Beste leden,

Ik heb hier een e-bike staan van Vyber E1 Lite, deze is van de zoon van mijn vriendin.
Knaapje dacht even stiekem de fiets te willen opvoeren door het display te vervangen.
Enfin blijkbaar was dit scherm niet compatible en nu doet niks het meer, ook het originele scherm niet.

Ik heb de motor gedemonteerd en de controllerprint eruit gehaald en vooralsnog 1 defect component gevonden. Het lijkt een diode met de opdruk R8.
Deze krijgt de accu voltage van 36v.
Meer info kan ik niet achterhalen helaas. Enig idee welke ik als vervanger zou kunnen plaatsen met deze info? Bij de fietsenmaker is het simpel, compleet nieuwe motor.....

Ik zou zeggen: Een diode met "R8" er op.

Als je (ook) een foto aanlevert van de hele print dan valt er nog wat te gokken met wat het ding doet. En is er meer "context" zodat we de maten van het ding kunnen achterhalen.

Op zaterdag 17 januari 2026 16:39:10 schreef rew:
Ik zou zeggen: Een diode met "R8" er op.

Als je (ook) een foto aanlevert van de hele print dan valt er nog wat te gokken met wat het ding doet. En is er meer "context" zodat we de maten van het ding kunnen achterhalen.

Sja bij deze een foto van de print, maar heb zelf al gezocht en vind niks vergelijkbaars.
Component hoort naast de 330 spoel en boven de 0 Ohm weerstand. Pads zijn reeds opnieuw getint.