Zou een schakelaar/deurslot nog ergens te koop zijn van de Siemens wasmachine met Enr WV558 O34 bouwjaar FD 6606, dus 1986.
Bij Siemens op de website vind ik de machine niet meer, ook niet het exploded view met eventuele bestelnummers. Is er wellicht een alternatief?
De machine stopt niet als de deur open gaat en de machine kan ook geopend worden als die in bedrijf staat. Waarschijnlijk is de schakelaar eerder al losgekoppeld, en dan werkt ook de vergrendeling van de sluithaak niet.

het is nog te koop, maar heel erg duur!! 75 Euro.. Wellicht eens uit een donor kijken...

Op zaterdag 26 oktober 2024 19:03:14 schreef smd:
het is nog te koop, maar heel erg duur!! 75 Euro.. Wellicht eens uit een donor kijken...

Is misschien wel de reden dat het buiten werking is gesteld......
Hier staat een andere prijs, maar of die hetzelfde is?
https://www.twowitgoed.nl/a-60786239/schakelaar/deurrelais-wasmachine-…
Kan ook uit een sloper komen.

Uit interesse, heb je een foto van de gehele machine? Ik kan hem niet vinden.
Leuk zo'n oudje.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op (10%)]

Wellicht een optie om de deurschakelaar te demonteren en een foto van de deurschakelaar inclusief onderdeelnummer te plaatsen
Ik heb ook gezocht op type nummer maar ook dan is er niets over de wasmachine te vinden.

Buzzy, aanpakken die kans!! moet uiteraard wel goed zijn, wel aankopen met een soort van garantie natuurlijk alhoewel niet een prijsje om zorgen te maken..

Ik denk eentje met ouderwetse timer/ schuin beige bruin frontje??

een wasmachine uit 1986 die nog 3300W doet, das wel ff lang geleden. zo'n ding houd je in leven voor de eer, dan is het slot herstellen meer een renovatieklusje als vernieuwen, vaak vet taai of contact lam, stekker verbrand..

Op maandag 28 oktober 2024 20:29:48 schreef EricN:
Een filmke voor de liefhebbers?
https://m.youtube.com/watch?v=PYh2lEgseeU

Dat is een oude bekende, die is het zelfde als de Bosch V650.
Daar heb ik er , toen ik in het witgoed werkte (1982-1990) stapels van weggebracht naar de klanten, en ook hersteld.
Bijna onverwoestbaar, alleen er vlogen nog wel eens "tanden" uit het anker van de motor...
Het slot van een V650 zal dan ook wel passen denk ik.
En die is veel meer gangbaar.

Hmm grappig! IDD met schuine frontje zoals ik dacht.. Op zich waren het probleemloze machines.. koolborstels en timer problemen....