Vandaag met de DR-162 aan de slag gegaan.
Die werkt (nog) niet zonder aanpassingen.
De DR-132 verstuurd byte voor byte, terwijl de DR-162 de regel voor regel verstuurd. Op zich is dat niet zo'n probleem echter wordt (volgens mij) die CR niet verstuurd naar het aangesloten RS232 apparaat.
Als ik (via PuTTY) naar mijn Yokogawa "OS<CR>" stuur krijg ik geen antwoord, maar als ik "OS;<CR>" stuur krijg ik wel antwoord. De Yokogawa ziet zowel de ";" als de <CR> als een einde commando.
Volgens mij moet ik de definitie hier op aanpassen, iemand een idee ?
TestController stuurt:
COM50: Tx: <OS.> 4F 53 0AMaar kennelijk wordt dit nooit naar de RS232 poort van de meter gestuurd omdat er geen 0D achter staat.
Ik heb nu in de definitie
#eol ;\rtoegevoegd, maar nog steeds geen reactie van de meter. 
COM50: Tx: <OS;.> 4F 53 3B 0Dmiedema
Golden Member
Ha flash2b,
Het lijkt me het paard achter de wagen spannen om een probleem van een verbinding op te lossen in je Testcontroller definitie....
(Die definitie moet voor alle gebruikers goed werken, hoe ze ook precies aansluiten)
Die DR-162 moet gewoon transparant zijn. (zich gedragen als de seriële kabel die hij vervangt). En z'n DR-132 broertje kan dat kennelijk wel.
Dus ik zou proberen te vinden hoe de DR-162 ook in de transparante modus te krijgen is. Het enige verschil met de DR-132 zou moeten zijn dat er nu Wi-Fi in plaats van een ethernet kabel wordt gebruikt...
groet, Gertjan.
Als er veel in te stellen is, dan kan er ook snel een foute instelling worden gemaakt. De reden dat ik de definitie aan het wijzigen ging was dat het me met PuTTY wel lukte om antwoord te krijgen maar niet met TestController.
De DR-162 heeft compleet andere firmware als de DR-132. Op de eerste kan ik ook de packet size en packet interval instellen. Verder, omdat het WiFi is, kan je ook een aantal zaken om de verbinding op gang te houden instellen.
Uiteindelijk heb ik RFC2217 (Telnet) support uitgezet op de DR-162 en hierna werkte alles vlekkeloos. Inmiddels al een uurtje of 4 zitten te loggen via WiFi met de originele definitie in TestController.
Daarbij hielp de data monitoring functie van de VCOM software me aardig op weg wat er nu mis ging in de communicatie. Hieronder kan je een lees actie (esc D) zien vanuit TC en wat er op de TCP poort gebeurt.