Dag, kan ik in het belang van mijzelf en mijn huisdier het snoer doorknippen en het schakeldeeltje er tussen uit halen? Aan het begin van het snoer zit een trafo. Maar ik wil die timer eraf halen.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie raad!
[Bericht gewijzigd door kanarie2 op (11%)]
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Reken er in elk geval op dat het matje bij doorverbinden vrijwel zeker continu op vol vermogen gaat. Dat is dus 36W en misschien een beetje veel. Je zou dan een adapter met een lagere of instelbare spanning kunnen gebruiken. Misschien dat een 19V laptopadapter dan een betere keus is.
De bedoeling is, als éénmaal het matje op temperatuur is, dat de poes het matje verder warm houdt door lichaamstemperatuur. Een elektrisch deken wordt toch ook uitgeschakeld eens men in bed is. Afblijven is het verstandigste.
benleentje
Golden Member
Op donderdag 7 maart 2024 20:49:17 schreef jerome:
De bedoeling is, als éénmaal het matje op temperatuur is, dat de poes het matje verder warm houdt door lichaamstemperatuur.
JA maar datweet de poes niet, die denk het word koud hier
.
Als nu het matje pas na 90 minuten uitgaat dan is het toch al geen thermostaat of gaat het opwarmen zo langzaam dat het ook continu aankan.
Maar ik zou het in het begin wel goed inde gaten houden of het na 90 minuten niet te warm word.
Dag, kan ik in het belang van mijzelf en mijn huisdier het snoer doorknippen en het schakeldeeltje er tussen uit halen? Aan het begin van het snoer zit een trafo.
BEste is als het kastje open kan dat eerst even te doen en dan ons te laten zien hoeveel draden er na het matje gaan.
Als dat niet kan kan je de draad doorknippen en tellen hoeveel draden erin zitten. Ik zie nu ook pas dat er 3 verwarming standen zijn en dan is de 24V adapter die je nu hebt te veel. Ik denk dat je eerst eens met 12V moet beginnen ik denk dat dat al warm genoeg word.
Als je in de buurt van Schiedam woont wil ik je eventueel wel helpen met de juiste spanning en dat het ook nog veilig is voor jouw en de kat. IK heb ook 4 van de lieve katten rondlopen. Het zijn net kinderen zo irritant zijn soms
.
Bedankt voor de antwoorden ??morgen ga ik het kastje open wrikken en er in kijken...poes ligt nu op t matje en o wee als het te koud wordt ? dan is het hier in huis niet gezellig meer hoor
Ik woon in Assen dus dat is helaas niet in de buurt van Schiedam. Wel heel lief, je aanbod ??
Volgens mij kan je een digitale tijdschakelaar op elk heel uur laten inschakelen en op elke 59e minuut uit. Het dekentje blijft dan altijd aan (behalve de ene minuut).
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Op donderdag 7 maart 2024 22:30:44 schreef K7Jz:
Volgens mij kan je een digitale tijdschakelaar op elk heel uur laten inschakelen en op elke 59e minuut uit. Het dekentje blijft dan altijd aan (behalve de ene minuut).
Slim! Morgen ga ik m open maken
Op donderdag 7 maart 2024 22:59:08 schreef kanarie2:
[...]Slim! Morgen ga ik m open maken
Dan hoef je hem ook niet open te maken 
(Ik had echter wel gezien dat hij er niet uitziet alsof hij aangaat als je de stekker erin stop, maar ik kan het mis hebben)
ronw
Golden Member
Ik woon in een koud land (Noorwegen), en voor mij was het een bewust punt dat mijn warmtedeken zich NIET automatisch na een vastgestelde tijd uitsckakelt. De meerderheid van de hier verkochte types schakelen zich allemaal uit na een bepaalde tijd, maar er zijn er een paar zonder een dergelijke beveiliging.
Die schakelklokoplossing lijkt mij de veiligste. Prutsen aan zoiets lijkt me link.
Op donderdag 7 maart 2024 21:46:21 schreef kanarie2:
Mijn hartjes worden hier vraagtekens...
Als je de moeite wilt nemen, kun je veel grappige dingen doen met UBB-codes en HTML-codes. Voorbeelden:
"Tekst met een &­hearts; erin." wordt gelezen als: Tekst met een ♥ erin.
"Tekst met een [­color=red] &#x­2764; [­/color] erin." wordt gelezen als: Tekst met een ❤ erin.
Deze regelingen (Lidl Sanitas) gaan ook uit na 90m maar kan je in ieder geval wel met een klok aanzetten.
https://www.lidl.nl/q/search?q=sanitas
Wij hebben een elektrisch verwarmingsmatje voor de oude buurtkat/straatkat die in onze enkelsteens schuur vertoeft als het koud is buiten. Die mat heeft een thermostaat, geen timer. Beestje blijft zo lekker op temperatuur 
Werkt prima alleen basic china kwaliteit dus heel lang gaan ze niet mee. De elektronica is slim genoeg om een onderbroken verwarmingsdraad te herkennen.
Ik kan je helaas geen link geven, ik heb 'm niet zelf gekocht.
Ze worden specifiek voor dieren aangeprezen.
Overigens, prachtige kat!
Op vrijdag 8 maart 2024 10:19:29 schreef Ledlover:
Wij hebben een elektrisch verwarmingsmatje voor de oude buurtkat/straatkat die in onze enkelsteens schuur vertoeft als het koud is buiten. Die mat heeft een thermostaat, geen timer. Beestje blijft zo lekker op temperatuurWerkt prima alleen basic china kwaliteit dus heel lang gaan ze niet mee. De elektronica is slim genoeg om een onderbroken verwarmingsdraad te herkennen.
Ik kan je helaas geen link geven, ik heb 'm
niet zelf gekocht.Ze worden specifiek voor dieren aangeprezen.
Overigens, prachtige kat!
Wat ontzettend lief van jullie..dat matje in de schuur. Ik ga op zoek naar zo'n matje en ondertussen over deze nadenken. Deze is van Bitiba. Ook speciaal voor dieren. Ik vind die timer er op maar vreemd. Een dier kan die niet zelf aan doen en als je nat en koud thuiskomt na een nacht muizenjacht heb je wel behoefte aan warme pootjes
Op vrijdag 8 maart 2024 10:13:03 schreef K7Jz:
Deze regelingen (Lidl Sanitas) gaan ook uit na 90m maar kan je in ieder geval wel met een klok aanzetten.
https://www.lidl.nl/q/search?q=sanitas
Bedankt voor de goede tip! Nu zelfs in de aanbieding Joehoe
Op donderdag 7 maart 2024 23:36:57 schreef ronw:
Ik woon in een koud land (Noorwegen), en voor mij was het een bewust punt dat mijn warmtedeken zich NIET automatisch na een vastgestelde tijd uitsckakelt. De meerderheid van de hier verkochte types schakelen zich allemaal uit na een bepaalde tijd, maar er zijn er een paar zonder een dergelijke beveiliging.Die schakelklokoplossing lijkt mij de veiligste. Prutsen aan zoiets lijkt me link.
Ik ga niet prutsen. Dank voor je waarschuwing. Ik hoef geen verkoolde poes
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Op donderdag 7 maart 2024 22:30:44 schreef K7Jz:
Das leuk, maar ik denk dat die schakelklok er niet voor zorgt dat het matje ook weer inschakelt: dat zal namelijk wel pas gebeuren na het indrukken van de rode knop op dat kleine kastje, waarna een microcontroller met het tellen begint om na 90 minuten uit te schakelen.
@ Kanarie2: had ik het toch goed gezien. Dacht al dat het een Bengaal was
Die moet je inderdaad nogal bezig houden en ook een wat luxere slaapplek gunnen.
benleentje
Golden Member
en als je nat en koud thuiskomt na een nacht muizenjacht heb je wel behoefte aan warme pootjes
Die van mij kruipen dan tegen mij aan en als ik dan nat en koud ben dan gaan ze weg en zijn ze zelf weer warm en droog.
.
Op vrijdag 8 maart 2024 12:00:02 schreef kanarie2:
[...]Bedankt voor de goede tip! Nu zelfs in de aanbieding Joehoe
In de winkel nog voordeliger in december 2 tientjes dacht ik. Dus ik denk nu ook gezien lente.