Goede morgen Techneuten .Nu heb ik gisteren een nieuwe TV aan gesloten op de Switch box de Digitus 5 port model DS-45300.Nu werkte het gelijk .Maar toen ik na het You tube kan ging werkte ook .En toen weer terug na tv mediabox .Was het beeld even donker blauw het gehele scherm .Er ging niks meer door de HDMI switch heen ? Wel als ik dus de switch box weer op de oude tv zet .Heb nu de Hdmi kabel gelijk in de Ziggo media box .Dan werkt alles wel goed .De oude tv is LG 47 LB670V .En de nieuwe is ook LG 50UR81006L.J .Moet zeker een betere HDMI switch kopen ? mvg
Als ik het begrijp heb je:
Bronnen:
Ziggo box
Een computer of iets dat Youtube doet?
TVs:
LG47
LG50
Switch:
https://discountoffice.nl/p/digitus-hdmi-switch-5-port/ (1 HDMI out)
Waarvoor gebruik je dan de switch? Want hij heeft maar 1 uitgang en ik neem aan dat beide TV's zeker wel 2 of 3 HDMI poorten hebben.
"na het You tube kan ging werkte ook" is wat onduidelijk, waar ging je naar Youtube, je kan youtube op de TV zelf afspelen of op de ziggo box of op een computer?
Hallo bronnen zijn 1 media box en 1 blue ray player . En de switch box de Digitus model DS-45300 .Werkt niet meer op die 50 inc LG .En Als ik de HDMI even aansluit op de oude tv laat hij het wel door , Zal vanmiddag eerst die HDMI kabels eens vervangen voor 4k speed .Misschien helpt dat .
ps .ik kan maar 1 Hdmi kabel naar de tv hebben past niet meer in de goot daarom die HDMI switch box er op .
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hoe sluit je dat dan aan? (de box heeft maar 1 uitgang en je hebt er 2 nodig...)
HDMI switchen is sowieso lastig door de kopieerbeveiligingen op het signaal.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Een kennis dacht dat zo'n ding ook andersom kon en had de computer op de uitgang aangesloten en op de 2 ingangen een TV en een monitor. Hij had het probleem wat klinkt als dat van de TS.(voor zover ik begrijp wat hij probeert uit te leggen)
[Bericht gewijzigd door fred101 op (13%)]
Hallo daar ben ik weer .Ik gebruik ook maar 1 uitgang .En zat er al jaren tussen op de in gangen dus die blue ray en media box ,En werkt dus even .Toen ik dat precies zo op de TV aan sloot ,Daar ging ik dus even na de apps in de tv en weer terug op de tv ,En sindsdien deed ie niks meer , Maar ik heb de media box nu alleen op de tv en de blue ray en de Hdmi even in de rust stand gelegd in de hoek haha , mvg
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hij schakeld nog steeds op de oude tv .Zal wel de HDMI bekabeling zijn ? Heb ze dus wel hot om geplugd.Maar kan um zo nog steeds gebruiken maar niet op de Nieuwe tv ,Denk dat ik een wat duurdere HDMI switch moet kopen .
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Op vrijdag 22 maart 2024 15:12:02 schreef dokterhh:
Denk dat ik een wat duurdere HDMI switch moet kopen .
Of een wat ruimere kabelgoot gebruiken. 
Beste Smd .Goede morgen zoiets dacht ik ook al .Ik vond het wel handig dat bakje er tussen dat mijn dochter kwam met haar Apparaten .Dan hoefde ik niet steeds die TV van de muur te halen . Bedankt voor de informatie mvg Auke
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
denk een probleem met resolutie uit de switchbox. stel die eens lager in op de oude tv, en steek daarna pas om naar de nieuwe tv. lange hdmi kabels willen ook problemen geven met hoge resoluties. de box kan miss zelf de output resolutie bepalen maar de nieuwe tv kan dat niet aan, soms is 1920x1080 I een probleem maar 1920x1080 P niet.
Goede middag Testman .Heb het bakje er tussen weg gehaald en kon nog net 1 HDMI Kabel door de kabel gootje krijgen .Nu werkt alles perfect .Denk ook dat die HDMI switch het probleem veroorzaakte moet een betere hebben dan 4K ETC .Bedankt mensen voor de informatie .