Eind mei 2025 ging slikken steeds moeilijker, tot onmogelijk. Voedingssonde geplaatst. Diagnose slokdarmkanker.
Chemo om onder controle te krijgen. Begin november in Antoni van Leeuwenhoek slokdarm verwijderd. Maag omgebouwd tot 'buismaag'. Dus die vervangt nu de slokdarm en een klein deeltje werkt nog als maag. Operatie met 'robot'. Prachtig geslaagd. Voorlopig darmsonde tot eten (kleine porties, veel keer per dag) voldoende lukt.
Echter bijna klaar scheurde de aorta. Nu moest hele rechterzij open, rib geknakt, rechterlong ingeklapt voor werkruimte. Zes zakjes bloed erbij. Ook weer gelukt.
Nu wil echter de spijsvertering niet meer goed werken. Voeding door mond komt niet verder; darmsondevoeding wordt niet goed opgenomen. Lijkt of pancreasenzymen afwezig zijn. Nu nieuwe soort voeding, 'voorverteerd' (dus al door enzymen bewerkt). Blijft echter lijnrecht door darmen en aan de andere kant er weer uit (nog pijnlijk ook!).
Inmiddels al ruim 10 kg kwijt, jammer genoeg niet vet maar spierweefsel, zal je altijd zien. Bijna geen energie meer. Ben al klein uurtje met dit bericht bezig.
Ze vinden er vast wat op maar voorlopig houd ik me weer even op de vlakte.
FET (Ruud PF1F)
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Hier schrik ik ook wel even van zeg, heel veel sterkte Ruud. Je gezondheid is echt alles, dat is het aller belalangrijkste. Hoop dat het snel weer beter gaat.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Medeleven! Stoelgangproblemen zijn hier ook bekend, en zijn altijd onpractisch, meestal vies/onhygienisch, en veelal pijnlijk, jawel.
Moed en sterkte gewenst!
nonius
set SCE to AUX.
Toen je een paar maanden geleden de naam van het betreffende ziekenhuis vermeldde was dat behoorlijk verontrustend nieuws. Bedankt voor de kleine update, regelmatig gingen m'n gedachten toch eventjes naar je uit wanneer er weer eens een vraag op RF-gebied was. Je afwezigheid valt op op zulke momenten.
Hopelijk is het allemaal dragelijk. Beterschap gewenst.
Potver! 
Ik miste je zeer gewaardeerde bijdragen op CO al een poosje. Beterschap en sterkte beste FET!
Sterkte en beterschap FET.
[Bericht gewijzigd door Hubie op (41%)]
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Donders dat klinkt alsof je een slechte tijd hebt, veel beterschap! Als je nou een stuk elektronica was zou je wel repareren, maar van mensen repareren heb ik helaas niet zoveel verstand.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Jeetje FET dat is schrikken, ik miste je bijdragen al een tijde.
Je zal een moeilijke tijd hebben gehad en nu weer problemen...
Van mijn kant alle sterkte en hopelijk komt er snel een oplossing en kan je weer aan herstel gaan werken!
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Oef. Sterkte! En beterschap.
"Labvoeding" heeft waarschijnlijk een extra betekenis gekregen... (Je humor lijkt het nog te doen anders had ik deze opmerking niet durven maken. Ik schrik er ook van en humor is mijn copingstrategie).
Heel veel sterkte en beterschap gewenst. Kanker is geen walk in the park, ik weet het uit eerste hand. Keep your head up...ook als het tegenzit. Die dagen zijn er ook... helaas. Heel veel kracht toegewenst.
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Sterkte toegewenst! In augustus ook een broekoperatie gehad en een week op de intensive care gelegen omdat ik niet wakker werd. Daarna gelukkig snel naar huis want in Almelo wil je echt niet bij kennis op de afdeling liggen. Zet hem op hoor!!
Geen woorden voor! Een zware opdoffer zo te horen, maar heb vertrouwen in de geneeskunde en in jezelf. Je kan het en het zal slagen. Veel sterkte daar en hopelijk horen we nu en dan hoe het evolueert.
Ben G.
Golden Member
Dank je dat je dit deelt.
Wat een zware weg ben je aan het gaan.
Ik wens jou en je familie veel sterkte en hoop dat er stap voor stap wat verlichting en nieuwe kracht komt.
Ben.