LG OLED tv valt uit na meerdere minuten volledige functionaliteit. Tv werkt prima totdat opeens het beeld in 1 kleur gaat inclusief een pieptoon. Daarna schakelt de tv uit. Spanning moet er een paar minuten vanaf voordat je hem weer aan kunt zetten. Zie ook bijgevoegde video

LG valt uit.mp4

.

12V, 20V en 21.5V gemeten en deze lijken goed (voordat het probleem zich voordoet).
Capaciteiten gemeten in het circuit en meten juiste capaciteit (~1.5mF in totaal).

Het lijkt erop dat de processor vastloopt en dat daarna de tv zichzelf uitschakelt. Mogelijk is dat uitschakelen door een soort watchdog.

Heeft iemand een tip?

lijkt op moederbord, nu kan het een spannings regelaar wezen op het bord dacht ik die het begaf.

Achterkant van het mainboard bekijken of deze verkleurd is ter hoogte van de processor, indien ja dan einde verhaal. Processor moet dan vervangen worden. Is een vaker voorkomend euvel bij mainboarden met een Vapor Chamber koeling.

Op zaterdag 8 augustus 2026 20:56:28 schreef william1967:
Achterkant van het mainboard bekijken of deze verkleurd is ter hoogte van de processor, indien ja dan einde verhaal. Processor moet dan vervangen worden. Is een vaker voorkomend euvel bij mainboarden met een Vapor Chamber koeling.

Achterkant van de PCB is niet verkleurd. Is koeling ontwerp een issue bij dit bord? Want hij lijkt ook steeds sneller uit te vallen naar mate hij langer aan staat. Ik was ook al van plan een nieuwe TIM te plaatsen tussen de vapor chamber en de processor.

Op zaterdag 8 augustus 2026 19:04:18 schreef smd:
lijkt op moederbord, nu kan het een spannings regelaar wezen op het bord dacht ik die het begaf.

Enig idee welke regelaar vaak kapot gaat? Dan kan ik die vervangen en testen. Anders een nieuw mainboard er in.

Nog goede bronnen voor deze hardware? Ik zie online vooral sets van alle borden met dubieuze staat. Ook al staat er “brand new!” Bij.

lijkt een warmteprobleem,misschien met haardroger op koude stand proberen te detecteren waar het probleem ongeveer zit.