Beste lezer,

Ik zit op nehalennia in middelburg en ben bezig met een project voor het vak technasium. we moeten een groot aantal ikea smartlampen mbv een arduino bedienen met een lichtmengpaneel. Dus we moeten van een dmx naar een zigbee signaal. We hebben alleen nog een expert nodig in de vakgebieden ict of podium/theatertechnicus. Lijkt het je leuk om een expert tezijn voor dit project kunt u mij bereiken op: [knip] Het enige vereiste is dat de expert HBO niveau heeft.

Alvast bedankt,

Merten Blok

[Bericht gewijzigd door Sine op (3%)]

Zet je email in je profiel en niet in de topic, die openbaar...

het in email in me profiel is mijn prive email en in het topic me school email

het in email in me profiel is mijn prive email en in het topic me school email

Gymnasium?... Dan toch hopelijk nog maar net in de brugklas ;)

Cato zou er een hartverzakking van krijgen. Romanus eunt domus.

Ik raad je aan om ook een indruk te geven, van wat er van die expert verwacht wordt qua werkzaamheden, advies, wat dan ook.

Op donderdag 20 maart 2025 16:03:15 schreef nonius:
[...]

Gymnasium?... Dan toch hopelijk nog maar net in de brugklas ;)

Het gaat om Technasium Nonius, dat is een vak waarbij leerlingen VWO / HAVO praktijkprojecten krijgen.
En is op meerdere plaatsen een zg. Technasium gevestigd waar de praktijkopdrachten worden uitgevoerd.

Met u eens dat "me" niet correct is, maar het is helaas de huidige taal.
En de starttopic is wel netjes geschreven dus ik vergeef het TS een beetje.

Wat TS nodig heeft is iemand die handig is met een Arduino om een stukje software te schrijven wat DMX ( serieel) om kan zetten naar Zigbee.
Er zijn apparaten voor te koop dus er zal zeker wel iets bestaan voor de Arduino.
Ik denk dat deze oproep eerder in de V&A thuishoort dan in een topic.

Op donderdag 20 maart 2025 16:03:15 schreef nonius:
[...]

Romani ite domum ;)

"Technasium" bestaat wel degelijk tegenwoordig: https://nl.wikipedia.org/wiki/Technasium

Revado/McAwespome, ik heb familieleden die op het Technasium zitten, ben er (vaag) bekend mee. De verhalen die ik erover hoor hebben me jaloers gemaakt dat het in mijn tijd niet bestond. Ik meende trouwens dat het meer een opleidingsvorm was dan een vak; i.e. gymnasium met extra nadruk op techniek. De verhalen die ik er van hoor van familie zijn indrukwekkend; waarbij ze o.a. met 3D CAD leren werken.

Het was een poging op vriendelijke wijze iemand attent te maken op een grove taalfout. Voor de rest zag de startpost er inderdaad netjes uit (alhoewel mijn lerares Nederlands me toch een tik op de vingers zou hebben gegeven over het starten van een schrijven met 'Ik'.)

Tenslotte hoop ik dat Merten erin slaagt de gezochte expert te vinden. Ik reken mezelf helaas meer tot de categorie 'onnozelaar die weet aan welke kant hij de soldeerbout moet vasthouden zonder dat het naar verschroeid vlees gaat ruiken'. Bovendien heeft mijn onderwijsstijl teveel overeenkomsten met de Romeinse centurion uit 'Life of Brian'. De schade aan de tere kinderzieltjes zou niet te overzien zijn..... ;)

Dit is geen forumtopic, maar een zoekertje in V&A.

En inderdaad nooit je email plaintext op het www plakken. Je kunt vast wel een truc bedenken om dat te obfuscaten.