Soqi E-Power uit de VS kopen (110volt naar 220?)

https://www.chimachineshop.com/epower.php

Ik zit te overwegen om een 2ehands E-power te kopen uit de VS.
Is dit gewoon een kwestie van omvormer er tussen?
Misschien ook riskant qua verzending ? Ik had al een ander item van SOQI gekocht 2ehands uit Duitsland en die kwam ook beschadigd binnen.
Iemand ervaring met het importeren van dit soort dingen? Komen er veel invoerrechten overheen? bvd

ps. ik heb al gekeken of dit in de EU verkocht wordt, maar helaas niets kunnen vinden.

Iemand ervaring met dit apparaat of soortgelijke apparaten?

Ik heb niet veel vertrouwen in apparaten die in Amerika gemaakt worden, staat net een trede hoger dan Chinese brol.en het nut van dit specifieke apparaat ontgaat me geheel.

Wees je er van bewust dat wij hier nog altijd gebruik maken van DCF77 tijdsein-gestuurde klokken op 77,5khz.

Als jij op grofweg 70khz iets gaat gebruiken dat naar eigen zeggen velden van 2500 volt opwekt (ik neem aan dat het velden zijn en dat het niet door je lichaam gestuurd wordt), dan kan het zomaar zijn dat je de klokken in je directe omgeving hun synchronisatie laat verliezen.

In de specificaties staat overigens dat ie voor 110 en 220v geschikt is.

Invoerrechten: een paar procent als het bedrag meer dan 150 euro is. Vervolgens 21% btw over het aankoopbedrag, over de verzendkosten, en over de inklarings/adminstratiekosten, en die verschillen per postbedrijf maar reken op 10-15 euro. En welk bedrijf dat wordt weet je niet van te voren. Als het pakje per UPS komt is UPS waarschijnlijk, maar als ze de USPS gebruiken kan het van alles worden volgens mij).

Verder zie ik geen reden waarom ie niet op een basic china verhuistrafootje zou kunnen werken. 300 chinese watts (zeg 150 echte continu-watts van de omvormer) en een verbruik van een aangegeven 18w gaat gewoon goed (edit: ik had op de verhuistrafo bij de v&a geklikt, dacht dat je die hiervoor wilde gebruiken, maar je kan ene modelletje kleiner pakken als je dat om de een of andere manier zou willen...)

Ik heb afgelopen week een pakketje uit Amerika gekregen, 3 kleine onderdeeltjes voor een Hammond orgel.
Pakket incl verzenden iets van 200 euro, 38 euro inklaringskosten.
Dus houd daar rekening mee.

Voor de rest helemaal met @Mel eens, Amerikaanse spullen zijn vaak niet echt betrouwbaar gemaakt.
Als die webshop het zelf ook niet ergens uit ome Alie-land heeft gehaald...
En als het defect is of gaat kan je zo ongeveer weggooien...
Lees de 2 onderste regels ook even in die webshop.
Je sluit dat ding wel op je lichaam aan met een hoge spanning,en je wil er beter van worden toch?

Dit is een Chinees MLM (Multi Level marketing) product voor TCM (Traditional Chinese Medicine).

Zeker weten dat dit made in China maar een fractie van de prijs kost daar. Via een foto op Ebay kwam ik achter de vertegenwoordiger / fabrikant.

En dan word het simpel en kom je in China uit.

http://www.meritworld.com.cn/index.php/jiankangqicai/324.html

Als je echt zo'n ding wilt kopen, vindt een Chinees met toegang tot Xiaohongshu .

Op maandag 9 december 2024 08:03:02 schreef Ledlover:
Wees je er van bewust dat wij hier nog altijd gebruik maken van DCF77 tijdsein-gestuurde klokken op 77,5khz.

Als jij op grofweg 70khz iets gaat gebruiken dat naar eigen zeggen velden van 2500 volt opwekt (ik neem aan dat het velden zijn en dat het niet door je lichaam gestuurd wordt), dan kan het zomaar zijn dat je de klokken in je directe omgeving hun synchronisatie laat verliezen.

Invoerrechten: een paar procent als het bedrag meer dan 150 euro is. Vervolgens 21% btw over het aankoopbedrag, over de verzendkosten, en over de inklarings/adminstratiekosten, en die verschillen per postbedrijf maar reken op 10-15 euro. En welk bedrijf dat wordt weet je niet van te voren. Als het pakje per UPS komt is UPS waarschijnlijk, maar als ze de USPS gebruiken kan het van alles worden volgens mij).

Verder zie ik geen reden waarom ie niet op een basic china verhuistrafootje zou kunnen werken. 300 chinese watts (zeg 150 echte continu-watts van de omvormer) en een verbruik van een aangegeven 18w gaat gewoon goed (edit: ik had op de verhuistrafo bij de v&a geklikt, dacht dat je die hiervoor wilde gebruiken, maar je kan ene modelletje kleiner pakken als je dat om de een of andere manier zou willen...)

Ik zit te kijken of ik dit 2ehands kan kopen op Ebay. Maar dan kom ik voor een 2ehandse alsnog op 300 - 400 eur uit inc verzending.
Misschien dat ik eens contact opneem met het chinese bedrijf wat het daar kost.
Volgens mij stuurt het wel een signaal door je lijf heen.
https://www.youtube.com/watch?v=hYx2U-uMrk4&feature=youtu.be
Negative potential.
Als je een lamp vasthoud dan verlicht hij via je lijf.
https://i.gyazo.com/ddac4a3164e8f2bf469624347b6b5444.png

Op maandag 9 december 2024 08:15:46 schreef revado:
Ik heb afgelopen week een pakketje uit Amerika gekregen, 3 kleine onderdeeltjes voor een Hammond orgel.

Voor de rest helemaal met @Mel eens, Amerikaanse spullen zijn vaak niet echt betrouwbaar gemaakt.
Je sluit dat ding wel op je lichaam aan met een hoge spanning,en je wil er beter van worden toch?

ik moet wel zeggen heb een schud apparaat ook van hen 2e hands. Die apparaten zijn wel heel robuust gebouwd.

Op maandag 9 december 2024 08:03:02 schreef Ledlover:

hmm, ja idd ik zie nu ook dat ie voor 220volt geschikt zou zijn. Via een verloopstekker oid?

Op maandag 9 december 2024 08:15:46 schreef revado:

Het is dus praktisch niet te repareren als er een defect is?

Op maandag 9 december 2024 15:12:54 schreef soldeer-ding:
[...]

Ik zit te kijken of ik dit 2ehands kan kopen op Ebay. Maar dan kom ik voor een 2ehandse alsnog op 300 - 400 eur uit inc verzending.
Misschien dat ik eens contact opneem met het chinese bedrijf wat het daar kost.
Volgens mij stuurt het wel een signaal door je lijf heen.
https://www.youtube.com/watch?v=hYx2U-uMrk4&feature=youtu.be
Negative potential.
Als je een lamp vasthoud dan verlicht hij via je lijf.
[afbeelding]

Ja, dat is kenmerkend aan apparatuur die flinke HF spanning opwekt. Dat is WISSELspanning, zowel positief als negatief. Er is daar niets speciaals aan.

Ik heb die truc ook wel eens uitgehaald met mijn Wireless Set 19: https://youtu.be/bhL6kMDF4j0?t=69
Op de afstemcondensator van de antenne kan makkelijk meer dan een kilovolt aan HF spanning staan.

Als je de buis één keer ontsteekt door 'm tegen de magloop antenne aan te houden, blijft ie vervolgens braaf branden als je 'm iets er vandaan houdt. In dit geval had ik 'm op de antenne zelf gezet omdat ik met één hand aan m'n seinsleutel zat, en met m'n andere aan het filmen was.

Of met een klein neonlampje aan z'n eigen antenne: https://youtu.be/SGdMViEpUQw?t=34

En nog een keer met een TL buis, maar dan met een wat forser vermogen (>100w) bij een amerikaanse CB'er: https://youtu.be/FSYj2lEaxhY?t=16

Maar nogmaals, wees je er bewust van dat dit voldoende radiogolven zijn, om flinke hinder te veroorzaken bij omwonenden. Van gebrom en geratel op de radio, blokjes in het TV beeld, en het voornaamste risico radiogestuurde klokken die op nagenoeg dezelfde frequentie werken, die het tijdsein niet meer oppikken.
Het blijft gewoon chinees spul dat zeer waarschijnlijk niet ontwikkeld is om storingsarm te werken.

Ik zou er met een grote boog omheen lopen. Niet op z'n minst omdat dit apparaat niets anders gaat doen dan weefsel opwarmen met HF stroom, wat ook kan met een conventioneel diathermie apparaat dat op 27MHz of 13,56MHz werkt en op alle mogelijke manieren goedgekeurd is voor gebruik in europa, op mensen.
Nog mooier om gewoon een Infraphil lamp te gebruiken.

In hoeverre iets repareerbaar is hangt af van hoe goed de servicedocumentatie is, en in hoeverre er onderdelen gebruikt worden die moeilijk verkrijgbaar zijn.
Voor het repareren van 'een radiozender of inductiekookplaat die je aansluit op een mens' zul je radiotechnici moeten vinden, die de schakeling kunnen doorgronden én die bereid is om te werken aan een apparaat zoals dit.

Hoe creeeren ze dan een negatief potentiaal met wisselspanning?
Zit er zeker ergens een onzichtbare diode :+
Ik zou het schema van dat ding wel eens willen zien.

Nouja, je kan een HF spanning kunnen superponeren op een gelijkspanning, maar het slachtoffer moet dan volkomen geïsoleerd staan tegenover aarde, en hij zal iedere keer dat je iets aanraakt een beste pets krijgen. De TL buis in het videootje flitst niet kort op zoals hij zal doen als je geladen bent met een gelijkspanning.
Maar zolang je niet geheel geïsoleerd staat, zal je ook geen potentiaal dragen tegenover aarde.

Een gelijkstroom door het lichaam sturen is absoluut geen goed idee overigens. Buiten het feit dat het pijn doet, is het ook nog riskant met oogpunt op elektrolyse in de huid.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op (18%)]

Op maandag 9 december 2024 15:36:17 schreef soldeer-ding:
[...]

Schema's zijn er nooit van die spullen.
Stel dat het kapot is bij aankomst.
Ik sluit mij helemaal aan bij Ledlover hierboven, niet mee spotten, het is wel je gezondheid!
Koop iets goeds wat beproefd en gekeurd is.

In principe is alles te repareren, maar het word al snel te duur om iets te laten repareren. Als je het zal de kennis en de kunde hebt om het te repareren is het al een stuk minder duur maar zelfs dan is veel niet meer te repareren voor de tijd die je erin moet steken.

Maar soms kan een reparatie ook heel eenvoudig en snel zijn. Als er iets kapot gaat en moeilijk te krijgen is of nog steeds duur is dan zou ik er toch iemand met verstand er naar laten kijken en die verteld je dan wel of het wel of niet gerepareerd kan worden.

Ook apparaten waar geen schema van is is soms nog wel te repareren en het hangt er ook heel er vanaf wat er defect is.

Om zo om voorhand maar te roepen dat het niet te repareren is vind ik iets te ver gaan maar er zit zeker een kern van waarheid in het zal of zijn minst moeilijk worden om het gerepareerd te krijgen.