Harman/Kardon HK3770 geen internetradio meer

Deze tuner/versterker speelt dagelijks de hele dag via vTuner internetradio. De eigenaresse besloot hem 's ochtends in te schakelen. Zoals gebruikelijk vTuner connecting... op het display waarna een minuutje de laatste zender er zou moeten doorkomen. Die ochtend plots niet meer. Na 2 minuten connecting "empty" op het display.
Versterker mee naar huis genomen om internetproblemen uit te sluiten. Hier precies hetzelfde.
Netwerk poort werkt, want mijn DNLA apparaten worden herkend.

Nog maar een maandje terug alle elco's in de voeding vervangen.

Factory restore leidt tot eeuwig die vTuner connecting... in het display

Iemand een idee of die vTuner service bij Harman/Kardon plat ligt?

harman karton is toch samen gegaan met jbl? ik vind iig meer eigenaren die problemen hebben met v tuner. zeker weten dat je niet een elco in de voeding bent vergeten? te veel rimpel op een spanning kan zorgen dat de boel niet meer doorstart.

Volgens Harmankardon is de server die de internet radio doorgaf Falliet en kan je geen gebruik meer maken van deze service. Dit zal dan ook wel voor de Pioneer gelden denk ik.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Internetradio-vTuner-via-receiv…

Klinkt weinig hoopvol...

Mijn Yamaha gebruikte ook Vtuner. Jaren geleden zijn ze ze daar overgegaan naar een andere service met een firmware update, maar natuurlijk werden vele toestellen, waaronder de mijne, niet meer ondersteund. Ik kon wel blijven luisteren naar de zenders die ik in het begin voorgeprogrammeerd had. Ondertussen weer een tijdje niet gebruikt, en vandaag ook eens getest, en inderdaad, lijst is hier ook leeg nu.

Het schijnt inderdaad over and out te zijn met dit apparaat.
Ik heb nog ergens een Loewe internetradio staan die ook met vTuner werkte. Ik ben eens benieuwd of daar dan nog wat uitkomt. Ga ik in het weekend eens testen.

Grmbl, vind nog maar eens een versterker waar je 4 speakers aan kan hangen en met internetradio werkt. En vooral een apparaat dat kan bediend worden door een oma van 80.

Op vrijdag 24 januari 2025 19:36:31 schreef Beeldbuisje:
Het schijnt inderdaad over and out te zijn met dit apparaat.
Ik heb nog ergens een Loewe internetradio staan die ook met vTuner werkte. Ik ben eens benieuwd of daar dan nog wat uitkomt. Ga ik in het weekend eens testen.

Grmbl, vind nog maar eens een versterker waar je 4 speakers aan kan hangen en met internetradio werkt. En vooral een apparaat dat kan bediend worden door een oma van 80.

gewoon een losse dab/internet tuner aan een oude versterker hangen. geen hdmi kreng want die versterkers zijn al complex.

had hetzelfde met een Marantz NR1504
overgestapt naar een nieuwer model NR1509, die gebruikt een nieuwe oplossing, Heos, dat werkt vooralsnog.

de ontvanger zelf is niet stuk, enkel de online service is gestopt...

gelukkig zijn er mensen die voor vervanging zorgen!

https://github.com/coffeegreg/YTuner

Raspberry Pi of low power NUC in de meterkast en oma kan weer jaren vooruit :-)

Of een abonnementje af sluiten zo te zien:
https://denon.vtuner.com/setupapp/denon/asp/AuthLogin/DetectDevice.asp…

[Bericht gewijzigd door WillemV2 op (28%)]

Of, als je zelf een DAB+ radio wilt bouwen, dit project van Sjef Verhoeven:
https://m.youtube.com/watch?v=wV3G2J327qg

Hij laat in een andere video zien, hoe een groepje van een man of 10 in een middag met succes elk zo'n zelfbouwradiootje in elkaar soldeert. Ik heb zelf geen ervaring met de bouw van dit apparaatje. De ontwerper was van plan een zelfbouwkit aan te bieden, maar ik heb geen idee wanneer het zover is.

Ik geef toe, het is geen vervanging van vTuner, dus in de situatie van TS niet echt een oplossing, maar leek me interessant genoeg om ter 'leringhe ende vermaeck' hier te melden.

Met dank aan allen voor de mooie tips en workarounds, maar dat gaat het toch voor deze oma niet worden.
Als het zelfknutsel projectje het morgen weer voor een of andere reden niet meer doet, mag ik er weer eens heen. Die laat me het laatste half jaar geen twee weken meer met rust en dat heb ik stilaan gehad.

Ik heb haar een nieuwe Denon versterker voorgesteld die werkt met TuneIn. In m'n eigen Marantz heb ik dat ook en werkt eigenlijk best goed.
Ze ging nog zien wat ze zou doen.

Die laat me het laatste half jaar geen twee weken meer met rust

Moar ze ziet heur 'Beeldbuisje' zo gèren....

Op zaterdag 25 januari 2025 17:34:55 schreef nonius:
[...]

Moar ze ziet heur 'Beeldbuisje' zo gèren....

Dat zei wijlen m'n grootmoeder ook. Het verschil is dat ik daar een mooie nieuwjaar van kreeg :P