Op woensdag 30 april 2025 16:21:33 schreef RAAF12:
[...]
@Arco weleens een zeefje verwijderd?

Wel met espresso (druk)filters, die werken hetzelfde, en die verstoppen regelmatig...
Met een inventum senseo wel een verstopte zeef gehad, hele ding toen weggekiept... (koffiekwaliteit was toch beneden alle peil... :+ )

zeefje zit niet verstopt en padhouder voor 1 kop werkt oke

Been there done that. Ik klik meestal het zwarte ding uit de RVS houder omdat ik dan beter met mijn haakse carburateur-sproeier-naaldjes het zeefje kan doorprikken.. Met een fijn (borduur)naaldje van moeders zal het ook wel kunnen natuurlijk.

Op woensdag 30 april 2025 22:58:58 schreef gerard1:
zeefje zit niet verstopt en padhouder voor 1 kop werkt oke

Zeker weten?

Verwissel die bruiskop, het centrale kunststofdeel met gaasje, van de 1-pad houder met die van de 2-pad houder.Ook niet goed dan kan zijn dat de boilerdruk te laag is.

hoe krijg je zeefje hieruit? zie foto,s

Het ringetje met de 5 topjes eruit wippen met een schroevendraaier die net in het gat past (3 a 4mm? )
Zoals eerder gezegd vroeger zo meermaals deze zeefjes met succes kunnen zuiver maken

Heb m'n Senseo al denk ik 15 jaar (met de bekende x2 condensator die altijd stuk ging)

2 jaar geleden was ook mijn houder verstopt..... De beste, snelste en meest betrouwbare oplossing? Gewoon een nieuwe padhouder besteld.

Soms is al dat geklooi het niet waard.

Ook een andere auto kopen als de asbak vol is? :)

+1!

De beste, snelste en meest betrouwbare oplossing? Gewoon een nieuwe padhouder besteld.

Hmm. Denk zelf dat ik toch even, 'tussen de soep en de patatten' door, het ding uit elkaar zou halen, in de ultrasoonreiniger stoppen en/of doorblazen met perslucht, of even in een oplosmiddel laten weken, en daarna weer terug in elkaar zetten. Ik verwacht toch dat ik binnen 15-30 minuten dan weer koffie kan drinken.... nog *net* voordat de koffie-ontwenningsverschijnselen in volle heftigheid optreden! >:)

Soms is al dat geklooi het niet waard.

Sommigen vinden dat geklooi juist een leuke uitdaging en aangename besteding van hun tijd. Persoonlijk ben ik liever een kwartiertje bezig om zo'n pad weer operationeel te krijgen, dan dat ik achter de computer moet gaan zitten, zoeken naar het juiste artikel bij allerlei leveranciers, (account aanmaken), bestellen en betalen, wachten, bestelling aannemen en dan *hopen* dat het juiste artikel besteld en geleverd is.

De US-reiniger daarentegen staat in de werkplaats, direct klaar voor gebruik, en de persluchttank staat altijd onder druk.... dus ik weet wat voor *mij* de snelste en makkelijkste oplossing is :)

En een X2-condensator vervangen gaat ook een héél stuk sneller dan op het internet, of in een fysieke winkel, een nieuwe Senseo kopen. Maar ja, ik heb dan ook een paar schuiflades vol met X2-condensators, waar ik er zo eentje uit kan pakken, en een soldeerbout waarvan ik weet aan welke kant ik hem moet vastpakken om geen brandwonden op te lopen ;)

Op zaterdag 17 mei 2025 10:41:54 schreef RAAF12:
Ook een andere auto lopen als de asbak vol is? :)

Das wel heel erg omgekeerd ofnie, zeg ook niet dat je de senseo moet vervangen. Maar gezien wat die houders kosten en het gedoe....

Op zaterdag 17 mei 2025 09:11:02 schreef klabam:
Heb m'n Senseo al denk ik 15 jaar (met de bekende x2 condensator die altijd stuk ging).

Nou ja, 15 jaar?? Bij ons is het mooie geschuurde aluminium setje wel langzaam aan afsterven... waterkoker begint plastic te scheuren, dus lekt en de senseo geeft te weinig koffie en lekt ook.. Pomp is echt versleten, ventiel is versleten, rubber voor waterreservoir etc.. word eerdaags maar iets nieuws na 18 jaar.. maar positief is wel: geen defecte X2 gehad en verstopte pad houder..

Op zaterdag 17 mei 2025 19:11:39 schreef smd:
[...]

Nou ja, 15 jaar?? Bij ons is het mooie geschuurde aluminium setje wel langzaam aan afsterven... waterkoker begint plastic te scheuren, dus lekt en de senseo geeft te weinig koffie en lekt ook.. Pomp is echt versleten, ventiel is versleten, rubber voor waterreservoir etc.. word eerdaags maar iets nieuws na 18 jaar.. maar positief is wel: geen defecte X2 gehad en verstopte pad houder..

Na 3 maand ging hij al stuk, halve kopjes geven. Toen die condensator vervangen en sindsdien eigenlijk nooit wat mee gehad en gebruik hem dagelijks. Heb ook een bonen machine en toch vind ik de senseo lekkerder. Top ding

goede tip om het rondje boven zeef eruit te halen, kost wel veel geweld.
er zat tablet vormig blokje koffiedik onder.
bedankt.