LED VU - meter

Voor mijn eindwerk maak ik een 6 kanaals versterker (Dolby Digital) met 7 LED VU-meters.
Nu is het probleem dat ik die print met Orcad en Layo teken (oude dos-versie van school) en dat het IC die jullie in dat schema gebruiken (LM3915) niet in die bibliotheek zit.
Nu is mijn vraag als jullie daar geen printlayout van hebben. Ik heb reeds jullie programmaatjes gedownload maar daar kan je je print niet mee afdrukken.

PS: Een ander IC met 18 pinnen nemen kan ik ook niet doen aangezien de behuizing daarvan in het programma Layo niet aanwezig is (dank zij mijn school...grrrrrr...).

Gelieve mij hierbij te helpen

joeniemeloenie@hotmail.com
056/419118

download pcb designer en designworks 4 professional daar kan je bijna alles mee maken en als je onderdeel er niet inzit dan teken je hem gewoon zelf !

groeten erik

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

waar vind ik die designworks 4 professional ??????
moet je daar niet voor betalen aangezien er professional achter staat ?

het staat gelijk niet in de download-links?

het is al goed...kheb et al gevonden...thanks

Jeroen

im maak hier nu ook al mijn schema's en print lay outs in daarom heb ik het je ook aangeraden :)

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

jah...van PCB designer...dat is wel maar een demo...wat kan je dan zoal niet? want die print dat ik moet maken is...toch niet klein...
7 IC's (LM3915) ,70 LED's, een 7 tal weerstanden, condensatoren en diodes...
Zou dat moeten lukken ?

PS: ik moet het nog downloaden...vorige week lukte dat niet...probleempje met de server