SIMUL
Golden Member
Deze laptop is ondertussen een 14 tal jaar oud .Maar sinds een paar jaren problemen met de batterij . Ik kocht vroeger mijn batterij bij de handelaar en alles werkte prima . sinds een 5tal jaren koop ik deze bij Via Dennis zeer betrouwbare en met grote dienstbaarheid .en wat blijkt na telkens een maand is de batterij stuk . Ze laad perfect op tot 100 % maar zegt dan nog steeds batterij aan het opladen (groene lampje blijft branden) . Heb al verscheidene malen batterij terug gestuurd en vlug een andere gekregen onder waarborg .
type batterij is PA3817U 4000mAH .
Soms is het zo dat ze nog 80 % heeft en plots naar nul valt . computer valt uit .
Misschien wordt ze overladen ,en misschien kan ik instellen wanneer de lading moet stoppen .
Ik moet zeggen dat probleem heeft zich voorgedaan van het ogenblik dat ik die batterijen heb gebruikt . De handelaar van vroeger is met zijn zaak gestopt , vandaar gekocht aan VIA DENNIS (zeer betrouwbare firma ) .
Wie weet raad ?en of tips , misschien instelling aan de computer maar al gezocht en niet gevonden .
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Losse cellen vervangen?
Let wel op: Toshiba gebruikte vaak de 17670 i.p.v. de 18650 cellen...
Er kan wat met het laadcircuit of de adapter mis zijn...
had je vroeger originele toshiba batterijen en nu aftermarket???
vroeger bij mijn HP ook vele malen de accu vervangen, maar telkens door HP batterijen (je krijgt dan wel oudere en oudere batterijen die lang op het schap hebben gelegen).
de laatste accu gekocht in aftermarket, werkte fantastisch goed (beter dan al die HP), maar na een maand was ze dood.
zelfde probleem als jij: de accu toont 70% en ineens 0% laptop uit.
accu gedemonteerd en die batterijen houden amper lading vast.
origineel 2200mAh cellen (3S2P) maar in mijn tester gingen ze na 500mAh al onderuit.
weet nu niet of ze gesloopt werden door laden/ontladen (te hoge C??) of dat er wat anders scheelde. of gewoon fake cellen (wel raar dat ze initieel wel goed werkten)