gilbertdenhartog
Special Member
Beste allemaal,
Ik heb een mooie Akai gx600db gescoord waar nog het een en ander aan gebeuren moet.
Onder andere het vervangen van een aantal "zwartpoot" transistoren.
Nu zag ik in de onderdelen lijst de volgende types staan:
2SC458 LG(C)
2SC458 LG(D)
2SC458 (C)
Mijn vraag is, wat zijn de verschillen en of kan ik voor alle 3 ongestraft een KSC1845 gebruiken.
Alvast bedankt.
Gilbert
Die is gewoon nog te koop, oa hier.
Zwarte pootjes ie een bekend probleem inderdaad.
https://www.electro-andijk.nl/categorien/electronica/transistors/2sc/2…
[Bericht gewijzigd door revado op (33%)]
gilbertdenhartog
Special Member
inderdaad,
Ik dacht dat ze niet meer te krijgen waren.
Dank voor de tip.
Nu zit ik alleen nog met de vraag wat het verschil is van onderstaande types:
2SC458 LG(C)
2SC458 LG(D)
2SC458 (C)
En de LG is een low noise versie (NF=3-5dB), de niet-LG heeft een NF van 5-10dB
Volgens mij kun je ze allemaal door een BC550C vervangen. Maar ik luister dan ook alleen naar spotify via bluetooth 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
BC550C klinkt realistisch. Wel even op de pinout letten.
@nonius: zwarte pootjes duiden op een reactieproduct van tin en/of zilver met de omgeving. Dat geeft op den duur ook kruipsporen. Mogelijk nog schoon te maken zoals de kruipsporen op de oude rimlockbuizen (ik meen met ammonia), mogelijk zijn ze ook binnen de behuizing aangetast.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op dinsdag 14 januari 2025 18:55:08 schreef maartenbakker:
BC550C klinkt realistisch. Wel even op de pinout letten.@nonius: zwarte pootjes duiden op een reactieproduct van tin en/of zilver met de omgeving. Dat geeft op den duur ook kruipsporen. Mogelijk nog schoon te maken zoals de kruipsporen op de oude rimlockbuizen (ik meen met ammonia), mogelijk zijn ze ook binnen de behuizing aangetast.
Inderdaad loste de "olieachtig" uitziende neerslag tussen de pootjes van de rimlockbuisjes op met ammonia. Bij de transistoren lijkt dat hetzelfde probleem.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Op dinsdag 14 januari 2025 21:05:38 schreef McAwesome:
Ik heb er een afbeelding van gevonden:
Ik krijg op die site meteen een waaarschuwing!
Alleen het topic openen is al genoeg.
Die is besmet.
Ik heb de afbeelding via Google gevonden en geopend in een apart tabblad en dan doorgelinkt naar hier.
Ik ben dus nooit op die bewuste website zelf geweest (en heb dus niks gemerkt), maar ik zal mijn post aanpassen zodat de link weg is.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het ziet er heel erg uit als een false positive... Omdat 1 homepage van een deds gebruiker een trojaans paard heeft of ooit had, blokkeren ze de hele zooi kennelijk. Dat soort onzin is de dood van het internet.
Als ik https://home.deds.nl/~bandrecorder/ wat zo te zien een informatieve site is, in diverse online checkers steek, hebben ze er geen problemen mee. Op dit overzicht https://www.virustotal.com/gui/url/ac333f030bdf8cb4b530718cc32a287f522… geven 2 van de 80 scanners een negatief resultaat. Dat kan natuurlijk een cutting edge zero day trojan zijn, maar die kans schat ik zeer laag in.
Probeer deze deds webspace eens. http://home.deds.nl/~corvus/ en nee, ik besmet niemand. Idd een vals kreng.
De zwarte meuk groeit ook binnenin het huisje. De torren van elektro Andijk komen uit een productie run in opdracht van een aantal grote spelers in de recorder wereld (ca. 15 jaar geleden toen de 458 al obsolete was) en werken uitstekend. Geen NOS of China meuk dus.
Vervangen door andere types geeft wisselende resultaten. Je kan gemakkelijk een kanaal met de 458's doen en eentje met conventionele Europese types als je wil.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (23%)]
Op woensdag 15 januari 2025 06:37:40 schreef RAAF12:
Probeer deze deds webspace eens. http://home.deds.nl/~corvus/ en nee, ik besmet niemand. Idd een vals kreng.
[bijlage]
"Vals kreng" is makkelijk gezegd en, zoals Maarten zegt, het kan door een eenmalige misser zijn , maar voor mij geen zekerheid.
Jouw site zal geen probleem zijn Raaf, maar een andere mogelijk wel.
Ik open een site niet als er een waarschuwing komt.
Er zijn meer dan genoeg alternatieven.
Wel of niet openen moet iedereen moet dit zelf bepalen natuurlijk.
Overigens haalt cybersecure ( plugin in mijn Unifi router/ firewall) hem er niet uit.
De site van deds.nl zelf is geen probleem, zodra er home. voor staat wordt deze geblokkeerd.
Ik heb deds een bericht gestuurd zodat ze een en ander na kunnen kijken.
Off topic.. Deds update hun systemen niet, jaren terug al aan hen medegedeeld dat allerlei security patches van de Apache webserver niet aangewezig zijn.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (44%)]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Deds kondigde in de nieuwsbrief van december 2024 aan nieuwe servers te hebben… ik denk dus dat ze toen ook wat geupdate hebben aan de software.
Maar als heel home.deds.nl geblacklist is omdat ìemand op home.deds.nl/~NaamVanDeGebruiker iets misdaan heeft, tsja, zie dan nog maar weer eens van zo’n lijst af te komen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
[/offtopic]
OT Ik heb antwoord van Deds ( Henk) dat hij contact heeft opgenomen met Malwarebytes om te vragen wat de reden is van de blacklist. /OT
Nog even een (offtpopic) update over Deds.
Ik kreeg een mail dat er wt aangepast is en dat er contact is geweest met oa malwarebytes.
Inderdaad, ik kan de pagina van Raaf nu ook openen zonder waarschuwing.
Is het toch ergens goed voor geweest allemaal 
Tot zover offtopic.
Nu voor TS een spoedig repareren van zijn bandrecorder.
Laat even weten of dat gelukt is.