De afstands bediening van mijn auto werkt op sommige locaties niet.
Het betreft een Kia Rio uit 2007.
Het batterijtje in de sleutel is al vervangen, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Zou het kunnen dat het radio singaal op de een of andere manier van buiten af verstoord wordt?
Het is vooral het geval in Den Helder nabij de veerhaven en de marine haven.
Maar ook op het dak van het winkelcentrum in Schagen nabij de roltrappen.
Thuis heb ik er geen last van en ook op andere locaties niet.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Het probleem is vooral het volgende. Soms kan je op de genoemde locaties de auto wel op slot zetten, daarbij wordt het auto alarm automatisch ingeschakeld. De auto krijg je daarna niet meer met de afstandsbediening los.
Je kan de auto wel met de sleutel losdraaien, maar dan gaat het alarm af, dus heel vervelend.
Krelis Vonketrekker
Golden Member
Mogelijk een sterk signaal in de lucht van een zender rond de 432 MHz .... o.a. in Scheveningen, zwarte pad gaat het ook vaak mis, door een baken zender daar ter plekke.En, berucht parkeerplaatsen Schiphol!
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Er zijn regels over het gebruik van de 433MHz frequentie. Volgens mij was 1 daarvan dat je maximaal 1% van de tijd mag zenden. Als het niet werkt, dan houdt iemand zich daar niet aan.... Tenminste daar lijkt het op....
Je kan op zo'n "moeilijke" plek eens rond de auto lopen en het aan alle kanten proberen.
De antenne voor die 433 Mc zit ergens ingebouwd en als je daar dichter bij komt doet ie het mogelijk wel.
Die knopjes gaan haperen, normaal heb je een 2° sleutel. Deze gasten hebben kopie van mijne sleutel gemaakt, bijna de helft minder dan dealer(sleutel opsturen). https://priad-autosleutels.com/
TS geeft aan dat het maar op 2 plaatsen voorkomt.
En dat heb ik al van meer mensen gehoord, het zwarte pad in Scheveningen is inderdaad een bekende lokatie.
Iemand had het probleem ook en daar werkt de AB wel aan de rechterkant van de auto vlak bij de voorruit.
Weet niet meer zeker welk merk het was.
Bij schiphol heb ik het zelf wel eens gehad met mijn toenmalige Passat, dan moest ik vlak bij de auto zijn voor het werkte.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Op woensdag 16 oktober 2024 19:35:44 schreef rew:
Er zijn regels over het gebruik van de 433MHz frequentie. Volgens mij was 1 daarvan dat je maximaal 1% van de tijd mag zenden. Als het niet werkt, dan houdt iemand zich daar niet aan.... Tenminste daar lijkt het op....
Tsja, zendamateurs hebben prioriteit op die band. Ze mogen niet doelbewust storen, maar zo heel selectief is die voortrap van dat ontvangertje niet...
Als er een met een QSO bezig is op een frequentie die daar in de buurt ligt doe je er weinig aan.
Het komt inderdaad op 2 mij nu bekende plaatsen voor.
Ik begrijp dat het dus waarschijnlijk door een stoorzender van buitenaf komt.
Hier kan ik verder waarschijnlijk weinig aan doen, behalve mijn auto op een andere plek neerzetten.
Een ieder bedankt voor de antwoorden.
Onder de KPN zendmast in Den Haag centrum het zelfde, ook problematisch met afstandsbedieningen.
Ik herken dit probleem en heb zelf ook heel af en toe een locatie waar de sleutel van mijn bus niet werkt. Pas als ik naast het portier sta en meermaals op 'open' druk gaan de deuren open. Het is wat het is.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op woensdag 16 oktober 2024 23:36:02 schreef cmk:
Hier kan ik verder waarschijnlijk weinig aan doen, behalve mijn auto op een andere plek neerzetten.
Nouja, alles wat zendt (al dan niet bedoeld) mag geen overlast veroorzaken. Dat is hier wel het geval. Iemand zit buiten de normale specs van: "mag de omgeving niet storen" te werken. Bij zo'n zendmast kan het zijn dat gezonden wordt op zeg 550MHz, en dat de ontvanger daar last van heeft. (Onvoldoende selectief). Maar als er iemand op 433MHz een locale storing veroorzaakt dan zou de Radio Controle Dienst (heet vast anders tegenwoordig) daar wat aan moeten kunnen doen.
Hmmm. Misschien staan er op jou probleemlocaties ook zenders in de buurt.