Mijn Epson printer XP-3105 print niet meer omdat hij de blauwe cartridge niet meer herkende. Nieuwe cartridges gekocht maar dat hielp ook niet. Plastic achterplaatje waar contactpuntjes opzitten die cartridge raken (zie foto), kwam mee omhoog bij het eruit halen van de cartridge. Hier waren enkele flinterdunne pinnetje afgebroken die tegen de vaste achterwand moeten komen om contact te maken.
Dus dat was het euvel.
Ik heb gezocht naar dit onderdeel maar krijg het niet gevonden.
Weet iemand hoe ik dit nog kan herstellen of heeft iemand nog een defecte Epson printer staan, waar dit onderdeel nog goed van is?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Ik denk dat dat er niet opgeklikt zit (want dan had simpelweg terugklikken wel geholpen), maar dat het gesoldeerd zit.
Ja, alles is te repareren. Maar. Als het doel is een printer van de afvalberg te redden kun je er beter eentje bij een kringloopwinkel kopen die het gewoon doet (vaak een week tijd om te testen en anders retour, neem er een waar dezelfde inkt in moet of waar al inkt in zit, want zelfs klooninkt is duurder dan een printer van de kringloop).
En als het doel is gewoon te printen… koop dan een set inkt waar je een printer bij krijgt. Iets duurder dan inkt zonder printer, maar wel weer een versche printer. (Zo komen die printers dus bij de kringloop terecht
al zit er vast af en toe een defecte tussen).
Bedankt voor de snelle reactie. Wat je schrijft is mij zeker bekend, maar omdat deze printer pas twee jaar oud is vind ik het zonde om hem weg te gooien. Het plaatje op de foto zat echter zeker niet gesoldeerd maar geklikt in frame printerhuis (tussen cartridge en printerhuis).
die toevallig?uw fotos zijn wat blurry om te vergelijken. kijken of er nergens een partnr op staan, maar die dingen bestaan zeker
https://www.ebay.co.uk/itm/126091969275?chn=ps&_ul=GB&norover=…
https://www.aliexpress.com/item/1005006241052060.html

Ja die lijken er inderdaad wel op. Weet u of deze voor elke kleur hetzelfde zijn? De originele heeft mijn vrouw al weggegooid. Heb je ook enig idee hoe ik er die 'inkt cartridge Chip Connector Houder' er weer heel in te krijgen is?
Op woensdag 21 februari 2024 12:22:58 schreef contactje2:
... maar omdat deze printer pas twee jaar oud is...
Dan heb je nog garantie. 
ik heb er geen idee van.
herstelde vroeger laser printer en gewoonweg ELK stuk is te krijgen.
als die stukjes verwijderdbaar zijn, dan moet je ze kunnen vinden.
je zal zelf moeten vergelijken met hetgeen je nu nog hebt in de printer. ik heb die printer niet en ken ze ook niet, dus kan je weinig helpen voor de rest