Deze kan je niet gebruiken. Die doet hetzelfde als je huidige USB-C die je hebt. Is ook niet alleen een 5V voeding.

Daarnaast biedt onze USB-C PD voeding de mogelijkheid om 3A @ 9V, 2.25A @ 12V, en 1.8A @ 15V te leveren aan PD-compatibele producten. Dit maakt onze voeding een kosteneffectieve oplossing voor diverse algemene toepassingen buiten het Raspberry Pi-ecosysteem, zoals het opladen van smartphones of tablets.

Houd je bij een lader met USB-A aansluiting met daar een draadje bij USB-A=>USB-C ook in andere afmetingen verkrijgbaar. Op de website staan nog andere bruikbare types maar daar moet je een verloop hebben van 3,5mm naar USB-C. Wat minder eenvoudig is te vinden.

Ik gebruikte deze dat zou dan gewoon moeten werken toch ?
Ben nu aan het proefdraaien met een andere met de zelfde spec

Is 1A voldoende? Hoe warm wordt die als de thermostaat aan is? Het kan best zijn dat die zichzelf uitschakelt bij een te hoge belasting. Ik heb dit bijvoorbeeld als ik een verkeerde gebruik voor mijn microscoop + led verlichting. Daarvoor heb ik minstens een 2A nodig.

Edit: je noemt steeds een USB-C. Maar in de FAQ wordt een USB-micro vernoemd en zo ziet die er ook uit op de foto's. Graag verduidelijking.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op (21%)]

Als 1A niet voldoende is dan is het zeker tijd voor een andere (wat zuinigere) thermostaat... :)

Op woensdag 31 december 2025 11:59:32 schreef Taxi Feiken:
Ik gebruikte deze dat zou dan gewoon moeten werken toch ?
Ben nu aan het proefdraaien met een andere met de zelfde spec

Dat is zo'n "nep apple" voeding, die is gewoon 5 volt inderdaad.

Op woensdag 31 december 2025 13:26:38 schreef Arco:
Als 1A niet voldoende is dan is het zeker tijd voor een andere (wat zuinigere) thermostaat... :)

Met meer dan 1 A kan je de kachel wel weglaten ;)
Zo'n thermostaat zal echt niet zo veel gebruiken.

Dat klopt de thermostaat heeft inderdaad een usb micro aansluiting

Het lijkt nu goed te gaan had nog een andere oplader gevonden met de zelfde spec
Misschien zat het dan toch gewoon in het opladertje
Heb daarna andere opladers geprobeerd maar dit waren dan denk ik allemaal zogenaamde intelligente opladers
Nou ja nu maar even afwachten of die blijft draaien

Goedemorgen alle eerst de beste wensen ,
En bedankt allemaal voor het mee denken

Helaas is de test niet gelukt
Gisteren heeft de thermostaat de hele middag prima zijn werk gedaan
Maar vanmorgen stond de kachel helaas weer voluit te draaien en was de thermostaat helaas weer uit

Ik ga er dan toch vanuit dat het probleem in de thermostaat zit en niet in de voeding
Ik zal wederom contact op zoeken met bureck

Even op google zoekend zie ik dat er heel veel meer gelijke klachten zijn.
Er zijn mensen die een vervangende hebben gekregen met het zelfde probleem.
Is de laatste firmwareupodate al gedaan, dat lijkt ook te helpen.
En nog een andere vraag, zit alles op "gewone "netspanning of via accu's en een omvormer aangesloten?

O oké dat wist ik niet

Ja heb al een keer een nieuwe firmware geïnstalleerd

Alles zit gewoon op net spanning

Ik ga denk ik eerst nog een keer die nieuwe firmware installeren om te kijken of dat helpt

Ik zit er ook aan te denken om eventueel dat ding is los te schroeven
Je hebt namelijk twee keuzes of 1 met batterij of 1 zonder batterij
Die laatste heb ik
Ik kan me alleen niet voorstellen dat bureck twee verschillende modellen maakt
Het kan zijn dat de mogelijkheid om een batterij te installeren gewoon aanwezig is
Ik vermoed als dit mogelijk is en je er een batterij /accu in installeert het probleem opgelost is

Op donderdag 1 januari 2026 14:12:07 schreef Taxi Feiken:
Ik ga denk ik eerst nog een keer die nieuwe firmware installeren om te kijken of dat helpt

2x dezelfde (nieuwe)firmware installeren is zinloos tijdverdrijf een firmware installatie lukt of mislukt!

Even een update hier ik heb toch weer de firmware overnieuw geïnstalleerd en even dacht ik dat het probleem was opgelost de thermostaat heeft het meer dan 36 uur volgehouden helaas is hij vanmiddag zomaar weer uit het niets uit gegaan

Ik heb contact gehad met bureck en zij zenden mij een nieuwe thermostaat dus dat is goed nieuws en goede service van bureck

Het zit me toch wel wat dwars wat nou de oorzaak kan zijn van het zomaar uit gaan van de thermostaat
Nou zat ik er aan te denken ik heb achterop de thermostaat een ijzer ringetje geplakt en de thermostaat aan een magnetische strip gehangen (zo 1 van de Action waar je ook bv wat schroevendraaiers aan kan hangen )
Kan dit misschien invloed hebben op de elektronica ?
Ik heb het uiteraard ook gewoon op de werkbank gelegd zonder magneet het heeft geen invloed ook dan gaat de thermostaat uit
Maar zou door het magnetisme iets zijn beschadigd of is dit wat ver gezocht ?

Op dinsdag 30 december 2025 19:44:02 schreef Taxi Feiken:
De thermostaat werkt prima als hij wakker is
Is hij in slaapstand en het duurt niet te lang ( afhankelijk van de temp en hoelang het duurt voor dat de thermostaat inschakelt of uitschakelt ) dan gaat het ook goed
Maar duurt het wat langer doordat de kachel langer brand of juist andersom de kachel blijft langer uit
Dan blijft de thermostaat in slaapstand en krijg je hem niet meer wakker ook niet als je een knop in drukt
Ik moet dan de usb kabel los nemen en er weer instoppen op het apparaat weer werkend te krijgen

De thermostaat werkt gewoon op Bluetooth en neemt de functie van de afstandsbediening over welke bij de kachel mee geleverd wordt

Mijn menig is de thermostaat werkt niet gewoon en doet niet wat het zou moeten doen. Ja het werkt soms even goed en daarna werkt het niet. Aan iets wat even goed werkt heb je niks.
Omruilen zou ik zeggen.

Maar ik lees nu net ook dat je al een nieuwe krijgt. En zo hoort het ook want met deze is iets mis.

Ja klopt maar vraag me dan toch af wat er nou mis mee kan zijn , ik dacht eerst het lijkt wel of er een interne klok in zit die de boel uitschakelt
Maar je kan er eigenlijk geen touw aan vast knopen wanneer die uit gaat dus dat lijkt me ook niet het geval

Hopelijk lost een andere het op.
Je bent zeker niet de enige met exact die zelfde klacht, als je op diverse fora kijkt komt dit veel vaker voor, vaak lost nieuwe firmware het op.
Nu even wachten op de nieuwe, net terwijl je die kachel eigenlijk juist wil gebruiken.