Heeft iemand ervaring met onderstaande USB lader van de Action?
Heeft er iemand meer gegevens over / specificaties van?
Welke laders zijn evt. beter / betrouwbaarder (en met de laatste USB-PD laad profielen)?

https://www.action.com/nl-nl/p/3013594/re-load-dual-wandlader/

Ik heb er hier een in gebruik. Deze was een paar maanden geleden voor € 10 in de aanbieding. Er staat niets op over ondersteunde protocollen.

Voor alleen een telefoon is de 45W versie voor € 5 in verhouding veel goedkoper. Die heb ik ook, zit standaard in mijn rugzak.

https://www.action.com/nl-nl/p/3222531/re-load-2-poorts-wandlader-gan-…

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (42%)]

Dank je, goeie tip van de 45W versie.

Staat er iets in de gebruiksaanwijzing (65W en 45W) over de geleverde spanningen en stromen op de USB aansluitingen?
Of is het gewoon 5V en ca. 12A (als ik die 65W mag geloven)?

Staat gewoon op de zijkant?...
(toegegeven, je hebt wel een goede macrolens nodig, minuscule lichtbruine lettertjes op een donkerbruine ondergrond... 8)7 )

De 65W van Action doet het volledige pallet aan spanningen dacht ik. Ik heb hem in gebruik als testvoeding voor videoaccessoires die USB-C voeding nodig hebben.

Ik heb er geen uitgebreide metingen aan gedaan, maar omdat goede USB-kabeltjes sowieso lastig te vinden zijn, heb ik twee vliegen in 1 klap geslagen. Ik gebruik een snoertje van Hedbox zoals die met sommige accu's meeleveren, daar zit een displaytje op dat het geleverde vermogen aangeeft (waarschijnlijk op basis van de USB-onderhandeling). De hoogste vermogens heb ik nog niet langs zien komen. Ik kan eens kijken of ik ergens een laptop kan lenen om dat te proberen.

Op zondag 19 juli 2026 13:24:05 schreef Bobosje:
Is dat deze Arco?

Sitecom 2-poorts wandlader GaN3

https://www.action.com/nl-be/p/3222947/sitecom-2-poorts-wandlader-gan3…

Ja,

Is volgens mij zelfde als re-load, alleen ge-rebrand.

Het viel me wel op dat een paar 'simpele' ledlampjes die ik heb en via USB-C opladen, het verdommen met die adapter. (ze doen niets)
Blijkbaar begrijpen ze elkaar niet. (terwijl er default toch altijd 5v/0.5A uit zou moeten komen?)

Dit is de 45 W-versie van Re-Load. Die gaat maar tot 12 V, dus dat verklaart meteen het prijsverschil met de 65W.

Op zondag 19 juli 2026 13:27:21 schreef Arco:
[...]
Ja,

Is volgens mij zelfde als re-load, alleen ge-rebrand.

Het viel me wel op dat een paar 'simpele' ledlampjes die ik heb en via USB-C opladen, het verdommen met die adapter. (ze doen niets)
Blijkbaar begrijpen ze elkaar niet. (terwijl er default toch altijd 5v/0.5A uit zou moeten komen?)

Dus Re-Load zijn eigenlijk de echte?

Ik vermoed dat Re-load het handelsmerk van een importeur is. Ik heb het apparaat hier niet in de buurt maar zal nog eens kijken.

Overigens ook bij Action gekocht, zelfs al verkopen die nu kennelijk Sitecom.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (24%)]

Op zondag 19 juli 2026 13:35:25 schreef Roland van Leusden:
Dit is de 45 W-versie van Re-Load. Die gaat maar tot 12 V, dus dat verklaart meteen het prijsverschil met de 65W.

[bijlage]

Dank voor de info.

En dan heb je ook nog deze 45W van Re-Load misschien dat die wel 20V ondersteund. Het is lastig dat ze geen specs erbij zetten bij die dingen.

Re-load 2-poorts wandlader GaN³ Pro

https://www.action.com/nl-nl/p/3222531/re-load-2-poorts-wandlader-gan-…

Bijna allemaal gelijke uitgangswaarden. De USB-A gaat tot 12v, de USB-C gaat tot 20v.
De maximale stroom is 3A (bij 20v 3.25A), dus bij lagere spanning ook minder vermogen.

Het totale vermogen van beide poorten samen kan nooit boven de 65W uitkomen.
(dus als beide uitgangen 5v leveren, kom je nooit boven de 30W uit...)

Test van de Sitecom: https://techtest.org/65w-aus-dem-discounter-regal-das-sitecom-gan3-vom…

[Bericht gewijzigd door Arco op (15%)]

Hierbij een foto van de 2-poorts 45W van Action, maand geleden gekocht. Blijkbaar net wat nieuwer dan die van Roland hierboven, want deze kan ook nog 15V en 20V.

Voor de zoekfunctie: 25AS07 - 3222531/75.021.93

Tweakers heeft onlangs ook diverse adapters getest: https://tweakers.net/reviews/14674/zeventien-usb-c-laders-van-65-70w-g…

Je kan ook nog bij IKEA kijken naar de SJÖSS, die heeft ook goede laders. Helaas wel alleen USB-C aansluiting. Ik wilde ook wel graag nog een USB-A erbij hebben en daarom voor die van de Action gekozen.

Bij Action geweest en de Sitecom en Re-Load 45W en 65W laders vergeleken (de specs / spanningen / stromen staan gelukkig op de achterzijde van de verpakking).

De 45W en 65W modellen supporten 20V (op USB-C)
Echter er is er maar een die op de verpakking de onderstaande geel gemarkeerde profielen specificeerd en claimed dat de lader werk met een iPhone 14 (voor zover dat relevant is) en dat is de duurdere USB lader van de start post.
(@Arco misschien dat daarom je ledlampjes weigeren te branden / laden).

Heb toch maar besloten om voor deze te gaan.

Dank aan allen voor de info. (Toevoegingen zijn nog altijd welkom.)

Onderstaand de specs van de USB lader van de start post.

Te snel laden probeer ik toch altijd te voorkomen: da's meestal goed voor een voortijdige dood van je batterij.
(vindt dat helemaal niet fijn...)

Geschikt voor iphone14 is wel wat dubbel:
Een van de duurste telefoons opladen met een van de goedkoopste laders... :+

Ik denk dat dit dezelfde lader is die ik ook al noemde.

Ik denk dat snelladen minder schadelijk is dan regelmatig volledig ontladen of lange tijd op hoge laadstatus houden met een langzame lader. Oftewel snelladen van 25-75% zou wel eens een redelijk ideaal gebruik kunnen zijn.

(EDIT: ik bedoel met redelijk ideaaL: één na best na langzaamladen van 25-75% of iets meer, maar beter dan steeds volledig cyclen)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (19%)]

Wordt de laadstroom uit de USB lader niet begrenst door het aangesloten device (ledlamp, telefoon, tablet, etc.) of wordt altijd de max. laadstroom door het aangesloten device ontrokken uit de USB lader?

Re-Load is een huismerk van Action. Het Action logo en adres staan op de achterzijde van de verpakking.

[Bericht gewijzigd door Bobosje op (21%)]

De stroom wordt begrensd op wat het te laden apparaat vraagt...
Ik heb toch wel testen gezien waar snelgeladen accu's ruim 20% kortere levensduur hadden.

Is ook begrijpelijk:de accu's worden dan ook meestal ongezond heet ...

Ja snel laden met veel Amps is ook zeer schadelijk, hier houden accu zeker niet van en ze komen inderdaad heet en dan hebben ze ook niet graag. Het beste voor een lang leven is rustig opladen en tot max iets van 80 of 85 percent. Ik heb mijn telefoon ook zo ingesteld slow charge, in plaats van fast. En hij laad nu ook op tot slechts 80 percent en stopt dan. Als je altijd snel laad verkort je zeker de levensduur van je apparaat!