Op zaterdag 13 juli 2024 14:43:58 schreef nonius:
Leuk om te zien welke spulletjes er allemaal aan mijn neus zijn voorbijgegaan.

Het enige wat ik niet kan plaatsen is dat grote lichtgroene apparaat op de eerste foto (en op de 3e foto rust iemand met zijn arm erop). Hopelijk kan iemand mijn nieuwsgierheid bevredigen en vertellen wat het is.

Er is nog genoeg mee terug gegaan ( ook een flinke hoeveelheid metertjes) , dat staat in de garage allemaal te wachten op een volgende beurs, dus grijp dan je kans dan @nonius :)
En @TA heeft dat gysoscoop ding ook nog staan O-)

Het mailtje bleek nog niet doorgestuurd ! :o

Nu wel.

Grtz.,
T.A.

Een ding scheelt, ik keek vanmorgen pas de mail.
Gisteravond was ik druk met andere zaken.......... :P
Conclusie, ding is ongeschikt voor mijn schip.

Is meneer met de pet en de geruite blouse ook een bekende hier op het forum toevallig? Goede zaken met hem gedaan, maar was benieuwd of het misschien ook een bekende van CO was.

Ik heb wel met hem staan praten, maar hij heeft zich niet als "CO member" bij de koffie kenbaar gemaakt.

Er is / was toch ook ooit ergens een "smoelenboek" op de site?

Zo te zien was hij op de motor :) .

Die markt ziet er goed uit, helaas was het voor mij die dag onmogelijk om daar heen te gaan. Ik onthoud deze voor volgend jaar.

Hij ziet er niet echt als een motormuis uit. ;)

Nix hoor.

404 - Pagina niet gevonden

De opgevraagde pagina “/forum/view/118202/last” kan niet gevonden worden. Ga naar de homepage

Op woensdag 17 juli 2024 17:14:00 schreef Paulinha_B:
Nix hoor.

404 - Pagina niet gevonden

De opgevraagde pagina “/forum/view/118202/last” kan niet gevonden worden. Ga naar de homepage

Werkt hier prima. :-)

Op woensdag 17 juli 2024 17:52:28 schreef Paulinha_B:
[...]

Dat is sluikreclame! :)

En "koffiemuntjes" nodig O-)
Maar dat is zeker de moeite, hele leuke discussies daar :)

[Bericht gewijzigd door revado op (15%)]

Pfff, nu wilde ik gaan doneren, kom ik ongewenst bij paypal terecht, waar ze het nummer van mijn partijkaart willen weten en de bh-maat van m'n partner en wat nog al niet. Daar heb ik echt geen zin in. Kan het niet gewoon per bankoverschrijving?

Koffiecorner only? Waarom zie ik hem dan niet? 7 december 2023 heb ik nog gedoneerd.

Ik zie dat ik geen golden member meer ben? Ligt de site in de kreukels?

Ik heb net wat overgemaakt naar de bankrekening van CO.
@henry62 had een kastje en enkele printen afgegeven in Bladel ( opbrengst voor CO) en dat kastje had ik verkocht, de rest zal wel mee komen naar de Lichtmis met TA.

@rob040: bedankt, is gebeurd. Nu even afwachten, mijn Portugese bank is nogal goed in het verloren sturen van overschrijvingen... en aan de CO-kant zullen er ook galant een paar dagen overheen gaan, zeker in deze vakantieperiode.

Op woensdag 17 juli 2024 17:52:28 schreef Paulinha_B:
[...]

Dat is sluikreclame! :)

En gelukt ;)

Op woensdag 17 juli 2024 18:22:49 schreef Paulinha_B:
@rob040: bedankt, is gebeurd. Nu even afwachten, mijn Portugese bank is nogal goed in het verloren sturen van overschrijvingen... en aan de CO-kant zullen er ook galant een paar dagen overheen gaan, zeker in deze vakantieperiode.

Mocht het te lang duren, dan even bij Hugo informeren.

Ach nee, dank voor de tip, maar het hangt niet in het vuur, hoor. Ik was al maanden zoniet jaren aan het denken dat ik er eens werk moest van maken... En ik jaag niet graag mensen op want ik word zelf ook niet graag opgejaagd. De Portugese samenleving heeft dat effect enkel versterkt!

Op dinsdag 9 juli 2024 01:28:54 schreef maartenbakker:
[...]
Zeker weten? Ik zie niet echt iets (behalve de chipset en misschien de connectoren) dat op een herkomst bij Philips vandaan wijst. Zelfs de (niet op de print passende) tuner niet, tenzij het een restpost was die nooit de Sony-fabriek heeft bereikt waar hij voor bestemd was (in een lab kan dat opzich wel natuurlijk).

Ik zie aan de opdruk van de print ook niet echt Philipsachtige dingen, tenzij er op de onderkant van de print misschien nog coderingen staan die dat tegenspreken.

Aan de andere kant, matcht de datumcode 9440 van de tuner wel weer enigszins met de datumcodes van begin 1995 op de TQTC en chips.

De TDA8760 is trouwens een high speed video ADC (edit: zie dat je dat al schreef). Dan denk ik niet echt aan DVB-ontvangst, maar misschien een of andere meetopstelling voor analoge video?

[...]
Zou ik sowieso interessant vinden. In dit geval ook omdat ik benieuwd ben naar de onderkant van de print. Of daar nog aanwijzingen voor de herkomst op staan.

Met de vriendelijke hulp van Tidak Ada (nogmaals dank!) ben ik al een tijdje in het bezit van de andere print die op de stand lag.

Het ontbrak me een beetje aan tijd (en ik wil niet teveel dingen tegelijk doen), maar nu heb ik er beter naar gekeken.
Het ging mij in eerste instantie om de TCXO. Zoals ik al schreef heb ik er één nodig van 10MHz die werkt op 12V en bepaalde afmetingen moet hebben.
Laat dit ding nou aan alle voorwaarden voldoen! :D
Ik was even bang dat hij op 5V zou werken, maar de inkomende 12V gaat via een 10Ω weerstand rechtstreeks naar de TCXO.
De TO-220 op de koelvin is een 7805, die krijgt de 12V via een 22Ω weerstand en de 5V kant zal het merendeel van de schakeling voeden, veronderstel ik (niet verder gekeken).

Op de print staat nog wel leuke info verborgen:
In koper topzijde: CE3876 SFH-1 4LAYER COMP.S
In koper onderzijde: SFF-1/4-LAYER/SOLD.S CE3876
Silkscreen: 2396 32506 (was al op de foto te zien.)

Tunerblikkie is bij mij:
UV915 JULI 95
3122 407 10001
20256

Op de soldeerzijde zitten vijf (Philips) IC's:
HEF4011BT
HEF4066BT
HEF4104BT
PCF8574T
UMA1014T

Productiedata in '91 en '92.

De jongste productiedatum die ik vond is van de NE5532D (9548).

Dus deze modules komen uit de 2e helft van de jaren '90 en zijn inderdaad op Strijp ontwikkeld.

Zoeken op UMA1014T levert de volgende info op:

GENERAL DESCRIPTION.
The UMA1014 is a low-power universal synthesizer which has been designed for use in channelized radio communication. The IC is manufactured in bipolar technology and is designed to operate at 5 to 100kHz channel spacing with an RF input from 50 to 1100MHz. The channel is programmed via a standard I2C-bus. A low-power sensitive RF divider is incorporated together with a dead-zone eliminated, 3-state phase comparator.

FEATURES.
• Single chip synthesizer; compatible with Philips cellular radio chipset
• Fully programmable RF divider
• I2C interface for two-line serial bus
• On-chip crystal oscillator/TCXO buffer from 3 to 16MHz
• 16 reference division ratios allowing 5 to 100kHz channel spacing
• 1/8 crystal frequency output
• On-chip out-of-lock indication
• Two extra VCO control outputs
• Latched synthesizer alarm output
• Status register including out-of-lock indication and power failure
• Power-down mode

APPLICATIONS.
• Cellular mobile radio (NMT, AMPS, TACS)
• Private mobile radio (PMR)
• Cordless telephones

Ook hier weer een heel apart tunerblikje dus.