Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over het continu laten branden van kerstverlichting. Ik heb gezocht op het forum maar kon geen topic vinden met het zelfde systeem. Ik ben een redelijke noob t.a.v. electronica dus mocht je kunnen helpen houd het dan graag op dummy niveau (ik kan wel solderen).

Mijn vraag: ik heb kerstverlichting die per knop veranderd van lichtstand (knipperen etc.). Ik zou hem echter graag gewoon op 1 stand willen hebben, continu branden. Wat kan ik doen om dit resultaat te behalen?
Ik heb een foto van de unit als bijlage toegevoegd .
Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Niek

Kerstverlichting is zo goedkoop en dus ook prutserig gemaakt tegenwoordig dat het minder tijd en moeite kost om gewoon een andere te kopen met de door jou gewenste mogelijkheden dan dit bestaande model aan te gaan passen.

Als je het per-see wel wilt zal waarschijnlijk blijken dat het erg tegen gaat vallen of misschien zelfs helemaal niet gaat lukken.

Zonder schema's of een techneut hier, die toevallig hetzelfde ding heeft en het ook nog eens heeft uitgeplozen, kunnen we hier ook niet veel zeggen over hoe het zou moeten. En dan is er nog een ding als veiligheid. Als het ding direct op de netspanning is aangesloten zou gepruts aan de verlichting wel eens een levens gevaarlijk apparaat kunnen opleveren. En dan met name levens gevaarlijk voor huisdieren en kleine kinderen.

daar is ie weer, het kerstlicht constant laten branden topic, komt elk jaar steevast weer terug. je hebt 2 aparte delen zo te zien, de 3 poots fet rechtsonder stuurt die aan. 2 pootjes overbruggen en het brand continu. maar let wel, als voorheen die 2 delen ook niet tegelijk brandden, dan kan de voeding te licht zijn.

Disclaimer: zit er een voeding aan deze sturing, of is dit direct in het stopcontact? In het laatste geval, vergewist u ervan dat het doosje dicht is voordat hij in het stopcontact gaat!!

Op dat 6 potig IC kunnen de pinnen rechtsmidden en rechtsonder kortgesloten worden met ofwel de pin rechtsboven of linksboven, welke zal je proefondervindedlijk moeten doen. Noot, Het IC zelf kan dan verwijders worden om meer ruimte te creeeren hiervoor.

De twee mosfetjes zullen om beurten aangestuurd worden. Ik zou mikken op maar 1 van die twee tegelijk aan.

Het lijkt me "stug" dat de sot23 mosfetjes 230V rated zijn. Ik kan ze niet zo klein vinden.

Ik zie twee draden op een AC aansluiting, ik vermoed dat daar weer wat smerigs gedaan wordt om het eea aan te sturen.

Of dat is een doorlusstekker, wat ook eng is bij deze extreem dunne draadjes. Als het hele spul rechstreeks aan 230V hangt, dan zou ik me zwaar afvragen of je dit wel wilt gebruiken.

Anders zou je dit eens kunnen proberen,(eventueel) het chipje wippen, en de fetjes kortsluiten.

@rew, 300V torren bestaan zeker in sot23, fetjes ook vast wel.

Is dit niet zo'n batterij ding dan?
Dan is het wel een heel erg prutsding als dat aan 230 hangt...

Ik zie geen X2 condensator of iet dergelijks, als je dat printje aan de 230 hangt zal het een grote klap worden en de smd componenten de lucht in vliegen...

Wat je nog kan proberen: houd het knopje ingedrukt en zet er dan spanning op.

Die dingen worden met een stekker aan een 24V transfo geschroefd.
Continu aan is het allerlaatste lichtpatroon in de reeks dat je kan selecteren... dus een C over het drukknopje helpt ook niet.

volgens mij kan het hele printje er gewoon uit en de draden van de ledstrips doorkoppelen naar de voedingslijnen
of de fetjes in sluiting leggen zodat de lampen altijd aan zijn

[Bericht gewijzigd door fcapri op (22%)]