetje 5G straling helpt het om zeep..

Ik heb wel aan SDI gedacht, een erg degelijk en in professionele settings wijd verbreid systeem maar vergeleken met de alternatieven is het relatief duur om te implementeren dus ik besloot om het maar niet te typen.

Wel zou ik dan 75 ohm coax nemen, en geen 60 ohm... Er is van fabrikanten zoals Belden, meervoudig afgeschermde verliesarme coax die tot 12 Gbps geschikt is. Daar kan 4k 60p HDR video overheen dus full HD gaat heel makkelijk. Er zijn ook optische interfaces voor.

Op 19 augustus 2023 16:16:27 schreef Tiempie:
heb ik nog geen item gezien in de vorm van SDI. van HDMI naar SDI kan bij full HD tot wel 300 meter, Een 6o ohm dubbel afgeschermde coaxkabel met een van HDMI naar SDI kastje van b.v. black Magic en aan de andere kant van SDI weer naar HDMI geeft een uitstekend beeld.

Waarom 60 Ohm en niet gewoon 75 zoals in de SDI-standaard voorgeschreven is?

Zelf zou ik kijken of je een andere partij dan Blackmagic kan vinden voor dergelijke kastjes. Blackmagic timmert hun apparatuur over het algemeen behoorlijk dicht om gebruik met andere apparatuur of software dan die van henzelf te voorkomen. Dat zal in dit geval wel loslopen denk ik, maar hun apparatuur wordt vaak wel enorm warm vergeleken met die van hun concurrenten én ik vind veel van hun apparatuur absoluut niet professioneel met niet vergrendelbare DC-aansluitingen, opladen of voeden met micro-USB aansluitingen en dat soort ongein. Professioneel spul heeft vergrendelbare aansluitingen die je zonder gereedschap vast én los kan maken. Micro-USB of USB-C heeft naar mijn mening niets te zoeken op professioneel spul en daar lijkt Blackmagic toch vooral wat te blijven hangen tussen de professionele gebruiker en de consument, die ook zo graag zijn 'professionele' spiegelreflex en andere zooi eraan wil hangen en dan alles zo nodig met een powerbank met een powerbank wil kunnen voeden.