Op donderdag 8 augustus 2024 16:11:53 schreef Leek72:
[...]Het gaat niet om een Relentless
Dat is mooi voor je. Waarom zet je in de titel en de startpost geen typenummer?
nonius
set SCE to AUX.
Een simpele oplossing die gegarandeerd goet gaat werken: handmatig inschakelbare serie-gloeilamp als stroombegrenzer.
Voor de liefhebbers van de 'industrial look' ook in stoere robuuste uitvoering leverbaar:
Het onderste apparaat heeft geen enkele moeite met het inschakelen van een zware las-inverter op het lichtnet, zonder dat er zekeringautomaten in de meterkast uitvliegen.
[Bericht gewijzigd door nonius op (15%)]
Anoniem
Op donderdag 8 augustus 2024 18:04:12 schreef Ledlover:
[...]En dat gaat zo blijven tot jij ons de informatie verschaft, waar ik hierboven om heb gevraagd.
Vragen naar informatie die ik niet heb heeft geen zin. Dit forum is duidelijk alleen voor mensen die zelf overal alle kennis over hebben en die wanneer hij als een overduidelijke leek om advies vraagt uitsluitend lullige opmerkingen krijgt over onzin audiofiele producten en prijzen en zo voort. Hier heb ik niets te zoeken. Tijd om dit clubje nog op dag 1 te verlaten.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Je wil dus een versterker kopen waarvan je het type niet weet ??
Ja, het klopt high end audio wordt op electronica forums niet echt serieus genomen. Het is een beetje vergelijkbaar met vragen stellen over free-energy, wichelroedes, magische stenen en aardstralen op een theoretisch natuurkunde forum.
Maar daar heeft jouw probleem niets mee te maken. Daarvoor moeten we de specificaties van de versterker weten. En om die te vinden moeten we weten over welk model het gaat. En blijkbaar wil jij dat om de een of andere reden niet vertellen. Dat is prima maar dan moet je verder ook niet zeuren want wij hebben geen kristallen bollen. .
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Op donderdag 8 augustus 2024 14:22:22 schreef Leek72:
Ik overweeg een dergelijke versterker aan te schaffen echter bij enkele dagen met een proefmodel thuis gezeten te hebben sloeg bij het aanzetten van de versterker de B16 automaat door. De leverancier gaf aan dat dit type versterker een grote startstroom vraagt en stelde als oplossing voor de automaat te laten wijzigen in een C16. Is dit voor in een woonhuis een veilige optie?
Dat is vrijwel altijd een mogelijke oplossing.
Omdat de C automaat kets trager is dan de B automaat is deze in principe iets onveiliger.
Maar het is in huisinstallaties gewoon toegestaan, mits de kabel niet te lang is.
Of de vervanging van de automaat van B naar C DE oplossing is kan ik niet beoordelen, daarvoor moet ik meer weten.
Op donderdag 8 augustus 2024 19:11:53 schreef Leek72:
[...]Vragen naar informatie die ik niet heb heeft geen zin. Dit forum is duidelijk alleen voor mensen die zelf overal alle kennis over hebben en die wanneer hij als een overduidelijke leek om advies vraagt uitsluitend lullige opmerkingen krijgt over onzin audiofiele producten en prijzen en zo voort. Hier heb ik niets te zoeken. Tijd om dit clubje nog op dag 1 te verlaten.
Doormiepen zonder essentiële informatie te delen bevordert het ook niet echt. Je weet wel wat je niet hebt, maar blijkbaar niet wat je wel hebt, of je wil het niet delen.
Verder beschouw je jezelf al leek... je hebt dus waarschijnlijk ook geen kijk op wat de realistische prijs voor een versterker is, dat is namelijk heel wat minder als je de tubes dickshine en megahype niet meerekent.
Zonder informatie zijn topics waardeloos, dat is dit topic ook.