Hallokes,
Ik heb hier een infraroodcabine waar de infraroodlamp te hevig is en wordt te warm aan de rug.
Kan dit aangepast worden met ne warmteregelaar ertussen te steken of wat is jullie oplossing hiervoor?
Bedankt al voor de reacties
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als het een AC lamp is, kan een diode ertussen vaak een simpele oplossing zijn. (je krijgt dan het halve vermogen)
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Diode ertussen heeft hier felle tegenstanders, wegens netvervuiling.
Thermostaat lager zetten? Misschien is hij wel defect kortgesloten?
Maar zoals het vaak gaat zou wat meer informatie meer dan welkom zijn. Topicstarter, we helpen u graag, maar help ons aub helpen!
Bv. foto's van het apparaat en van het typeplaatje, details van de lamp(en), idee van ouderdom (van het apparaat
), ...
En ook: was dat altijd al zo, of was het een tijdlang goed en nu niet meer?
Op zondag 16 maart 2025 17:13:54 schreef Paulinha_B:
Diode ertussen heeft hier felle tegenstanders, wegens netvervuiling.
dat valt wel mee, zo een infra rood cabine loopt richting 2000W maar dat zijn verschillende lampen.
zo 1 lamp is vaak maar 300-500W en dan valt het best mee om er een diode in serie mee te zetten, als 1 lamp te krachtig is
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Op zondag 16 maart 2025 18:45:39 schreef fcapri:
[...]dat valt wel mee, zo een infra rood cabine loopt richting 2000W maar dat zijn verschillende lampen.
zo 1 lamp is vaak maar 300-500W en dan valt het best mee om er een diode in serie mee te zetten, als 1 lamp te krachtig is
De topicstarter heeft het wel over DE infraroodlamp in het enkelvoud - maar het is niet onmogelijk dat ik dat al te letterlijk lees.
@revado: m-toets van uw klavier effe checken
?