Goede avond, mijn Samsung tv 55 inch doet ‘t wel, maar beeld trilt aan de boven gedeeld, wat kan hier de oorzaak zijn? Alvast bedankt voor alle tips.
Hier zijn de gegevens van de tv,
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Video is niet zichtbaar, maar meestal zijn dit soort dingen een panelfout.
Houd er wel rekening mee dat dit een model is voor de Amerikaanse markt. Heeft hij het wel altijd goed gedaan op dezelfde signaalbronnen? Bij twijfel zou je een 60i of 60p signaal kunnen proberen.
Ja maartenbakker, ik heb hem altijd op dezelfde bron gebruikt, maar ik heb ‘m op verschillende bronnen getest, de situatie blijft dezelfde, ik ga de tv vrijdag open schroeven op advies van sms om de strips te testen.
Inderdaad sms, ik heb de strips heel gemeten, blijkt dat van beide kanten een deel leds in het begin wel knipperen, maar heel snel gaan ze helemaal uit, zie foto hier onder,
dan de LED strips vervangen, en controleer tevens of de licht geleidings plaat niet te ernstig is ingebrand en / of gescheurd, want dan word het wel een dingetje..
Ik heb beide strips vervangen, beeld is nou wel stabiel,maar de licht geleidings plaat is inderdaad ingebrand, ik heb ‘t goed gepoetst, is niet helemaal weg, maar ik ben wel tevreden, ik wil hier iedereen bedanken voor de tips.