Hallo:
Ik heb hier een LG 43uh661v die een automatische software heeft geïnstalleerd maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer. Bij het aanzetten geeft hij wel het logo weer gaat het logo weg dan knippert de stand-by led 3x en is dan uit en kan niets meer ook niet met de ab.
Wat kan ik hier aan doen.
Bij voorbaat dank
Groeten Ben
Ik heb het geprobeerd maar maakt geen verschil, de tv ziet de usb niet.
Wat kan ik nog meer proberen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ja heb ik ook geprobeerd lampje op usb knippert een paar keer en blijft dan branden maar er gebeurt verder niets. Op de usb staat een map met daarin de upgrading file
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dus hij ziet de stick wel, anders zou hij niet knipperen. Misschien is het filesysteem niet goed (fat32, exfat, ntfs), of het bestand moet in de root staan en niet in een map.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Map op USB stick moet ook exact de goede naam hebben: https://www.lg.com/us/support/help-library/lg-tv-how-to-update-an-lg-s…
maartenbakker
Golden Member
Ze zijn dus heel duidelijk over de mapnaam, maar ik mis nog het gewenste filesystem. Hoe dan ook vermoed ik uit het knipperen van de stick dat hij op zijn minst een poging waagt om er iets mee te doen.
De USB stick wordt wel herkend maar de tv kan blijkbaar de firmware niet vinden.
De firmware is een zipbestand en dient voordat die op de USB stick gezet wordt uitgepakt te worden.
Het meest handige is om op de pc een map met de gewenste naam aan te maken de download in die map opslaan en het zip bestand uit te pakken en als doelmap de aangemaakte map.
Die map kopieert u naar de USB stick en kopieer het uitgepakte bestand ook rechtstreeks naar de USB stick want als de tv de firmware map niet kan vinden wordt de USB stick afgezocht naar een bruikbaar bestand.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Daar het een linux achtig iets is, lijkt me ook goed mogelijk dat de file/directorynamen case sensitive zijn...
maartenbakker
Golden Member
Ze zouden eens bij hun buren van TVLogic moeten kijken. Gewoon een .tar in de root van de USB stick. Niet uitpakken, geen mappen met precies de juiste naam aanmaken. Downgraden is ook gewoon mogelijk.
De LG weigert oudere firmware dan er op staat. Misschien weigert hij ook wel herinstallatie van de zelfde versie?
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (23%)]
Zo...vanalles ge probeert maar niets helpt. Maar kan ik het geheugen ic niet hardware matig wissen.
Voor alsnog bedankt voor jullie inzet
Groeten Ben
Arco
Special Member
LG adviseert bij 3x knipper om de netsteker uit te trekken en de tv minimaal 6 uur zo te laten staan en dan weer aansluiten.
(dan schijnt er ergens wat te resetten?)
Misschien is een tweedehands moederbord een optie die zijn nog wel verkrijgbaar.
https://www.plasma-lcd-led-onderdelen.nl/a-68333395/moederbord-lg/main…
De tv heeft het hele weekend uit gestaan alle kabels eruit maar bij aanzetten dezelfde melding...niks dus. Ik denk aan een vervangende MB
Groetjes Ben
Arco
Special Member
Uitgestaan is niet hetzelfde als stekker er uit...
[edit]
Als netsnoer ook eruit was dan wel...
[Bericht gewijzigd door Arco op (33%)]
Het gaat in dit geval kennelijk over een ongevraagde update, dat even terzijde. Op de website van LG staat alvorens een update toe te passen, de bestaande software eerst veilig te stellen. Dat zou inhouden dat bij een mislukte update, wat die ook zijn mag, de oude software weer gewoon is te installeren. Kennelijk gebeurt dat onafhankelijk van wat er voor de rest in het geheugen staat, zou dus zomaar onuitwisbaar in een rom staan ofzo. De kunst is dan om te achterhalen hoe deze "updateware" gestart moet worden.
Het toestel is wel bekend op de site van LG.
Het lijkt me ook dat je daar tips kunt lezen of vragen kunt stellen.
Of een ander MB een oplossing is, is maar de vraag. Wellicht moet dan ook software aangepast worden.