weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Op donderdag 7 maart 2024 22:30:44 schreef K7Jz:
Volgens mij kan je een digitale tijdschakelaar op elk heel uur laten inschakelen en op elke 59e minuut uit. Het dekentje blijft dan altijd aan (behalve de ene minuut).
Das leuk, maar ik denk dat die schakelklok er niet voor zorgt dat het matje ook weer inschakelt: dat zal namelijk wel pas gebeuren na het indrukken van de rode knop op dat kleine kastje, waarna een microcontroller met het tellen begint om na 90 minuten uit te schakelen.
@ Kanarie2: had ik het toch goed gezien. Dacht al dat het een Bengaal was
Die moet je inderdaad nogal bezig houden en ook een wat luxere slaapplek gunnen.
benleentje
Golden Member
en als je nat en koud thuiskomt na een nacht muizenjacht heb je wel behoefte aan warme pootjes
Die van mij kruipen dan tegen mij aan en als ik dan nat en koud ben dan gaan ze weg en zijn ze zelf weer warm en droog.
.
Op vrijdag 8 maart 2024 12:00:02 schreef kanarie2:
[...]Bedankt voor de goede tip! Nu zelfs in de aanbieding Joehoe
In de winkel nog voordeliger in december 2 tientjes dacht ik. Dus ik denk nu ook gezien lente.
Op vrijdag 8 maart 2024 17:16:40 schreef weardguy:
[...]
Das leuk, maar ik denk dat die schakelklok er niet voor zorgt dat het matje ook weer inschakelt: dat zal namelijk wel pas gebeuren na het indrukken van de rode knop op dat kleine kastje, waarna een microcontroller met het tellen begint om na 90 minuten uit te schakelen.@ Kanarie2: had ik het toch goed gezien. Dacht al dat het een Bengaal was
Die moet je inderdaad nogal bezig houden en ook een wat luxere slaapplek gunnen.
Dat denk ik ook. Die "schuiven" van de Lidl doen het iig wel op een klok.
Het pleurispoekie bij de nekvel pakken en nachtje buiten laten slapen..
Weet het pleurispoekie daarna weer wat het is om het koud te hebben en is pleurispoekie niet zo arrogant en verwend meer. Daarnaast spaar je nog energie ook
* High met Henk is duidelijk geen kattenliefhebber
Op vrijdag 8 maart 2024 19:34:21 schreef High met Henk:
Het pleurispoekie bij de nekvel pakken en nachtje buiten laten slapen..Weet het pleurispoekie daarna weer wat het is om het koud te hebben en is pleurispoekie niet zo arrogant en verwend meer. Daarnaast spaar je nog energie ook
* High met Henk is duidelijk geen kattenliefhebber
Houd gewoon je kop dicht als je niets positiefs hebt bij te dragen. Waarom voel je in godsnaam de noodzaak om er uberhaupt wat negatiefs over te zeggen, als het totaal geen invloed heeft op jouw eigen leven wat een ander met het zijne doet? En zéker als je klaarblijkelijk geen verstand hebt van dierenverzorging. Als het nou nog nuttig was, dan hoeft iets niet altijd aardig te zijn zolang het met tact gebracht wordt, maar dat is hier allebei niet het geval.
Schoenmaker blijf bij je leest. Ik ga een vrachtwagenchauffeur ook niet vertellen hoe hij z'n dieselmotor moet onderhouden.
Op vrijdag 8 maart 2024 19:37:05 schreef Lambiek:
+1Ik vind dieren wel leuk, maar dit is een beetje te.
Niet alle katten zijn van het type dat goed om kan gaan met lage temperaturen. Dus dan zorg je er voor dat ze wel een plek hebben waar ze zich prettig voelen.
Een husky kan je prima 's winters in de tuin laten, een Noorse boskat zal er ook weinig moeite mee hebben, maar een chihuahua zal onder dezelfde condities doodvriezen en de gemiddelde europees korthaar zit een beetje op het randje. Voor een europees korthaar schijnt de ideale omgevingstemperatuur tussen de 20 en 25 graden te liggen - dat is wat hoger dan wat wij in west europa als kamertemperatuur nemen in de winter. Ik ken persoonlijk geen bengaal, maar als die vacht vergelijkbaar is met die van de turkse en griekse katjes, dan is onze kamertemperatuur misschien net even te fris om behaaglijk te zijn.
Een van onze katten is dik en dik behaard, die liep altijd 's winters buiten in de tuin, ook als het regende (hij begint ouder te worden, nu doet ie dat niet meer). De ander laat zich pas buiten zien, als de temperatuur boven de 15 graden komt en de zon schijnt. Zij is ietsje gevoeliger voor kou en ligt graag onder een dekentje of op de vensterbank pal bovenop het luchtrooster van de CV. Er zit nogal wat verschil tussen die diertjes...
Op vrijdag 8 maart 2024 19:24:40 schreef K7Jz:
[...]Dat denk ik ook. Die "schuiven" van de Li
dl doen het iig wel op een klok.
Dankjewel - hartje -
Op vrijdag 8 maart 2024 22:30:53 schreef Ledlover:
[...]
Houd gewoon je kop dicht als je niets positiefs hebt bij te dragen. Waarom voel je in godsnaam de noodzaak om er uberhaupt wat negatiefs over te zeggen, als het totaal geen invloed heeft op jouw eigen leven wat een ander met het zijne doet? En zéker als je klaarblijkelijk geen verstand hebt van dierenverzorging. Als het nou nog nuttig was, dan hoeft iets niet altijd aardig te zijn zolang het met tact gebracht wordt, maar dat is hier allebei niet het geval.Schoenmaker blijf bij je leest. Ik ga een vrachtwagenchauffeur ook niet vertellen hoe hij z'n dieselmotor moet onderhouden.
[...]
Niet alle katten zijn van het type dat goed om kan gaan met lage temperaturen. Dus dan zorg je er voor dat ze wel een plek hebben waar ze zich prettig voelen.
Een husky kan je prima 's winters in de tuin laten, een Noorse boskat zal er ook weinig moeite mee hebben, maar een chihuahua zal onder dezelfde condities doodvriezen en de gemiddelde europees korthaar zit een beetje op het randje. Voor een europees korthaar schijnt de ideale omgevingstemperatuur tussen de 20 en 25 graden te liggen - dat is wat hoger dan wat wij in west europa als kamertemperatuur nemen in de winter. Ik ken persoonlijk geen bengaal, maar als die vacht vergelijkbaar is met die van de turkse en griekse katjes, dan is onze kamertemperatuur misschien net even te fris om behaaglijk te zijn.Een van onze katten is dik en dik behaard, die liep altijd 's winters buiten in de tuin, ook als het regende (hij begint ouder te worden, nu doet ie dat niet meer). De ander laat zich pas buiten zien, als de temperatuur boven de 15 graden komt en de zon schijnt. Zij is ietsje gevoeliger voor kou en ligt graag onder een dekentje of op de vensterbank pal bovenop het luchtrooster van de CV. Er zit nogal wat verschil tussen die diertjes...
Dankjewel -hartje-
In veel gevallen kan het volstaan een pinnetje hoog of laag te houden om de timerfunctie te overbruggen als timer en pwm functie niet in 1 chip gebakken zijn. Scherpe foto's met leesbare marks van componenten zijn dan nodig.
Op vrijdag 8 maart 2024 19:37:05 schreef Lambiek:
+1Ik vind dieren wel leuk, maar dit is een beetje te.
Wij krijgen vast geen hartje.
[/quote
-hartje-
Hou je wel van honden? Die hebben het ook soms koud
[...]
Houd gewoon je kop dicht als je niets positiefs hebt bij te dragen. Waarom voel je in godsnaam de noodzaak om er uberhaupt wat negatiefs over te zeggen, als het totaal geen invloed heeft op jouw eigen leven wat een ander met het zijne doet?
[niet serieus]
Wat denk je van de gaten in de ozonlaag en de stikstofuitstoot? En ik mag niet harder dan 100 rijden, alleen maar om die rotkat?
[/einde niet serieus]
Op vrijdag 8 maart 2024 22:52:03 schreef jerome:
In veel gevallen kan het volstaan een pinnetje hoog of laag te houden om de timerfunctie te overbruggen als timer en pwm functie niet in 1 chip gebakken zijn. Scherpe foto's met leesbare marks van componenten zijn dan nodig.
Dankjewel voor je meedenken Jerome, ik heb besloten om op aanraden van veel mensen hier de boel niet open te maken of door te knippen vanwege onveilige toestanden. Dus de aanschaf van een Lidl matje met een permanente aan- knop die met een timer weer aangezet kan worden voordat de ingebouwde timer m uitzet..zoiets. ik denk dat jij het wel begrijpt. Maar nogmaals dank. Zowieso vind ik de reacties hier heel lief en fijn. Leuk forum!
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
benleentje
Golden Member
Niet alle katten zijn van het type dat goed om kan gaan met lage temperaturen.
Katachtigen komen origineel uit Afrika en met name de steppe waar het heel warm kan worden. Katten hebben dan wel een vacht maar dat is meer om de warmte buiten te houden.
Veel kattenrassen hebben wel leren omgaan met koude en zich daarop aangepast maar toch hebben ze liever dat het warm is.
ik heb besloten om op aanraden van veel mensen hier de boel niet open te maken of door te knippen vanwege onveilige toestanden.
2 Kabels zijn als je weet hoe het moet wel weer veilig met elkaar te verbinden. Maar ik denk dat er in de mat ook een sensor zit dus als je de kabel doorknipt zie je minimaal 3 draden. Voor iemand die dat vaker doet allemaal niet zo moeilijk maar anders kan je het beter zo laten als het is.
Je kan de poes natuurlijk ook aanleren hoe dat knopje moet worden ingedrukt. Op televisie in een reclame geeft een kat ook zelf toestemming door zijn pootje op een telefoon te clicken en een vinkje aan te zetten.
.
[Bericht gewijzigd door benleentje op (46%)]
[...]
Er zit nogal wat verschil tussen die diertjes...
Die van ons (Europese korthaar) heeft helemaal niet graag warmte en zal nooit naast de kachel of op de CV liggen. Ze vindt het fijn om buiten in de regen te lopen en is zelfs graag nat...
benleentje
Golden Member
Katten hebben nog een onderhuid waar water moeilijk binnen dringt dus grote kans dat ze het niet echt merken dat ze nat zijn. Ik heb een main coon die ook soms nat binnen komt maar kou vind hij minder leuk.
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Ik heb ook twee katten, die kunnen perfect voor zichzelf zorgen, dat is hun natuur. Ze zoeken altijd een knus en veilig, enigszins verborgen slaapplaatsje op.
Een verwarmde mat hebben ze helemaal niet nodig, het zijn de mensen die dat wensen. Laat de natuur gewoon zijn werk doen. In het wild zijn er ook geen verwarmde matten te vinden. 
[...]
Houd gewoon je kop dicht als je niets positiefs hebt bij te dragen. Waarom voel je in godsnaam de noodzaak om er uberhaupt wat negatiefs over te zeggen, als het totaal geen invloed heeft op jouw eigen leven wat een ander met het zijne doet? En zéker als je klaarblijkelijk geen verstand hebt van dierenverzorging. Als het nou nog nuttig was, dan hoeft iets niet altijd aardig te zijn zolang het met tact gebracht wordt, maar dat is hier allebei niet het geval.
Wij hebben dus zelf ook 2 pleurispoekies (niet mijn keus, maar ik ben te lui/te druk om zelf op muizen en ratten jacht te gaan) een hond, 2 paarden, 4 konijnen.
Geloof maar niet dat die een warmhoudmatje krijgen! Geen van allen! Het is gewoon slecht voor het milieu, en potentieel gevaarlijk; ik zou om dezelfde reden nooit een elektrische deken voor mezelf kopen.
Daarnaast is de ondertoon wel degelijk serieus: zo krijgt het beest helemaal nul weerstand. Bij minste of geringste wordt hij ziek, omdat hij nooit zelf zijn temperatuur goed heeft hoeven regelen.
Gewoon een normaal dekentje prima! Kan hij zelf op of onder gaan liggen. Mandje ook Ok
Mijn konijnen en paarden staan altijd buiten, bepalen zelf of ze ergens schuilen.
De pleurispoekies gaan strakjes ook gewoon buiten spelen, want zijn puur tegen de ratten en muizen hier, maar de ene moet nog ff geholpen worden (er zijn teveel pleurispoekies al, dus hoef niet nog een nestje, deze kwamen al met garantie dat als ze dood gingen er andere kwamen). Maar nadat ze geholpen zijn gaan ze lekker buiten spelen.
De hond kiest er zelf voor om in de sneeuw/vorst buiten te liggen, maar is vaak binnen..
Owh en als je denkt paarden met dekens; vrijwel nooit. Hooguit 5x gebeurd na het rijden als we ze niet droog gestapt kregen....
En een beest wat zo arrogant en ondankbaar is, gaat bij mij echt even afkoelen...
Op zaterdag 9 maart 2024 04:59:35 schreef High met Henk:
[...] ...En een beest wat zo arrogant en ondankbaar is, gaat bij mij echt even afkoelen...
Het zit wel diep hè? 
Het is vooral een zelf opgewekt gevoel bij de aanschouwer denk ik. Ik ken iemand die wordt al zenuwachtig als er een schaap in de wei staat en ze ziet geen dakje.
Op vrijdag 8 maart 2024 22:52:03 schreef kanarie2:
Hou je wel van honden?
Ik houd van alle dieren.
Maar als een kat humeurig wordt omdat zijn elektrische deken het niet doet gaat erg ver vind ik. Hoort zo'n kat niet in een warm land dan vraag ik me af.
En ja als je huisdieren hebt moet je er voor zorgen, maar niet op deze manier.
Zie hierboven het Antwoord van Lambiek: daar ga ik volledig in mee.
Ik Ben gek met onze Pony. Maar desalniettemin krijgt die ook wel eens op haar donder.
Nu is ze wel ook een beetje boos op mij; ik heb te weinig tijd om met haar naar buiten te gaan en daar is ze merkbaar niet blij mee en wijst me nu beetje af... Dat snap ik dus wel weer. Echter tot het bot verwennen, gaat nooit werken..
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (11%)]
Op zaterdag 9 maart 2024 15:13:30 schreef High met Henk:
Zie hierboven het Antwoord van Lambiek: daar ga ik volledig in mee.Ik Ben gek met onze Pony. Maar desalniettemin krijgt die ook wel eens op haar donder.
Nu is ze wel ook een beetje boos op mij; ik heb te weinig tijd om met haar naar buiten te gaan en daar is ze merkbaar niet blij mee en wijst me nu beetje af... Dat snap ik dus wel weer. Echter tot het bot verwennen, gaat nooit werken..
Haha wat een epistels over dierenverzorging, ondertussen..
Onze pleurispoek was de afgelopen week ziek en ze voelde zich beroerd, wilde niks eten, misselijk..vandaar deze electrische mat. Ik had m net gekocht dus hij kwam als geroepen en ze heeft er dus vier dagen op gelegen. Vandaar mijn vraag over de constante verwarming.
Nu poes weer beter is zien we haar bijna niet omdat ze in het bos hier achter ons huis op jacht is naar muizen.
De mat is dus niet nodig, er wordt geen stroom verbruikt en niemand wordt verwend en je kunt weer rustig 130 kilometer rijden op de snelweg.
Onze poes is een Bengaal en die eisen wel de aandacht op als ze thuis is maar dat is meer op het gebied van aandacht: samen spelen met de zweep, samen een rondje wandelen door de buurt. Daarin is ze wel gewend en verwend aan aandacht. Maar ja, als je een dier hebt dan wil je er ook goed voor zorgen toch
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op zaterdag 9 maart 2024 09:21:14 schreef Lambiek:
[...]
Ik houd van alle dieren.[....]
Ook van vlooien, tijgermuggen hoornaars, bedwantsen....?
Je hebt in de Amazone ook nog visjes, die graag maximaal tegen je urinestroom in naar binnen zwemmen 
Zal ecologisch wel nuttig zijn, maar toch....