het betreft een meet generator die loopt van 100 Khz tot 180 Mhz.
het apparaat geeft error 62 resetten helpt niet.
bij meten vind ik dat een van de pll's niet lockt.
het is een komplex apparaat en ik kom er zonder service doc.niet uit.
wie helpt mij verder.
Gert
florick
expert in percussive maintenance
ik heb een verzoek ingediend wat meetapperatuur reviseert . gewoon vriendelijk gevraagt of ze het hadden via mailcontact .
mocht ik het document aankomen dan krijg je een kopie .
florick
expert in percussive maintenance
het bedrijf waar ik geïnformeerd had mocht de documenten niet vrijgeven .
ook even bij philips geinformeerd . ik dacht dat het een vrij oud apperaat was . (niks over te vinden ) maar is blijkbaar toch vrij nieuw . philips -funke . dus misschien staat er ergens een funke code op en kan je de documentatie zo bemachtigen .
ik kreeg ook van de philips klanteservice . in de verontstelling dat het een oud apperaat was een telefoonnummer . van de afdeling die daarover gaat . misschien weten die toch meer .
PM me maar liever voor het telefoonnummer .
jammer Florick, het is inderdaad een Philips-Fluke meetzender.
al enige tijd geleden bij Fluke geinformeerd in Eindhoven,die hadden het niet, reden te oud.
al met al ben ik al lang bezig het op de kop te tikken.
vraag hoe kan ik je PM'en
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
bovenkant er af halen. en rechts vooraan kijken of er een knoopcel / lithium cel in zit.
die is verdachte nummer 1...
probleem opgelost:
defecte versterker tussen VCO en prescaler van een PLL.
allen bedankt voor support.
groet Gert
Hallo opa gert,
Ik hoop dat je hierdoor een email krijgt...
Kun je de oplossing van het error 62 probleem wat meer toelichten?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Met vriendelijke groet,
philipse
Hi,
Zoekend naar Error 62 en PM5330 vond ik via circuitsonline opa gert.
Mijn PM5330 had namelijk dezelfde foutmelding als die bij opa gert en opa gert had de fout kunnen repareren. (De PM5330 lijkt heel erg op de PM5328.)
Het was voor opa gert wel 15 jaar geleden maar na wat heen en weer gemail en met suggesties van opa gert is uiteindelijk de fout gevonden.
De PM5330 heeft twee dunne film hf versterker modules OM2045 (aka OM345). De datasheet is on-line te vinden.
Deze versterker modules hebben wel eens problemen. Daar is eea over te vinden als je zoekt op
OM345.
Zie Datasheet OM2045 Fig2. Daar is een weerstand R3 die kennelijk wel eens spontaan een oneindige ohmse waarde krijgt. Door buiten de module tussen pin 1 en pin 5 een weerstand van 4k7 te solderen werkt de OM2045 weer. Je kunt door te meten op pin 1 zien of de OM2045 stuk is want dan staat er 0 Volt en dat moet iets van 0.8 zijn.
Ik helemaal blij dat m'n PM5330 weer werkt!
Hartelijk dank opa gert en circuits online!
rudig76
Even iets anders www.echteworst.nl
nonius
set SCE to AUX.
Hm, de OM2045 zei me niets maar de OM345 kwam me wel erg bekend voor.... die blijken ook in de Marconi radio testsets vaak defect te raken:
https://www.pe1rqm.nl/reparatie-marconi-2955-ingangsversterker-om345-v…