SIMUL
Golden Member
Ik heb een kort vraagje , kan ik een memory card gebruiken ( meestal in digitale camera’s ) als een gewone memory stick . Neem bv beiden 16 GB .ik weet dat het zeker gaat maar is er dan geen enkel verschil ? Met dank .
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Een USB stick of een SD kaart in een card reader maaakt voor de PC geen verschil: wordt als drive behandeld.
Functioneel ja; maar een stick past in een usb aansluiting en voor een card zul je toch een adapter nodig hebben.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Het leek me nogal logisch dat een SD card niet (direct) in een USB connector past... 
De Kingston MLP (MobiLite Plus) is daar heel handig/robuust voor...
[Bericht gewijzigd door Arco op (16%)]
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Formatteren in een ouderwets formaat, dan kunnen er zoveel mogelijk os'en mee om. Ik doe altijd fat32. Maar dezelfde ssd-kaartjes gaan in m'n fototoestel en mijn Raspberries en mijn 3d-printer, jawel.
RAAF12
Golden Member
Ze zijn er ook met USB C én USB 3. het voordeel is dat het vaak snellere transfer is op geschikte apparatuur. De SD card wordt bij het zwarte stuk naar binnen geschoven. USB 3 herken je aan de blauwe kleur aan de binnenzijde van de connector. Behuizing is RVS en wordt warm tijdens gebruik het merk is me helaas ontschoten.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (13%)]
Arco
Special Member
RAAF12
Golden Member
Yep toevallig! Na wat zoeken en kwam hem tegen, misschien is er al wel een nieuwere versie van. Blijkbaar zit er actieve elektronica in want hij wordt best warm tijdens gebruik.
https://www.informatique.nl/576041/kingston-mobilelite-duo-3c.html
Gekocht voor een laptop met USB-C/Thunderbolt4