Beste CO-ers,
Ik heb een Miele vaatwasser staan die na enkele minuten F73 geeft .
Reeds gecontroleerd :
* Inlaatventiel
* Flowmeter
* Labirinth
Deze blijken allemaal OK te zijn .
Als machine water begint te nemen gaat het schoepnwieltje zeer traag .
Dit blijft zo ( enkele minuten) tot F73 verschijnt .
Als ik labirinth demonteer en inlaatventiel spanning geeft komt er water uit labyrinth inderaan en draait schoepenwieltje wel snel rond .
Lijkt dus of er geen debiet is door iets dat achter labyrinth zit .
Iemand ideeën of ervaringen met deze storing ?
Ik hoor het graag .
Jan
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Soda in zoutreservoir gedaan. Ingang harsreservoir zit verstropt. Kijk onderaan naar bruine bolletjes of er witte substantie zit. Kijk ook of harsreservoir opzwelt tijdens water nemen of dat harsreservoir abnormale vervorming heeft. Bij twijfel: foto's, foto's, foto's
EricN
Klopt als soda of erger caustic soda ingegooid is, dan is het einde oefening voor het vat. Maar watertraject zorgvuldig controleren..
Maar hoe heb je flow meter gecontroleeerd??
Ondertussen zouttank omgewisseld en machine werkt idd terug zoals het hoort .
Bedankt voor tips !!
Jan
EricN
EricN
Amaaai. Soda of zeeppoeder in zoutvat gedaan dus 
Dat kan al een hele poos geleden dat dat gebeurt is en traag naar hars getrokken.
Vroeg ooit eens naar zulke klant waar hij zijn zout stalde. Naast de vaatwas in de pompsteenkast uiteraard. Vlak naast de soda zak die er exact (bijna toch) hetzelfde uit zag. 
Ook al gehad die belde omdat ze zeep in het zout vat gedaan hadden. Ze hadden het nog niet aan gezet. Uitspoelen en klaar dus maar het toont aan dat er dus zulke kwasten rond lopen.
[Bericht gewijzigd door EricN op (81%)]
dat hars werkt als een ionenwisselaar, het calcium (maakt het water hard)wordt omgewisseld voor natrium. de truuk met de duif 
En hoe lang gaat dat dan normaal mee ?
Moet dit in normale omstandigheden ooit vervangen worden ?
Jan