Kent iemand deze VNA print?
Ik heb deze gekregen maar heb er verder geen info van en kan online ook niets vinden.
Er staat met stift XA VNA op geschreven maar dan kom ik uit bij de XAXAXA VNA en die is het niet.
Hopelijk herkent iemand de print en kan me meer vertellen.
Ik heb al geprobeerd met de NanoVNA app maar die herkent hem niet.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten Eric.

Behuizing doet een beetje Signalhound achtig aan. Alleen de connectoren zijn wat langer..

Het is zeker geen Singnalhound, helaas ;)
Het zit in een hele goedkope behuizing en het gat voor de USB aansluiting is niet echt netjes geboord.

Als je de hartafstand tussen de 2 SMA connectors meet (Die gaan door de behuizing van de VNA)dan weet je iig (bij benadering) de groote van het apparaat.

Print is 10 cm breed, even breed als een eurokaart.

Ha pe1mix,

Het doet me een beetje denken aan FA-NWT ik denk dat je het in die hoek moet zoeken door DJ1UGA daar zijn verschillende uitvoeringen.
De eerste van zo'n 20 jaar geleden NanoVNA moest nog geboren worden mijn eigen ontwerp stamt ook van een jaar of 25 terug met een chip van AD koste ruim 100 gulden per stuk....
programma geschreven onder DOS mooie tijd.
Ik heb (zou moeten) ook nog een type kan volgende week wel voor je kijken waar die kast is gebleven.

Groet,
Henk.

De eerste van zo'n 20 jaar geleden NanoVNA moest nog geboren worden

Uit de tijd van de N2PK VNA dus? Die heb ik destijds ernstig overwogen om te bouwen. Was bij mijn weten de eerste DIY/hobby-oplossing om een VNA te kunnen hebben, zonder een banklening aan te moeten gaan om een HP-apparaat te kopen....

OP: misschien best vermelden welke IC's op de print zitten, als ze tenminste identificeerbaar zijn. Dat kan mogelijk helpen om het ontwerp te achterhalen.

Hallo Henk,

Ik meen me te herinneren dat die allemaal met BNC connectoren waren uitgerust.
Maar ik zal binnenkort eens goed zoeken op de verschillende versies daarvan.
Bedankt in ieder geval voor de suggestie.

Groeten Eric.

Lijkt me een Oosters iets.
In het westen zie je dat weinig: printen met scheef geplaatste onderdelen...

Opvallend dat linksboven alle (veel) refdessen in silk staan, en de rest van de print alleen de IC's, maar ook weer niet allemaal. 8)7

Ha PE9SMS,

Eric die ik hier nog hebt dat is hem niet lijkt er wel op daar is ook software bij en het boek.
Omdat de print anders is geen foto gemaakt als je het op prijs stelt kan ik een foto maken maar heeft volgens mij weinig waarde.

Groet,
Henk.

Hallo Henk,

Bedankt voor het zoeken.
Foto lijkt me inderdaad weinig toevoegen.
Maar heb je daar wel iets van een merk of type van?
Kan ik online eens zoeken.

Groeten Eric PE1MIX.

Ha pe1mix,

Ja ik heb er alles van de analyzer, software, boek het ging onder de naam FA_NWT de print bij mij met RS232 lijk qua opbouw op jou print.
De twee connectoren op dezelfde plaats dat boekwerk komt van FUNK amateur BOX73 jou wel bekend neem ik aan.
Ik maak van de week toch even een foto het kastje is zo open misschien is de software wel bruikbaar....

Groet,
Henk.

Hoi Henk,

Top, bedankt alvast.
Ben benieuwd!

Groeten Eric.

Ha pe1mix,

Ik heb een paar foto's gemaakt misschien herken je iets van componenten in de zelfde lijn als jouw print?
Het ontwerp is van DK3WX ik ben nog even op speurtocht gegaan er zijn een aantal mogelijkheden.
Een paar gevonden Ten-Tec VNA6000 ELAD SNA2550 en mini VNA kijk eens of je daar aanknopingspunten,
kan vinden.

Groet,
Henk.

Hallo Henk,

Bedankt voor de genomen moeite!
Helaas zijn ze het geen van allen.
Wat mij vooral opvalt is het ontbreken van enige vorm van identificatie.
Het doet daarom erg Chinees aan.
Ik zal degene waar ik hem van hem nog eens vragen maar ik heb weinig hoop.

Groeten Eric.