Hoi Jeroen. Hier bugreportje....

GLOEIENDE.

Ik heb net een bericht zitten typen, met plaatjes "inline" en had op "preview" geclickt. En ik wilde kijken of je handig kon switchen tussen de twee plaatjes. Dus dan click ik op een plaatje en dan gaat er iets mis en kan ik dus 1) geen plaatjes bekijken en 2) niet meer terug naar bericht editen. Alles wat ik getypt had en geupload weg. Grrr....

Acceptabel als er "iets fout gaat" en dat je je plaatjes niet kan previewen... Maar erg vervelend als dat dus het hele getypte bericht onbereikbaar maakt. Ik heb op "escape" gedrukt om terug naar gewone pagina te gaan: Werkt niet. Ik heb op het kruisje geclickt. Werkt niet. Ik kon niets bedenken wat werkte. Uiteindelijk heb ik mogelijk wat op m'n toetsenbord zitten rammen en toen begon ie weer met een verse "bericht beantwoorden" pagina. Geen "back" o.i.d om nog naar de reeds ingevulde variant te gaan. :-( Bah.

Update: Ik had kennelijk een NIEUW tabje met dat lege benatwoorden ding. Ik heb nu de oude, vastgelopen tab gevonden.

Jep, dat valt te reproduceren ... deels.

Als je op een plaatje klikt in de preview krijg je geen plaatje maar iets waar je in 'hangt'
Je komt er overigens uit met een page back, text intact.

Ik had net hetzelfde, maar rew "vulkaniseert"* het wat kleurrijker. Alsof 'ie niet alleen de ontwikkelaars van de site betaald maar ook nog 's van mening is dat 'm dat het recht geeft op ze te foeteren >:)

Post in ShowYourProjects, met plaatjes. Ben benieuwd hoe het er fullsize uit ziet, dus klik op het plaatje in de previeuw. Keurige melding dat het plaatje niet getoond kan worden, maar die melding laat zich niet sluiten en zit ook in de weg om de post-text te copy-pasten.

Ook ik werd gered door vermoedelijk de buffer van mijn browser: refresh geeft een lege pagina en lichte schrik, maar 'back' geeft de hele post terug inclusief de meest recente wijzigingen aan de tekst.

Geen ramp, wel een 'Can confirm, hier bug'. Firefox op Debian. Ik weet niet of het op elk OS en elke browser speelt. Mogelijk ben ik er op m'n iPad ook 's ingetrapt maar dat weet ik niet zeker. Toch, het zou heel nice zijn als die melding zich laat sluiten zoals ook wanneer het plaatje wel getoond zou zijn. :>

*)Vocaliseert + vulkaan. Maar ik weet niet of je van vocaliseren kunt spreken wanneer er een toetsenbord in het spel is... Anyway, ik dwaal af.

Can't confirm, hier geen bug. Lynx op OpenBSD.

Hoe dan ook is het waarschijnlijk het beste om je bericht in een gewone
editor in te voeren (lynx(1) heeft daarvoor een handige functie waarmee
je met ^Xe in een tekstveld je editor kan aanroepen), en dat even ergens
op te slaan voor het geval dat het misgaat (serverside, in de
verbinding, of inderdaad zelfs clientside).

YMMV, natuurlijk :)

Ja is een serieuze bug, is me ook pas eens overkomen. De boel zit dan muurvast. De text is dan ook inderdaad weg.
In ieder geval met firefox gaat het fout onder windows in mijn geval.

Hier ook de 'bug' al een 10-tal keer meegemaakt (W10/Firefox).

Gelukkig maak ik al jaren new Notepad tekstdocumenten aan op mijn desktop bij elke reactie op een topic waarbij ik om de 5 minuten of bij toevoegen van een aantal regels tekst in mijn reply telkens CTRL-A/CTRL-C en vervolgens in het Notepad document CTRL-A/CTRL-V/CTRL-S doe.
Heb hier voor het moment een 30-tal (recentere tot zeer oude) Notepad tekstdocumenten op mijn desktop staan... :)

Ik heb geen idee wat die ^{A,C,S,V} op jouw machine doen -- maar wat je
beschrijft lijkt sterk op mijn oplossing, alleen (veel) meer
bewerkelijk.

Ook hier een paar keer last van gehad. En opnieuw moeten inkloppen. Meestal ben ik kort van memorie en staat het er weer in notime op. Geen problemen mee dus Jeroen mag het rustig aan doen :-)

Tja, een browser is nu eenmaal een ander soort programma dan een editor.

Op 31 december 2023 11:29:08 schreef schaafuit:
Ik heb geen idee wat die ^{A,C,S,V} op jouw machine doen-

CTRL-A: Select all
CTRL-C: Copy
CTRL-V: Paste
CTRL-S: Save

Ik veronderstelde dat dit in alle OS'en hetzelfde is...(op misschien het 'rot fruit' na)

Hier is het--

^A: (geen vaste functie)
^C: interrupt
^S: XOFF
^V: geef volgende karakter letterlijk door

Inderdaad erg anders. Wel weet ik dat aan de M$-zijde ^C hetzelfde is,
en ook XOFF zal daar wel hetzelfde worden behandeld (maar dat weet ik
niet zeker!).

Wat {kopieert,plakt,...} ligt natuurlijk helemaal aan je editor. Ik
weet nog wel, van toen ik een klein schaafuitje was, dat het aan de
M$-zijde wel min of meer geuniformeerd is--

^(DEL): knippen
^(INS): kopieren
SHIFT+INS: plakken

Dus het kan allemaal wel degelijk veel van OS tot OS verschillen.

^A is vaak "ga naar begin van de regel".

Ja, je hebt gelijk, ik ben bedorven door '-o emacs' e.d. :(

(Ook al gebruik ik als editor nvi!)

Wel geloof ik dat GNU screen(1) ^A kaapt (ik gebruik alleen dtach(1),
dat standaard ^\ kaapt, dus ik kan dat mis hebben).